Er man skyldig eller uskyldig i dk, til andet er bevist??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

Skriver lige et fælles svar til jer alle!

Før i tiden har jeg også altid troet på at man kun blev anholdt hvis man var 100 procent skyldig. Nu er problemet bare at alle os der kender ham, ved at han er 100 procent uskyldig. Der er ingen af os der tror på han har gjort noget, og vi ved at han nok ska blive frikendt.

Men må indrømme at jeg er chokeret over, at man ka sidde så længe uden endten at blive dømt, eller frikendt!! 

Undskyld mig,men ingen andre end den mistænkte ved noget 100%.

Og husk enhver morder - voldtægtsforbryder eller anden kriminæl,er en eller andens søn/datter - mand/kone - far/mor,men det gør ikke at man ikke er skyldig. 

Og alle pårørende påstår at deres kære  er uskyldige,for de kender jo personen,men fakta er at det jo  ikke er tilfældet,for så ville vi leve i et fredligt land,og politiet ville ikke eksistere.

Fakta er at man sidder ikke i fængsel så lang tid,uden der er noget om snakken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Det er ikke min nabo, der er varetægtsfængslet. Det er min vens ven, der har boet til leje i deres hus der er hovedemistænkte for noget. Min ven er så blevet anholdt fordi de mener at når nu vennen har boet ved dem, så ved de også alt om hvad han har gået og lavet osv. Derfor jeg samlignede det med, at det jo er de færreste der ved hvad deres naboer går og laver.

Syntes du har nogle rigtig gode argumenter, og normalt ville jeg være helt enig! 

Jeg ved han er uskyldig, fordi han siger det, og han er bare ikke en der lyver, så derfor tror jeg på ham!! 

Desværre gør det ham jo ikke uskyldig, at du tror på han er det.

Hvis der er sket nogle ting derhjemme, så kan du helt sikkert godt regne med, at politiet har haft dem i kikkerten længe, formentlig overvåget dem, og aflyttet diverse telefonsamtaler osv. Så vil skyde på de nok har en rimelig begrundet mistanke.

Må man spørge hvad han/de er sigtet for?

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

Undskyld mig,men ingen andre end den mistænkte ved noget 100%.

Og husk enhver morder - voldtægtsforbryder eller anden kriminæl,er en eller andens søn/datter - mand/kone - far/mor,men det gør ikke at man ikke er skyldig. 

Og alle pårørende påstår at deres kære  er uskyldige,for de kender jo personen,men fakta er at det jo  ikke er tilfældet,for så ville vi leve i et fredligt land,og politiet ville ikke eksistere.

Fakta er at man sidder ikke i fængsel så lang tid,uden der er noget om snakken.

Nu er det heldigvis ik noget så alvorligt han er anholdt for. Grunden er at politiet tror at han ved noget om en sag, fordi hans venner er hovedemistænkte. Politiet har sagt til ham, at de godt ved at han ik er direkte involveret, men hvis han ik vil "slader" om sine venner, beholder de ham. Han siger han ik ved noget. De mener at han burde vide noget fordi ven boede til leje i hans hus. 

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Det lader altså til, at det er mere i den sag, som du enten ikke vil fortælle (og det er fair), eller noget som din ven ikke fortæller dig.

Ingen dommer vil blive ved med, at forlænge en varetægsfængslet på baggrund af det du skriver - altså at han skulle have noget viden, men ikke være indblandet.

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Desværre gør det ham jo ikke uskyldig, at du tror på han er det.

Hvis der er sket nogle ting derhjemme, så kan du helt sikkert godt regne med, at politiet har haft dem i kikkerten længe, formentlig overvåget dem, og aflyttet diverse telefonsamtaler osv. Så vil skyde på de nok har en rimelig begrundet mistanke.

Må man spørge hvad han/de er sigtet for?

For ikke at ville slader om sine venner/ ven, som er hovedemistænkt. De mener at han ved noget, fordi vennen boede til leje hos ham. 

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det lader altså til, at det er mere i den sag, som du enten ikke vil fortælle (og det er fair), eller noget som din ven ikke fortæller dig.

Ingen dommer vil blive ved med, at forlænge en varetægsfængslet på baggrund af det du skriver - altså at han skulle have noget viden, men ikke være indblandet.

Kh Mom

Ja der er helt sikkert mange ting jeg ikke ved noget om, i den sag!! 

Men kender du ikke dine venner så godt, at du ved om de endten kunne have gjort noget kriminelt eller ikke?? Måske jeg bare er alt for naiv 

Anmeld

30. januar 2013

Mother-love

Jeg kender ikke reglerne. Men jeg ville da selv sige at man er uskyldig til andet er bevist.
Men samtidig synes jeg det kommer an på hvad sagen drejer sig om. Og de fleste siger jo de er uskylde, ikke at jeg siger din ven er skyldig. Men politiet er jo vanttil at høre at alle er uskyldige. Og hvis de haren stærk mistanke om at personen har gjort det sagen drejer sig om synes jeg det er okay at de sidder varetægtfængslet indtil den kommer for en dommer.

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja der er helt sikkert mange ting jeg ikke ved noget om, i den sag!! 

Men kender du ikke dine venner så godt, at du ved om de endten kunne have gjort noget kriminelt eller ikke?? Måske jeg bare er alt for naiv 

Når alt kommer til alt, så kender man ikke et andet menneske 100%, andet end sig selv.

Naiv, måske.. Godtroende, måske.. Men det er ikke en dårlig ting, at tro på bedste i folk... Men engang imellem, må man sande at det ikke altid er sådan som verden er... Dårlige ting sker, folk gør dårlige ting.

I det danske retssamfund sidder man ikke varetægsfængslet i 4 mdr., pga en viden man skulle have, medmindre man er fængslet efter terrorpakken - og det lader ikke til, at det er derfor.?

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Lotus86

Anonym skriver:

For ikke at ville slader om sine venner/ ven, som er hovedemistænkt. De mener at han ved noget, fordi vennen boede til leje hos ham. 

Jeg tror desværre der er noget jeres ven ikke fortæller jer, for man bliver altså ikke varetægtsfængslet fordi politiet mener man ved mere end man siger.

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Når alt kommer til alt, så kender man ikke et andet menneske 100%, andet end sig selv.

Naiv, måske.. Godtroende, måske.. Men det er ikke en dårlig ting, at tro på bedste i folk... Men engang imellem, må man sande at det ikke altid er sådan som verden er... Dårlige ting sker, folk gør dårlige ting.

I det danske retssamfund sidder man ikke varetægsfængslet i 4 mdr., pga en viden man skulle have, medmindre man er fængslet efter terrorpakken - og det lader ikke til, at det er derfor.?

Kh Mom

Nej det er heller ikke noget med terror!! 

Jeg håber og tror på at han er uskyldig og at han snart kommer ud! Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.