Pligt til at indberette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Laulund87

Carina:-) skriver:

Mon ikke du ville se anderledes på det ,hvis de milliarder der bliver snydt for  blev taget fra den alm velfærd?

Synes det er trist at det er for nogen er ok at andre snyder sig til penge der så mangler andre steder i samfundet-

Det er jo ikke 10.000 vi snakker om ,men milliarder som asociale mennesker rager uberettiget til sig 

Jeg synes også det er mega dobbelt moralsk at mange brokker sig over at der skal spares på mange områder, at det er svært at være på overførelsesindkomst fordi kommunerne er efter een osv osv, men man er ok med at der bliver begået socialt bedrageri hvilket jo er medvirkende til ovennævnte.. Det giver jo ikke mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Carina:-)

Laulund87 skriver:

Jeg synes også det er mega dobbelt moralsk at mange brokker sig over at der skal spares på mange områder, at det er svært at være på overførelsesindkomst fordi kommunerne er efter een osv osv, men man er ok med at der bliver begået socialt bedrageri hvilket jo er medvirkende til ovennævnte.. Det giver jo ikke mening

Netop!

De mange penge kunne bruges på f.eks at gøre livet nemmere for folk på førtidspension.

Eller folk med kroniske sygdomme der gør at de ender på livslang kh .

Der synes jeg pengene skulle bruges til f.eks deres børn .

Istedet for går de til egoister der kun tænker på hvor meget de kan snyde samfundet.

Prob. er bare at samfundet er dig og mig.

Anmeld

15. februar 2013

Stumpen

Laulund87 skriver:

Og så kan man jo spørge sig selv om hvorfor det er så svært at være på overførselsindkomst, få hjælp som enlig osv - det er jo netop fordi at mange snyder og det gør det svære for andre, som vitterlig har brug for hjælpen..

Anmeld

15. februar 2013

Laulund87

Carina:-) skriver:

Netop!

De mange penge kunne bruges på f.eks at gøre livet nemmere for folk på førtidspension.

Eller folk med kroniske sygdomme der gør at de ender på livslang kh .

Der synes jeg pengene skulle bruges til f.eks deres børn .

Istedet for går de til egoister der kun tænker på hvor meget de kan snyde samfundet.

Prob. er bare at samfundet er dig og mig.

Jeps jeg er på førtidspension så jeg kender det.. Jeg har meldt en der stod som enlig, men hendes kæreste boede der. Jeg meldte fordi jeg 100% vidste at han boede der. Det er svineri!

Anmeld

15. februar 2013

Laulund87

Stumpen skriver:

Og så kan man jo spørge sig selv om hvorfor det er så svært at være på overførselsindkomst, få hjælp som enlig osv - det er jo netop fordi at mange snyder og det gør det svære for andre, som vitterlig har brug for hjælpen..

Forstår ikke mange ikke kan se logikken i det

Anmeld

15. februar 2013

Stumpen

Laulund87 skriver:

Forstår ikke mange ikke kan se logikken i det

Nej egentlig ikke... Jeg kan da godt se at man kan besværliggøre livet for naboen ved at melde det, men var det så bare lige de 8000 kr i måneden det drejede sig om, men det er det jo ikke, det er jo monster mange penge... 

Anmeld

15. februar 2013

Laulund87

Stumpen skriver:

Nej egentlig ikke... Jeg kan da godt se at man kan besværliggøre livet for naboen ved at melde det, men var det så bare lige de 8000 kr i måneden det drejede sig om, men det er det jo ikke, det er jo monster mange penge... 

Det må bestemt ikke være sjovt at skulle undvære en masse penge/skulle betale nogen tilbage, men når man ikke er berettiget til dem så er det jo sådan det er

Anmeld

15. februar 2013

FrkZier

Laulund87 skriver:

Jeps jeg er på førtidspension så jeg kender det.. Jeg har meldt en der stod som enlig, men hendes kæreste boede der. Jeg meldte fordi jeg 100% vidste at han boede der. Det er svineri!

jeg ville altså heller ikke have nogen kvaler ved at melde en person jeg VIDSTE begik bedrageri, groft sagt så stjæler de jo pengene fra en der har behov for dem, hvis man ikke er 'kvalificeret' til diverse bidrag, så er der jo nok en grund til det - og så synes jeg det er svinsk bare at snyde sig til dem..

Anmeld

15. februar 2013

wamse

Stumpen skriver:

Nej man kan nok ikke sidestille det, men jeg synes virkelig det er for dårligt så mange penge som staten betaler for at nogen snyder med om de arbejder ej eller bor sammen eller ej, så der skal ske nedkæringer jeg ved snart ikke hvor... 

Omsorgssvigt er nok desværre også nemmere at få øje på end det sociale bedrageri...

Men jeg forstår ikke hvorfor flere herinde synes det er ok at snyde staten økonomisk...

Jeg har aldrig sagt, at det er okay, men jeg vil bare ikke lave en anmeldelse om det

Anmeld

15. februar 2013

Dorthe1986

Hvis der er nogen, der får flere penge end de er berettiget til så skal der gøres noget ved det! Det er snyd og det er ulovligt. Altså man kunne jo lige så godt røve en bank så? Og det ville ingen af os jo bare se den anden vej.

Men faktum er at det er enorme summer penge, der snydes for hvert år, og det dur simpelthen ikke, hvis det velfærdssamfund vi har skal kunne køre rundt.

Så dem der ikke vil melde socialt bedrageri, er de ligeglade med den velfærd vi har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.