wamse skriver:
Ifølge denne hjemmeside, så har du ikke pligt til det:
http://www.odense.dk/topmenu/borger/voksne/okonomi sk%20hjaelp%20og%20stoette/anmeld%20socialt%20bedr ageri#
Jeg ville sgu egentlig også have det pænt snævert med, at vi alle skulle rende rundt og lege snushaner 
ja det tænker jeg også. så vil alle snage ligepludselig.. det ville jo nærmest give nordkoreanske tilstande..
men man føler et behov for at anmelde det, og har tænkt igennem hvilke konsekvenser det kan have for familien, for dig selv. osv.. jamen så gør det...
hvis jeg skulle anmelde nogen for socialt bedrageri ville jeg først overveje om jeg ville kunne se mig selv i øjnene bagefter.. især hvis det f.eks. "bare" er en man kender som har en kæreste som er på besøg, der er jo nogle regler for at hvis man er på KH (så hut jeg visker) så må man ikke have overnattende gæster mere end en eller to nætter i ugen.
hvis det var en alenemor med små børn om jeg ville kunne klare at have udsat hende for ekstreme frustrationer, evt pengeproblemer.
de regler der er inde for om man mmå få KH og om man begår socialt bedrageri er tit nogle alle ikke har helt styr på... så evt hvis det var en tæt venninde eller ven så ville jeg gøre dem opmærksomme på at de de gør kan betragtes som socialt bedrageri...
Der er jo mange forskellige former indenfor socialt bedrageri.. så jeg tænker det kommer an på inden for hvilken grad det er syntes jeg...
Er det f.eks. den med at en person har en kæreste og han sover hos en engang imellem, det er i den milde ende... men den der med hvis en familie "går i opøsning" på papiret, og den ene har adresse et andet sted, og de så stadig bor sammen og har indkomst fra to personer men den ene får som eneforsørger, det er i den anden ende.. og det er bevidstog organiseret kriminalitet... på et eller andet niveau, det ville jeg slå ned på hvis det var.. for det er IKKE fair over for dem der faktisk står og ER eneforsøgere og som sidder stramt i det..
Anmeld