Hvad lever i for om måneden*?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2013

thomasloewe

Vi har en dreng på 4 år, og vi lever for ca. 1000 kr./ugen i mad og husholdningsartikler. Vi har ca. 7000 kr. til rådighed om måneden når alle regninger er betalt, men det svinger en del afhængig af hvor meget jeg arbejder.

Jeg var nede i banken en gang (Danske Bank!) og snakke budget, og de har nogle helt faste satser som man i deres øjne "skal" have til rådighed, især hvis man kommer for at låne. Nu er vi i Jyske Bank, og her har man også en idé om hvad VI skal leve for.

Vi har hverken bil eller stort hus, vi bor i en simpel lejlighed fordi vi lever af 2 x SU og en deltidsløn (10-12 timer om ugen ca). Så vi var tvunget til at lægge et ret stramt budget og følge en madplan Det går heldigvis også rigtig godt, og det er en af de bedste ting vi har gjort for os selv!

Jeg har for nylig lavet en lille blog, hvor jeg også har budgetter, madplaner og ferier liggende til fri download, det er samme budget og madplan som vi bruger Det kan findes her: www.gratisbudget.net

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Mettefpigen

thomasloewe skriver:

Vi har en dreng på 4 år, og vi lever for ca. 1000 kr./ugen i mad og husholdningsartikler. Vi har ca. 7000 kr. til rådighed om måneden når alle regninger er betalt, men det svinger en del afhængig af hvor meget jeg arbejder.

Jeg var nede i banken en gang (Danske Bank!) og snakke budget, og de har nogle helt faste satser som man i deres øjne "skal" have til rådighed, især hvis man kommer for at låne. Nu er vi i Jyske Bank, og her har man også en idé om hvad VI skal leve for.

Vi har hverken bil eller stort hus, vi bor i en simpel lejlighed fordi vi lever af 2 x SU og en deltidsløn (10-12 timer om ugen ca). Så vi var tvunget til at lægge et ret stramt budget og følge en madplan Det går heldigvis også rigtig godt, og det er en af de bedste ting vi har gjort for os selv!

Jeg har for nylig lavet en lille blog, hvor jeg også har budgetter, madplaner og ferier liggende til fri download, det er samme budget og madplan som vi bruger Det kan findes her: www.gratisbudget.net

Tusind tak :-)

Anmeld

31. januar 2013

Holbæktrunten

Her har vi et helt fast buget hvori der er ilagt "buffer" hvis fx elregningen er højere en mrd. I buget er alle udgifter iregnet, lige fra kontaktlinser til benzin. Til mad bruger jeg ca 4000 pr mdr, og vi lever godt da jeg lidt har en hobby med at handle tilbudsprodukter og er god til at fryse mad ned. Vi har ofte gæster, og laver gerne en culottesteg eller bøf en hverdag... Slik og anden hygge mangler vi heller ikke i det beløb, trods der også skal være til husholdning og bleer... Det KAN gøres billigere, men jeg kan godt lide at leve godt :0)

Anmeld

31. januar 2013

Mettefpigen

Holbæktrunten skriver:

WuæWuæWuæaHer har vi et helt fast buget hvori der er ilagt "buffer" hvis fx elregningen er højere en mrd. I buget er alle udgifter iregnet, lige fra kontaktlinser til benzin. Til mad bruger jeg ca 4000 pr mdr, og vi lever godt da jeg lidt har en hobby med at handle tilbudsprodukter og er god til at fryse mad ned. Vi har ofte gæster, og laver gerne en culottesteg eller bøf en hverdag... Slik og anden hygge mangler vi heller ikke i det beløb, trods der også skal være til husholdning og bleer... Det KAN gøres billigere, men jeg kan godt lide at leve godt :0)

Wwauww for et barn og dig??....

Anmeld

31. januar 2013

ledermus

Oliver og jeg lever for ca.2500 kr om måneden og det er inklusive bleer

Anmeld

31. januar 2013

Mettefpigen

ledermus skriver:

Oliver og jeg lever for ca.2500 kr om måneden og det er inklusive bleer

Jaa min tanker er 1500 for mad :-)

Anmeld

31. januar 2013

ledermus

Mettefpigen skriver:

Jaa min tanker er 1500 for mad :-)

ja det passer meget godt vil jeg tro. jeg handler for ca.300-400 kr om ugen og synes vi lever fint for de penge

Anmeld

31. januar 2013

Mettefpigen

ledermus skriver:

ja det passer meget godt vil jeg tro. jeg handler for ca.300-400 kr om ugen og synes vi lever fint for de penge

Jaa for bassen er "kun" 17 måneder så maden holder i flere dage... :-)

Anmeld

31. januar 2013

ledermus

Mettefpigen skriver:

Jaa for bassen er "kun" 17 måneder så maden holder i flere dage... :-)

Her er oliver 22 måneder og ja når man laver et måltid mad er der som minimum til 2 dage

Anmeld

31. januar 2013

Mettefpigen

ledermus skriver:

J

Her er oliver 22 måneder og ja når man laver et måltid mad er der som minimum til 2 dage

Jaa... Leder efter ny lejlighed, og tænker at hvis jeg har ca 3-3500 tilbage efter regningerne er betalt om det så er nok... Der er egentlig kun mad og bleer der skal betales ud af dem.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.