Rengøring - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

modesty

Både manden og jeg hader at gøre rent - så vi har rengøringshjælp. 

En gang om ugen i tre timer. 

Tøjvask er cirka hver 3. dag efter behov.

Jeg skifter på sengene ALT for sjældent.  På nær sønnens, der bliver skiftet tit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

MariaKyedDK

Mamalou skriver:

Så er man klar til en ny uge

Nemlig

Anmeld

17. februar 2013

Leneur

wamse skriver:

Ha ha tror måske der er lidt langt

Jow, nok rigtigt nok men skulle da lige forsøge...

Anmeld

17. februar 2013

B&J

Mamalou skriver:

Jeg kan godt forestille mig, at der skal lidt ekstra støvsugning til, når man har dyr. Det er i hvert fald ikke så lækkert at have hår liggende alle vegne

nej nemlig alm er der ikke men nu er tiden ved at komme hvor vores hund og kat begynder at fælde og det er kun småt men det sker 2 gange om året også må der godt lige svinges en ekstra støvsuger

Anmeld

17. februar 2013

Dinna88

Alm. rengøring HVER uge, også køkkenlåger og døre osv. Gulvene bliver også vasket der.

Toilettet skubber jeg hver dag, og min kæreste har stregner ordrer på at tørre det af hver gang han har været derude. Der bliver støvsuget ofte, nok hver anden dag.

Hver anden uge bliver alle møbler løftet og flyttet, så gulvene kan blive rene.

Hovedrengøring er når jeg føler at jeg drukner. Og det er ofte  Jeg kan ikke ha' støv og skidt. Men jeg er mega dårlig til at huske skabene indeni samt lister ved gulvene. Det er klart mine hængepartier. Ellers vil jeg vove at påstå, at du kan komme på besøg når som helst, og så er der rent. Men de sidste par dage inden den ugentlige, er der meget støvet, da vi bor i en 1-værelses, og derudover ser gulvene forfærdelige ud (i mine øjne) fordi vi har kanin

Jeg er nok en smule mere hysterisk end andre. Men jeg kan bare ikke ha' skidt og støv

Anmeld

17. februar 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Det er også noget af et hus du skal have gjort rent. Her har jeg 78 kvm lejlighed. Det er noget mere overskueligt. 

Det er klart, at der må prioriteres når helbredet ikke tillader alt for meget rengøring. Så er der andre ting, der er vigtigere at have kræfter til. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at blive helt tilfreds, når ikke huset ser ud som det plejer, men pas på med ikke at presse dig selv.  

Ja det er ok stort , kunne godt undvære lidt ( når det skal gøres rent )

lige præsic , der er andet der er mere vigtigt. Så længe huset er rent så går det nok  

Har fundet andet som er mere vigtigt , end et hus der skinner fra gulv til loft hele tiden .

måske en sund ting når man før led af rengørings vanvid 

Anmeld

17. februar 2013

bøllen

Dinna88 skriver:

Alm. rengøring HVER uge, også køkkenlåger og døre osv. Gulvene bliver også vasket der.

Toilettet skubber jeg hver dag, og min kæreste har stregner ordrer på at tørre det af hver gang han har været derude. Der bliver støvsuget ofte, nok hver anden dag.

Hver anden uge bliver alle møbler løftet og flyttet, så gulvene kan blive rene.

Hovedrengøring er når jeg føler at jeg drukner. Og det er ofte  Jeg kan ikke ha' støv og skidt. Men jeg er mega dårlig til at huske skabene indeni samt lister ved gulvene. Det er klart mine hængepartier. Ellers vil jeg vove at påstå, at du kan komme på besøg når som helst, og så er der rent. Men de sidste par dage inden den ugentlige, er der meget støvet, da vi bor i en 1-værelses, og derudover ser gulvene forfærdelige ud (i mine øjne) fordi vi har kanin

Jeg er nok en smule mere hysterisk end andre. Men jeg kan bare ikke ha' skidt og støv

En lille snært rengøring vanvid ???

Anmeld

17. februar 2013

wamse

Leneur skriver:

Jow, nok rigtigt nok men skulle da lige forsøge...

Det er altid et forsøg værd

Anmeld

17. februar 2013

Dinna88

bøllen skriver:

En lille snært rengøring vanvid ???

Nej nej - overhovedet ikke! Og min kæreste er selvfølgelig HELT enig med mig.

Ej, det ser nok værre ud på skrift. Det er altså ikke fordi, at man ikke kan sætte sig ned i vores hjem. Men jeg er "desværre" lige sådan med rod 

Anmeld

17. februar 2013

booster_88

Jamen jeg er faktisk ved at få indøvet nogle nye vaner som skal gøre det nemmere og mere overskueligt. Jeg elsker at gøre rent, men jeg foretrækker at være alene hjemme når jeg gør rent, hader at have mand og barn rendene om benene på mig, rengøringen vil jeg helst selv klare.

Før gjorde jeg meget rent hele tiden og igen, men det var ligesom ikke organiseret så jeg kom ordentlig i bund. Så nu har jeg simpelthelt lavet et skema for hver dag i ugen, plus tin der skal gøre en gang i måneden, og det passer med der at der skal gøres en ekstra ting hver anden dag måske.

Ellers er jeg ved at få udtænkt løsninger som kan lette mig, som eksempelvis få købt en fejebakke og med langt skaft som kan stå i køkkenet så det er nemt lige at feje det værste og i den retning

Jeg elsker når der er pænt og rent, og jeg elsker faktisk også at gøre rent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.