Er man skyldig eller uskyldig i dk, til andet er bevist??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Carina:-)

Nemesis skriver:

ja det tager da sin tid..men ikke 4 måneder! Så er der jo endten for lidt der arbejder med det, eller en forkert prioritering.

I andre lande kan det gøres langt hurtigere.
:-) Sisse

I mange andre lande får man ikke et værelse med fjernsyn,3 måltider om dagen-overvåget besøg fra familie .

I mange lande tager det ikke 4 mdr.

Til gengæld har de rigtig mange der sidder uskyldigt og tilmed blvier henrettet inden deres sag kommer for en dommer.

Jeg foretrækker DK med ordentlige forhold,og viden om at hvis jeg skulle ende for en dommer at min sag er undersøgt til bunds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Personen som de har som hovedmistænkt, har boet til leje i deres hus, så de mener at han jo må være medskyldig. Men heltærligt, ved du hva der forgår inde ved din nabo/ overbo osv??

Er helt enig i at morder osv, selvføjelig ik bare ska ku gå rundt på gaden, til fare på andre mennesker, men syntes bare heller ikke det er rimeligt at sidde så længe inden man kommer for en dommer! 

Tror der ligger noget andet bag hans varetægtsfængsling end at han bare var nabo/udlejer.

Ellers skulle fængslerne jo være overfyldte med naboer til diverse kriminelle 

Jeg kan godt forstå det er frustrerende,men man blvier nødt til at stole på systemmet.

Det beskytter jo også din kammerat ved at undersøge sagen til bunds.

Og har han siddet uretmæssigt fængslet får han jo erstatning....

Anmeld

29. januar 2013

Muhmi

Ja desværre er jeg af den mening at så længe din uskyld ikke er bevist, så tør jeg ikke lukke dig ud, der er jo en grund til at folk bliver mistænkt for noget..

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

DDe

Personen som de har som hovedmistænkt, har boet til leje i deres hus, så de mener at han jo må være medskyldig. Men heltærligt, ved du hva der forgår inde ved din nabo/ overbo osv??

Er helt enig i at morder osv, selvføjelig ik bare ska ku gå rundt på gaden, til fare på andre mennesker, men syntes bare heller ikke det er rimeligt at sidde så længe inden man kommer for en dommer! 

Der ligger noget mere bag, for de blir varetægsfægslet 4 uger af gangen og derefter blir beviserne vist for en dommer der så skal vurdere om personen skal varetægsfægsles yderligere.....

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det er svært at svare på.... Har de nogle beviser så skal man sidde varetægsfængslet.... Men alt efter hvor grov sagen er så tager det lang tid.. Da min mor blev overfaldet ventede vi 14 måneder på at komme i retten...

Men tænk nu, hvis ham der havde sidde varetægtsfængslet i 14 mdr havde været uskyld?? 

Det er heldigvis hverken mord eller overfald han sidder vartægsfængslet for. 

Anmeld

29. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Men tænk nu, hvis ham der havde sidde varetægtsfængslet i 14 mdr havde været uskyld?? 

Jamen sådan er det. Hvis han så bliver løsladt efter 4-14måneder, har måske fundet den rigtige gerningsmand.
Man kan ikke sætte en tidslinie på varetægtsfængsling. Arbejde tager den tid den tager. Og hellere at de får gjort det rigtigt, end at en skyldig bliver løsladt, fordi de har kvajet sig.

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

D

Det ved vi så med sikkerhed at han ikk var... Det ville han heller ikk have været da der er beviser imod ham....

Anmeld

29. januar 2013

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg kender en som nu sidder varetægsfængslet på 4 mdr, for noget vi ved han ik har gjort. Problemet er bare at han kender nogen som MÅSKE har gjort noget. 

Mener i det er ok, at man i dk sidder så længe i varetægsfængsling, uden at komme for en dommer??

Mener i man er skyldig til man selv har bevist det modsatte??

Eller mener i at man er uskyldig, til man er dømt??

jeg har ikke mødt 1 eneste da jeg arbejde i surogat fængsel som sagde jeg er skyldig i det de sagde også alle sammen jeg er uskyldig.

og ved man noget så må man sku åbne munden og sige det ellers er det bad luck for så er man medskyldig når man har information.

Anmeld

29. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Man kan i DK ikke sidde varetægtsfængselet i 4 mdr., uden at komme for en dommer - man skal altid have sin fængsling forlænget, og det mest almindelige er hver 4 uge. Altså så må vi jo antage at dommeren anser forlængelsen for nødvendig.

Dertil kommer der også det faktum, at ting tit og mange gange tager tid - og eftersom vi ikke ved hvad han sidder inde for mistanke om, så er det ret svært at gisne om hvor lang tid processen tager.

MEN, når det er sagt, så tvivler jeg stærkt på, at han skal sidde varetægsfængslet i 4 måneder for en mindre ting - ergo må det være noget som kræver noget efterforskning, og noget som har en karakter som gør at en dommer syntes at han ikke skal være på fri fod imens efterforskningen er igang.

Kh Mom

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Skriver lige et fælles svar til jer alle!

Før i tiden har jeg også altid troet på at man kun blev anholdt hvis man var 100 procent skyldig. Nu er problemet bare at alle os der kender ham, ved at han er 100 procent uskyldig. Der er ingen af os der tror på han har gjort noget, og vi ved at han nok ska blive frikendt.

Men må indrømme at jeg er chokeret over, at man ka sidde så længe uden endten at blive dømt, eller frikendt!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.