Jamen hvornår synes du så vi skal stoppe?
Skal vi melde alt som er overtrædelser? Melder du sort arbejde? Gør du fx boligportal opmærksom på, når der nogle gange bliver spurgt her inde, om nogle vil låne deres kode ud? For der snyder man jo firmaet for penge, eller gælder moralen kun, når det er de offentliges penge?
Melder du hvis nogle her inde laver og sælger kager, hvis du har en mistanke om, at der måske sælges for mere end det tilladte inden man skal beskattes?
Melder du hvis nogle går over for rødt? Staten går jo glip af indtjeningen af en eventuel bøde. er der forskel på beløbet for dig, eller er det kun når det gælder sociale ydelser, at man skal anmelde noget?
Nu er der jo bagatelgrænser inden for snyd ,sort arbejde osv-
Så jeg ville koste samfundet mere hvis jeg meldte det. -+ de ville ikke gøre noget ved det.
Så nej jeg melder ikke kagebagere,ligesom jeg ikke melder min nabo fordi jeg tror han får lavet sort arbejde.'(man skal jo ikke tro ,men være sikker inden man spilder det off tid)
Men hvis jeg vidste det ligesom du ved din bekendte snyder ville jeg uden at blinke melde det-netop fordi jeg ved hvor nemt det er at snyde.
Og hvor mange % der slipper af sted med det,fordi mange er ligeglade.
Du melder vel også hvis der er nogen der stjæler din pung.?
'Der er vel ikke forskel på privat eller off?
Hvad nu hvis du fandt ud af at din nabo scorede 20.000 i sygedp pr måned imens han tjente 100.000 i hans firma,er det også ligegyldigt?
Prob. er at mange tænker ,at det er ligemeget for der er masservis af penge -
Så jeg behøver ikke tage ansvar.
Men hvis nu at der var en der stak hånden direkte i din lomme,og tog de penge du og dine børn skal leve af-så ville du jo ikke se så let på det.
Og det er jo faktisk det der sker....
Der skal spares ,og der skal strammes op .
Det kunne måske undgås hvis der ikke blev snydt for milliarder .