Anonym skriver:
Vartægsfængslingen er blevet forlænget et par gang, men det er bare sket pr brev. Han har kun været for en dommer den ene gang, hvor han først blev fængslet.
Må lige læse dit link, og tak fordi du har taget dig tid til at finde det!
"Problemet" er jo bare at vi alle ved at han er uskyldig.
Og før i tiden ville jeg have sagt fulstændigt det samme som flertallet af alle jer sig. Nemlig at man ik bliver anholdt hvis man er uskyldig!
Ja men hver gang den forlænges har dommeren set politiets beviser og efterforsking igennem inden der tages stilling til en forlængelse!
Jeg er ked af at I oplever det så uretfærdigt men man kan jo aldrig bedye andres uskyld 100% hvis man ikke selv har været der, som vidne eller er den skyldige...
Så selvom I selvfølgelig tror det bedste om din ven, så tror jeg at man skal være varsom med at tro 100% inden man har helt klare beviser for/imod ham - det er jo også årsagen til at han ikke er dømt endnu men "kun" varetægtsfængslet (så teoretisk er han ikke dømt på forhånd blot mistænkt for forbrydelsen/eller kunne forpurre efterforskningen) og dermed uskyldig til det modsatte er bevist.
Det var så lidt - jeg håber de paragraffer kan give dig lidt ro / mere tro på vores system, som selvfølgelig ikke er uden fejl men SÅ meget bedre end andre steder hvor der sker langt flere fejl ift til fængslinger/domme hvor folk er uskyldige netop fordi deres love og efterfoskninger ikke er så strikse som vores
Anmeld