Rengøring - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

booster_88

Og jeg vil gerne tilføje at min hr mand måske ikke er sindsyg enig med mig, han er så strid til at rode og bare sætte tingene fra sig et eller andet sted, og så er der selvfølgelig også ombygning i huset det hjælper selvfølgelig også på det,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

come2

Mamalou skriver:

Ja som overskriften lyder: hvor ofte gør I rent?

Og gør I lige rent hver gang, eller er der forskel? Altså som i hovedrengøring og rengøring? Har I faste dage - med faste opgaver, eller bare når det trænger?

Jeg spørger fordi jeg vil have stillet min nysgerrighed på, om jeg gør mere eller mindre rent end gennemsnittet

Hos mig er der hovedrengøring når min søn er hos sin far. Jeg tager samme tur hver anden weekend, hvor hele lejligheden får en ordentlig tur. Der tørres støv af alle vegne, døre og skabslåger vaskes af, sengetøjet bliver skiftet og badeværelset får en ordentlig tur. Der støvsuges og vaskes gulve. I modsatte uge gør jeg rent efter behov. Det bliver oftest til støvsugning og en hurtig tur med kluden. Der bliver støvsuget gennemsnitlig tre gange i løbet af en uge.  

Ting som køleskab, skabene inden i, vinduespudsning osv. tager jeg når det trænger. 

Jeg hygger mig når jeg gør rent. Der er altid høj musik og så går jeg for mig selv og tager mig god tid  

Hvad med hjemme hos jer?

Vh. Louise

Jeg gør badeværelse rent 2 gange om ugen.

Hver fredag tørrer jeg af overalt, vasker sengetøj og støvsuger hele hytten

Anmeld

17. februar 2013

Zelinasmor

Støvsuger hver eller hver anden dag. Gør badeværelse rent 1 gang hver anden uge ca. (med mindre det virkelig trænger inden). Tørre samtlige borde af hver dag! Støve af gør jeg når jeg synes det trænger. Sengetøj bliver skifter hver/hver anden uge alt efter hvor meget det trænger. Vasker tøj 3 gange i ugen. Vasker op hver dag. 

Anmeld

17. februar 2013

bøllen

Dinna88 skriver:

Nej nej - overhovedet ikke! Og min kæreste er selvfølgelig HELT enig med mig.

Ej, det ser nok værre ud på skrift. Det er altså ikke fordi, at man ikke kan sætte sig ned i vores hjem. Men jeg er "desværre" lige sådan med rod 

Jamen det er jo godt :-))

ærgeligt du bor så langt fra mig ellers kunne du bruge en del af energien her ;-))

Anmeld

18. februar 2013

Mamalou

wamse skriver:

Jeg elsker bare når det er rent over alt

Det skal så lige siges, at jeg går hjemme lige pt, så det afspejler også mit rengøringsmønster, for jeg har jo alverdens tid til at gøre rent

Jeg har min egen vaskemaskine og tørretumbler, så der bliver vasket meget her

Det er også den dejligste følelse! 

Jeg mangler bare timer i døgnet til at nå det jeg gerne vil med et fuldtidsarbejde og alenemor til en bette purk på 21 måneder. Jeg kan selvfølgelig godt gøre rent, når han er hjemme, men så går tiden fra ham og det dur ikke  

Mon ikke at det vil se anderledes ud hos dig, når du kommer i arbejde?

Er ret misundelig på din vaskemaskine OG tørretrumbler 

Anmeld

18. februar 2013

Mamalou

Dinna88 skriver:

Alm. rengøring HVER uge, også køkkenlåger og døre osv. Gulvene bliver også vasket der.

Toilettet skubber jeg hver dag, og min kæreste har stregner ordrer på at tørre det af hver gang han har været derude. Der bliver støvsuget ofte, nok hver anden dag.

Hver anden uge bliver alle møbler løftet og flyttet, så gulvene kan blive rene.

Hovedrengøring er når jeg føler at jeg drukner. Og det er ofte  Jeg kan ikke ha' støv og skidt. Men jeg er mega dårlig til at huske skabene indeni samt lister ved gulvene. Det er klart mine hængepartier. Ellers vil jeg vove at påstå, at du kan komme på besøg når som helst, og så er der rent. Men de sidste par dage inden den ugentlige, er der meget støvet, da vi bor i en 1-værelses, og derudover ser gulvene forfærdelige ud (i mine øjne) fordi vi har kanin

Jeg er nok en smule mere hysterisk end andre. Men jeg kan bare ikke ha' skidt og støv

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig hysterisk, men du gør i hvert fald mere rent end mig Men heller det end at lade det stå til, det kan jeg slet ikke være med til 

Anmeld

18. februar 2013

Mamalou

modesty skriver:

Både manden og jeg hader at gøre rent - så vi har rengøringshjælp. 

En gang om ugen i tre timer. 

Tøjvask er cirka hver 3. dag efter behov.

Jeg skifter på sengene ALT for sjældent.  På nær sønnens, der bliver skiftet tit.

Det må være luksus med rengøringshjælp! Så er der bedre tid til alt det andet

Anmeld

18. februar 2013

Mamalou

booster_88 skriver:

Jamen jeg er faktisk ved at få indøvet nogle nye vaner som skal gøre det nemmere og mere overskueligt. Jeg elsker at gøre rent, men jeg foretrækker at være alene hjemme når jeg gør rent, hader at have mand og barn rendene om benene på mig, rengøringen vil jeg helst selv klare.

Før gjorde jeg meget rent hele tiden og igen, men det var ligesom ikke organiseret så jeg kom ordentlig i bund. Så nu har jeg simpelthelt lavet et skema for hver dag i ugen, plus tin der skal gøre en gang i måneden, og det passer med der at der skal gøres en ekstra ting hver anden dag måske.

Ellers er jeg ved at få udtænkt løsninger som kan lette mig, som eksempelvis få købt en fejebakke og med langt skaft som kan stå i køkkenet så det er nemt lige at feje det værste og i den retning

Jeg elsker når der er pænt og rent, og jeg elsker faktisk også at gøre rent.

Hvad er det for nogle vaner du indøver? Hvis jeg må høre? Bliver lidt nysgerrig

Jeg vil også helst være alene når jeg skal gøre rent. Så kommer der lidt højt musik på, og så hygger jeg mig med det.

Anmeld

18. februar 2013

Mamalou

booster_88 skriver:

Og jeg vil gerne tilføje at min hr mand måske ikke er sindsyg enig med mig, han er så strid til at rode og bare sætte tingene fra sig et eller andet sted, og så er der selvfølgelig også ombygning i huset det hjælper selvfølgelig også på det,

Som jeg kan se i debatten, så er der forskel på hvornår fruen og herren i huset mener der skal gøres rent

Anmeld

18. februar 2013

tarkoflen

Kia2013 skriver:

Uha jeg har et "beskidt" hjem hvis jeg skal sammenligne med jer men det syns jeg nu ikke jeg har, jeg har bare et meget afslappet forhold til rengøring (dvs. det er langt fra min yndlingsting af huslige pligter og gøremål). Sådan en rigtig kæmpe-hovedrengøring tror jeg ikke vi har lavet siden vi flyttede ind for næsten et år siden 

Her bliver vel støvsuget en gang om ugen og måske tørret støv af hveranden uge eller når jeg lige syntes det trænger. Toilettet bliver også gjort rent når det trænger. Sengetøj skifter vi ca. hveranden uge, men det kommer også an på om dét trænger. Hvornår vi sidst vaskede gulv kan jeg dog ærlig talt ikke huske - det var engang i efteråret, men nu trænger det også. Regner med at få det gjort inden min fødselsdag om et par uger

Køkkenet kan jeg nu godt lide at holde rent - det er nok det sted i hjemmet jeg opholder mig mest, og jeg hader at se på stabler af opvask og at køkkenbordet ikke er pænt og aftørret. Der skal være plads til at arbejde. Jeg kan heller ikke "lide" at lave mad, hvis der ikke er god plads i køkkenet. Der skal være pænt før man laver mad, så man nemt kan finde tingene og har plads

Gud hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste, der har et noget mere afslappet forhold til rengøring! Shit jeg får præstationsangst, når jeg læser hvor meget andre gør rent

Jeg er vist mere på dit hold, jeg gør rent, når jeg synes der trænger... Lige p.t. lidt mere, fordi vi har vores lejlighed til salg, så der skal jo gerne være helt rent og strålende når der kommer fremvisninger!

Jeg ved ikke om rutinerne ændre sig, når vi får hus og et barn, men jeg tvivler på, at jeg går så meget amok, som nogle af de andre søde piger, det ligger altså bare ret langt fra mig, at bruge så lang tid på

Og indrømmet jeg havde en overgang rengøringsdame, og ja jeg boede kun mig selv på 58 kvm, men jeg HADER af et godt hjerte at spilde min tid på rengøring...

Så vi to må vist stå sammen, for der er ikke ret mange andre, der gør så lidt rent, som jeg gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.