Anonym skriver:
Jeg har tænkt over det længe, kan folk ikke stave mere?
Jeg syntes det er dybt tragisk at se udviklingen i det danske sprog, og jeg kan ikke lade være med at tænke over om folk er dovne eller ordblinde eller hvad? For så er der virkelig mange ordblinde
F.eks. ordet endnu, der er SÅ mange der skriver inu og det kan virkelig irritere mig!
Eller "hvad giver i egentlig", der bliver til " enlig" ( som er noget helt andet)
Eller tøser, der bliver til tøsser?!
Eller endelser, hvor bliver de af?? f.eks. "skal jeg gør det" det hedder "skal jeg gør e det".
Altså jeg er med på at alle laver fejl, det gør jeg også,men jeg syntes det er rigtig slemt med de simple ord og sætninger rigtig mange steder efterhånden og jeg bliver helt bekymret for, om det er skolesystemet der ikke lærer eleverne nok?
Eller er der måske stadig ikke nok fokus og hjælp til dem der har vanskeligheder?
Eller er vi bare for dovne?
Hvad siger i andre?
Jeg tror klart at der er manglende hjælp til de elever der er knapt så gode .. Min kæreste staver rigtig dårligt .. Han staver ordene som man siger det , og han er altså ikke ordblind .. Han har gået i special klasse , fordi han var lidt af en vildbasse og ikke var så god som de andre ..
Men på trods af der var 2 lærere til 4 elever , har han ikke fået den optimale støtte , da de lavede alt mulig andet i den klasse fremfor det der var brug for ! 

Så vil jeg også sige , at mange laver de optimale fejl , ja , men for nogle går det altså bare hurtigt med at skrive , og ikke læse det igennem , eller er for dovne til at rette det ..
Nogle tager sig måske ikke sammen og tænker før de skriver det .. Hvis de altid har f.eks skrevet ENLIG i stedet for egentlig , er den fejl jo svær og rette op på og huske det ..
Ved ik om det hænger sammen for dig , men det gør det for mig ..
Og ja , det irriterer også mig når folk ikke staver rigtigt , men sådan er det nu engang og jeg holder min mund med det ..
Det er kun min kæreste jeg siger det til hvis han har stavet noget forkert