er 98% af Danmark ordblinde eller bare dovne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

o1Mutte

Amanda Stage skriver:

Han var ikke en af de flittige elever faktisk tværtimod. Den her opgave, skrev de fleste elever på 1½-2 sider. 

Jeg er også kun lærerstuderende, så jeg har meget at lære endnu, men der er bare nogen områder, specielt med diagnose af elever, hvor jeg er skeptisk.

Jeg er også elendig til matematik, men derfor er jeg da ikke doven af den grund. Mine interesser er samfundsfag, sprog og kreativitet Derfor synes jeg heller ikke man er doven, bare fordi man er dårlig til stavning/sprog. 

Det er det jeg mener.
Tror tit (har jeg set i min tid i skolen, og også efter) at nogen hurtigt giver op, hvis de har lidt svært ved det.
Har læst lektier med en dreng der sagde ''ARGHH'' når han lavede en LILLE fejl. Hvor jeg så måtte berolige ham med at han bare skal tage det roligt og gøre det i hans tempo.
Men han er sådan en at hvis man ikke sad med ham, ja så lavede han det simpelthen ikke.
Fordi det ikke er nemt for ham med at læse og stave.
Men når man havde sat lidt med ham, ja så kunne han jo godt alligevel. Så tålmodighed og tid er ofte vejen frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Amanda Stage

o1Mutte skriver:

Det er det jeg mener.
Tror tit (har jeg set i min tid i skolen, og også efter) at nogen hurtigt giver op, hvis de har lidt svært ved det.
Har læst lektier med en dreng der sagde ''ARGHH'' når han lavede en LILLE fejl. Hvor jeg så måtte berolige ham med at han bare skal tage det roligt og gøre det i hans tempo.
Men han er sådan en at hvis man ikke sad med ham, ja så lavede han det simpelthen ikke.
Fordi det ikke er nemt for ham med at læse og stave.
Men når man havde sat lidt med ham, ja så kunne han jo godt alligevel. Så tålmodighed og tid er ofte vejen frem