Pligt til at indberette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

wamse

Frk. Himmelblå skriver:

Gotta love you, Wamse!

Ha ha jamen tak da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

TineA

Dorthe1986 skriver:

Hvis der er nogen, der får flere penge end de er berettiget til så skal der gøres noget ved det! Det er snyd og det er ulovligt. Altså man kunne jo lige så godt røve en bank så? Og det ville ingen af os jo bare se den anden vej.

Men faktum er at det er enorme summer penge, der snydes for hvert år, og det dur simpelthen ikke, hvis det velfærdssamfund vi har skal kunne køre rundt.

Så dem der ikke vil melde socialt bedrageri, er de ligeglade med den velfærd vi har?

Hej og tak for din respons på mit spørgsmål

Nu skriver du, for at citere: " Hvis der er nogen, der får flere penge end de er berettiget til så skal der gøres noget ved det! "

Men SKAL man indberette det? Er det en lov?

Ikke at jeg ikke er enig med dig i, at man BURDE gøre det!

Anmeld

16. februar 2013

TineA

Frk. Himmelblå skriver:

Nej.
Så simpelt er det.

Tak
Det var faktisk bare det svar jeg var ude efter!

Altså et ja/nej svar

Anmeld

16. februar 2013

TineA

KittyCatta skriver:

Du har pligt til at indberette, hvis du finder noget mistænksomt

Hej og tak for dit svar

Hvad begrunder du dit svar ud fra?
Grunden til at jeg spørger, er at en anden bruger på samme tråd, skriver at man IKKE har pligt!

Hvor i loven står der, at man har pligt til at indberette/anmelde socialt bedrageri?

Mvh Tine

Anmeld

16. februar 2013

TineA

Hold da op for en debat der kom ud af dette spørgsmål - tusinde tak skal I alle have for det!!

Jeg spørger simpelthen, da jeg talte med et familiemedlem om dette spørgsmål - og hun påstod, at man IKKE har pligt til at indberette socialt bedrageri, hvorimod jeg mente, at man har pligt - hvis ikke, ja så burde man have det!

Anmeld

16. februar 2013

Dorthe1986

W.. skriver:

Hej og tak for din respons på mit spørgsmål

Nu skriver du, for at citere: " Hvis der er nogen, der får flere penge end de er berettiget til så skal der gøres noget ved det! "

Men SKAL man indberette det? Er det en lov?

Ikke at jeg ikke er enig med dig i, at man BURDE gøre det!

Nej det er ikke en lov. Det jeg skrev var mere ment som en slags moralsk pligt :-) så ja burde nok have skrevet burde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.