Pligt til at indberette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.638 visninger
55 svar
38 synes godt om
14. februar 2013

TineA

Har man PLIGT til at indberette mistanke om socialt bedrageri eller er det et valg??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

come2

W.. skriver:

Har man PLIGT til at indberette mistanke om socialt bedrageri eller er det et valg??

Tror faktisk man har pligt til det

Anmeld

14. februar 2013

Mutti2B

Der er vel ingen der kan tvinge dig

Anmeld

14. februar 2013

KittyCatta

Du har pligt til at indberette, hvis du finder noget mistænksomt

Anmeld

14. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Bevisbyrden er jo svær at løfte - hvordan skal eventuelle myndigheder kunne bevise, at du har haft en mistanke? 

Anmeld

15. februar 2013

Fenja09

W.. skriver:

Jeg tror ikke at man som borger skal indberette socialt bedrageri, men det skal kommunerne til gengæld.

/Fenja

Anmeld

15. februar 2013

Stumpen

Hvis ikke man har, så burde det laves om på lige fod med mistanke om omsorgssvigt.. Det er jo helt vildt alle de penge staten går glip af eller udbetaler pga socialt bedrageri...

Har set nogle af de programmer på dr1 om sociale bedragere og det er jo vildt hvad kommunerne betaler til folk som er sygemeldte men  som alligevel arbejder i sin egen virksomhed alligevel..

Anmeld

15. februar 2013

Carina:-)

Hmm havde skrevet et svar men det forsvandt.....

Nå men ja man burde have pligt til at melde socialt bedrageri,har selv lige været til samtale i tirsdags da en af mine ansatte åbenbart høstede kh samtidig med at hun arbejdede for mig.

Jeg ville overhovede ikke have nogle skrupler,for mig er socialt bedrageri på lige fod som tyveri og det ville jeg jo også melde.

Anmeld

15. februar 2013

wamse

Ifølge denne hjemmeside, så har du ikke pligt til det:

http://www.odense.dk/topmenu/borger/voksne/okonomi sk%20hjaelp%20og%20stoette/anmeld%20socialt%20bedr ageri#

Jeg ville sgu egentlig også have det pænt snævert med, at vi alle skulle rende rundt og lege snushaner

Anmeld

15. februar 2013

FrkZier

wamse skriver:

Ifølge denne hjemmeside, så har du ikke pligt til det:

http://www.odense.dk/topmenu/borger/voksne/okonomi sk%20hjaelp%20og%20stoette/anmeld%20socialt%20bedr ageri#

Jeg ville sgu egentlig også have det pænt snævert med, at vi alle skulle rende rundt og lege snushaner

bare fordi man evt havde pligt til at indberrette det er det jo ikke ens betydning med at man SKAL gå og kigge ind af vinduerne hos sine naboer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.