Pligt til at indberette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

wamse

Mettefpigen skriver:

Jaa og forstår ikk hvorfor du ikk siger noget til personen... Man skal da ikk snyde sig til noget ekstra!....

Jeg har jo ikke på noget tidspunkt her sagt, at jeg ikke har sagt noget til personen, men jeg siger, at jeg ikke ville anmelde det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Carina:-)

Jo din/jeres tanke er jo god nok, men synes jo så den falder meget til jorden, når det jo åbenbart ikke gælder hele vejen rundt, at man bør melde noget. Sort arbejde er da i den grad også at snyde det offentlige for penge, og det er vel det du siger skal undgås?

Ja der er bagateller indenfor alt, men igen hvis du vil gradbøje det, jamen så er en enkelt individs snyd med ydelser jo peanuts i forhold andet måske.

Jeg siger ikke at det er ligegyldigt at folk snyder, men at jeg ikke blander mig i det. Jeg er ikke moralens/samfundets vogter.

Jeg skriver jo netop at man skal melde det ,men man skal være sikker.

Så jeg kan da sagtens melde en for sort arb,jeg skal jo bare være sikker.

Ellers er det spild af det off tid og penge.

Og det er jo ikke mig der sætter grænsen for hvad der er bagateller.Der er bare en grænse for hvad politiet7skat vil tage sig af-det kan man så mene er rigtigt eller ej.

Og det kan godt være det at være moralens vogter,.jeg tænker mere det er at tage ansvar ,og sørge for der også er penge til næste generation.

Men det er vi så ikke enige i.-

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

wamse skriver:

Jo din/jeres tanke er jo god nok, men synes jo så den falder meget til jorden, når det jo åbenbart ikke gælder hele vejen rundt, at man bør melde noget. Sort arbejde er da i den grad også at snyde det offentlige for penge, og det er vel det du siger skal undgås?

Ja der er bagateller indenfor alt, men igen hvis du vil gradbøje det, jamen så er en enkelt individs snyd med ydelser jo peanuts i forhold andet måske.

Jeg siger ikke at det er ligegyldigt at folk snyder, men at jeg ikke blander mig i det. Jeg er ikke moralens/samfundets vogter.

Nu må man jo gerne tjene 10.000 sort om året. Og ældre 30.000 mener jeg. Så det er jo ikke det største problem.
At folk går overfor rødt, seriøst.. hvem går op i det? Jeg tror faktisk jeg er kommet til at gøre det foran en politibil, uden der skete noget. Altså at gå ovefor rødt, er jo bare dumt..(ja jeg gør dumme ting, men jeg er i live.)

Anmeld

15. februar 2013

Mettefpigen

wamse skriver:

MMeh

Jeg har jo ikke på noget tidspunkt her sagt, at jeg ikke har sagt noget til personen, men jeg siger, at jeg ikke ville anmelde det

Men hvis personen ikk har tænkt sig at gøre noget ved det så burde man anmelde det..... Synes jeg....

Anmeld

15. februar 2013

wamse

Mettefpigen skriver:

Men hvis personen ikk har tænkt sig at gøre noget ved det så burde man anmelde det..... Synes jeg....

Jamen jeg ved at det bliver opdaget, så det lader jeg simpelthen gå sin egen gang. Hun traf et valg ud fra nogle forhold i sit liv, og jeg vil ikke dunke hende endnu længere ned.

Anmeld

15. februar 2013

wamse

Yurie skriver:

Nu må man jo gerne tjene 10.000 sort om året. Og ældre 30.000 mener jeg. Så det er jo ikke det største problem.
At folk går overfor rødt, seriøst.. hvem går op i det? Jeg tror faktisk jeg er kommet til at gøre det foran en politibil, uden der skete noget. Altså at gå ovefor rødt, er jo bare dumt..(ja jeg gør dumme ting, men jeg er i live.)

Må man tjene sorte penge??? Så er det vist ikke det, som man kalder sorte penge

Min pointe var/er at jeg synes, det er ret fesent at man åbenbart kun mener, at det er at snyde staten, når det gælder sociale ydelser, men alle de nævnte ting er også ulovligt, og det sorte arbejde snyder da i den grad staten også.

Så jeg forstår det her som om, at man kun åbenbart skal anmelde ved specielle ting og ikke ud fra, at man simpelthen har en grundholdning, hvor man mener at det at snyde statskassen er umoralsk

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

wamse skriver:

Må man tjene sorte penge??? Så er det vist ikke det, som man kalder sorte penge

Min pointe var/er at jeg synes, det er ret fesent at man åbenbart kun mener, at det er at snyde staten, når det gælder sociale ydelser, men alle de nævnte ting er også ulovligt, og det sorte arbejde snyder da i den grad staten også.

Så jeg forstår det her som om, at man kun åbenbart skal anmelde ved specielle ting og ikke ud fra, at man simpelthen har en grundholdning, hvor man mener at det at snyde statskassen er umoralsk

Beløbene jeg skrev ikke helt.
Men det her er reglerne for "sort arbejde " ano 2013

http://m.bt.dk/f/?redirect=www.bt.dk/danmark/milli arder-i-sort-arbejde-saadan-er-de-nye-regler

Anmeld

15. februar 2013

Frk. Himmelblå

W.. skriver:

Har man PLIGT til at indberette mistanke om socialt bedrageri eller er det et valg??

Nej.
Så simpelt er det.

Anmeld

15. februar 2013

Frk. Himmelblå

wamse skriver:

Jeg synes virkelig der er en kæmpe forskel på økonomisk snyd (bevidst eller ubevidst) og så omsorgssvigt af den ene eller anden karakter. Jeg går jo heller ikke forbi en blødende mand på gaden, men jeg gør da intet ved, at jeg ser en gå over for rødt. Så for mig er der bare forskel i hvad jeg blander mig i.

Gotta love you, Wamse!

Anmeld

15. februar 2013

wamse

Yurie skriver:

Beløbene jeg skrev ikke helt.
Men det her er reglerne for "sort arbejde " ano 2013

http://m.bt.dk/f/?redirect=www.bt.dk/danmark/milli arder-i-sort-arbejde-saadan-er-de-nye-regler

Der står jo så også, at vi ikke må modtage penge for det, men må gøre hinanden ulønnede tjenester, bortset fra pensionister

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.