Rengøring - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.962 visninger
52 svar
22 synes godt om
17. februar 2013

Mamalou

Ja som overskriften lyder: hvor ofte gør I rent?

Og gør I lige rent hver gang, eller er der forskel? Altså som i hovedrengøring og rengøring? Har I faste dage - med faste opgaver, eller bare når det trænger?

Jeg spørger fordi jeg vil have stillet min nysgerrighed på, om jeg gør mere eller mindre rent end gennemsnittet

Hos mig er der hovedrengøring når min søn er hos sin far. Jeg tager samme tur hver anden weekend, hvor hele lejligheden får en ordentlig tur. Der tørres støv af alle vegne, døre og skabslåger vaskes af, sengetøjet bliver skiftet og badeværelset får en ordentlig tur. Der støvsuges og vaskes gulve. I modsatte uge gør jeg rent efter behov. Det bliver oftest til støvsugning og en hurtig tur med kluden. Der bliver støvsuget gennemsnitlig tre gange i løbet af en uge.  

Ting som køleskab, skabene inden i, vinduespudsning osv. tager jeg når det trænger. 

Jeg hygger mig når jeg gør rent. Der er altid høj musik og så går jeg for mig selv og tager mig god tid  

Hvad med hjemme hos jer?

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Svenne

Det er et meget "varmt" emne hjemme ved os lige nu! Jeg er lige blevet sygemeldt med bækkensmerter (har 6 uger til termin) - og skal derfor helst holde mig fra hvert fald at støvsuge og vaske gulve.

Men min mand og jeg er langt fra enige om, hvor tit der skal gøres rent! Han mener, jeg er lidt hysterisk - hvilket jeg ikke er - det er bare ham, der er en MAND!

Han er generelt rigtig god til at tage sig af vasketøj, opvaskemaskine, madlavning osv. uden at jeg ligefrem beder om noget. Men det der med at se, hvornår der trænger til at blive støvsuget og tørret støv af, det kniber lidt!

I gennemsnit støvsuger vi hver 2. dag - afhængig af, hvor meget vi har været hjemme.
Badeværelset får som regel altid en tur i weekenden. Jeg plejer også tage det værste støv en gang om ugen ca.

Alt andet er vidst efter behov, når JEG kan se, at det trænger
Så det lyder faktisk meget som dig.

Anmeld

17. februar 2013

B&J

vi støvsuger hver eller hveranden dag vi har dyr... og de er så småt ved at gå i fæld så kan det ende med 2 gange om dagen hihihihi gider ikke alle de hår og dem har vi jo slippet for længe nu...

ellers små støre vi tinge af og ryder op hver dag osv, men en ordenlig rengøring er hver anden uge ca hvor det hele får en orden omgang... nu bager jeg meget osv så ovnen bliver også tit taget.... men vi har da også lidt små støv liggene så tror det er meget alm her hjemme

Anmeld

17. februar 2013

bøllen

Pu ha det er et følsomt emne:-(

førhen fik hele huset en tur hver uge gerne fredag . Men efter jeg er blevet skader må jeg om prioterere med kræfterne . Og med en mand som ser rengøring med en MANDS øjne så må jeg nøjes ...

her bliver der hver uge ordnet badeværelse , støvsuget og vasket gulve på vores klinke gulve . Prøver at tørre lidt støv af hver uge. Men med et hus på 200 kvm kommer jeg desværre ikke hele vejen rundt

prøver at få alle ender til at mødes og prioterere efter behov så alt for en tur på skift. Når ikke altid det jeg vil men sådan er det nu engang

bare der er rent og pænt, nyvasket tøj , og mad på bordet hver dag er jeg tilfreds ( nogenlunde )

Anmeld

17. februar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mamalou skriver:

Ja som overskriften lyder: hvor ofte gør I rent?

Og gør I lige rent hver gang, eller er der forskel? Altså som i hovedrengøring og rengøring? Har I faste dage - med faste opgaver, eller bare når det trænger?

Jeg spørger fordi jeg vil have stillet min nysgerrighed på, om jeg gør mere eller mindre rent end gennemsnittet

Hos mig er der hovedrengøring når min søn er hos sin far. Jeg tager samme tur hver anden weekend, hvor hele lejligheden får en ordentlig tur. Der tørres støv af alle vegne, døre og skabslåger vaskes af, sengetøjet bliver skiftet og badeværelset får en ordentlig tur. Der støvsuges og vaskes gulve. I modsatte uge gør jeg rent efter behov. Det bliver oftest til støvsugning og en hurtig tur med kluden. Der bliver støvsuget gennemsnitlig tre gange i løbet af en uge.  

Ting som køleskab, skabene inden i, vinduespudsning osv. tager jeg når det trænger. 

Jeg hygger mig når jeg gør rent. Der er altid høj musik og så går jeg for mig selv og tager mig god tid  

Hvad med hjemme hos jer?

Vh. Louise

Jeg støvsuger mindst en gang om dagen, og et par gange hver dag bliver der også fejet.
Jeg har en søn på 1 år og et gulv hvor absolut ALT kan ses, så hvis jeg springer lidt let over bare en enkelt dag, ligner huset, at der er sprængt en bombe.

Køkkengulvet bliver vasket 4 gange om ugen ca - de andre gulve en gang om ugen.
Sengetøj bliver skiftet mindst en gang om ugen.
Badeværelse bliver gjort rent ca en gang om ugen.
Støve af gør jeg, når jeg lige ser, det trænger.

De andre ting er efter behov, og når jeg føler, jeg har tid til det.

Og på trods af alt dette, ligner mit hjem altid noget, der er løgn.
Vi har bare IKKE plads nok!

Anmeld

17. februar 2013

wamse

Jeg gør rent efter behov Skifter sengetøj en gang i ugen, støvsuger 2-3 gange i ugen, badeværelset gøres rent 2-3 gange i ugen, køleskabet hver anden uge, vinduer 1-2 gange i måneden, støv tørres af 1 gang i ugen Gardinerne vaskes 1 gang månedligt.

Jeg vasker tøj hver anden dag, for jeg elsker at vaske tøj

Anmeld

17. februar 2013

Bertris

føler helt jeg aldrig gør rent når jeg ser på jer, men nok bare os der gør det mindre end gennemsnittet 

Vi støvsuger nok kun 1-2 gange i ugen herhjemme, har dog nærmest været dagligt den sidste uge pga. vi lige er flyttet ind i vores nye lejlighed (pap, flamingo osv er et marridt!) 

Ellers gør vi rent "efter behov" hvilket nok kun er hver anden uge, og det er for det meste ikke hovedrengøring men bare at tørre støv af m.m. 
Tilgengæld bliver her luftet ud hver dag, hvilket jeg ikke var god til inden jeg flyttede sammen med kæresten :i 

Men kunne forstille mig at støvsugeren kommer lidt mere i brug når prinsessen melder sin ankomst 

Anmeld

17. februar 2013

Leneur

wamse skriver:

Jeg gør rent efter behov Skifter sengetøj en gang i ugen, støvsuger 2-3 gange i ugen, badeværelset gøres rent 2-3 gange i ugen, køleskabet hver anden uge, vinduer 1-2 gange i måneden, støv tørres af 1 gang i ugen Gardinerne vaskes 1 gang månedligt.

Jeg vasker tøj hver anden dag, for jeg elsker at vaske tøj

Så kommer du bare hjem til mig. HADER vasketøj og rengøring af badeværelse...

Anmeld

17. februar 2013

Victoria2013

Uha jeg har et "beskidt" hjem hvis jeg skal sammenligne med jer men det syns jeg nu ikke jeg har, jeg har bare et meget afslappet forhold til rengøring (dvs. det er langt fra min yndlingsting af huslige pligter og gøremål). Sådan en rigtig kæmpe-hovedrengøring tror jeg ikke vi har lavet siden vi flyttede ind for næsten et år siden 

Her bliver vel støvsuget en gang om ugen og måske tørret støv af hveranden uge eller når jeg lige syntes det trænger. Toilettet bliver også gjort rent når det trænger. Sengetøj skifter vi ca. hveranden uge, men det kommer også an på om dét trænger. Hvornår vi sidst vaskede gulv kan jeg dog ærlig talt ikke huske - det var engang i efteråret, men nu trænger det også. Regner med at få det gjort inden min fødselsdag om et par uger

Køkkenet kan jeg nu godt lide at holde rent - det er nok det sted i hjemmet jeg opholder mig mest, og jeg hader at se på stabler af opvask og at køkkenbordet ikke er pænt og aftørret. Der skal være plads til at arbejde. Jeg kan heller ikke "lide" at lave mad, hvis der ikke er god plads i køkkenet. Der skal være pænt før man laver mad, så man nemt kan finde tingene og har plads

Anmeld

17. februar 2013

Mamalou

Svenne skriver:

Det er et meget "varmt" emne hjemme ved os lige nu! Jeg er lige blevet sygemeldt med bækkensmerter (har 6 uger til termin) - og skal derfor helst holde mig fra hvert fald at støvsuge og vaske gulve.

Men min mand og jeg er langt fra enige om, hvor tit der skal gøres rent! Han mener, jeg er lidt hysterisk - hvilket jeg ikke er - det er bare ham, der er en MAND!

Han er generelt rigtig god til at tage sig af vasketøj, opvaskemaskine, madlavning osv. uden at jeg ligefrem beder om noget. Men det der med at se, hvornår der trænger til at blive støvsuget og tørret støv af, det kniber lidt!

I gennemsnit støvsuger vi hver 2. dag - afhængig af, hvor meget vi har været hjemme.
Badeværelset får som regel altid en tur i weekenden. Jeg plejer også tage det værste støv en gang om ugen ca.

Alt andet er vidst efter behov, når JEG kan se, at det trænger
Så det lyder faktisk meget som dig.

Mænd og kvinder har bare ikke det samme syn på rengøring og så er spørgsmålet bare hvem der skal gå på kompromis?  

Det lyder til, at vi har det samme niveau hvad rengøring angår. Jeg glemte at skrive, at jeg tager badeværelset hver uge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.