Er man skyldig eller uskyldig i dk, til andet er bevist??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skyldig, ik skyldig i dk??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.888 visninger
52 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg kender en som nu sidder varetægsfængslet på 4 mdr, for noget vi ved han ik har gjort. Problemet er bare at han kender nogen som MÅSKE har gjort noget. 

Mener i det er ok, at man i dk sidder så længe i varetægsfængsling, uden at komme for en dommer??

Mener i man er skyldig til man selv har bevist det modsatte??

Eller mener i at man er uskyldig, til man er dømt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Nemesis

systemet er desværre sådan i dag, at man måske nok er uskyldig..måske ovenikøbet kan bevise det..men det er som om de ikke vil kigge på de beviser medmindre de SELV har fundet dem.

Tror jeg på retfærdighed her i DK..nej!
Tror jeg på at politiet også tolker ud fra egne opfattelser/meninger ja!

synes der er flere og flere sager, hvor lovens ord bliver tolket meget anderledes end det der reelt står!

At det så skal tag SÅ lang tid førend der rent faktisk kommer afklaring er dybt kritisabelt hvad endten man er uskyldig eller ej.

Sisse

Anmeld

29. januar 2013

Carina:-)

Facts er at de fleste der sidder varetægtsfængslet altid ifølge dem selv er uskyldige....

Jeg synes det er ok at man sidder varetægtsfængslet,indtil man kan komme for en dommer.

For hvad nu hvis en person har begået mord,men det ikke er bevist teknisk endnu.?

Skal den person så bare vade rundt ude i verden til fare for andre?

Varetægsfængsling er for at beskytte ofrene og alle os andre,.

Og for at give politiet arbejdsro så ingen kan forpurre efterforskningen ved f.-esk at kunne snakke sammen.

Desuden så er din kammerat jo ikke bare blevet snuppet som en tilfældig på gaden-han har jo en eller anden relation til den omtalte sag.

Anmeld

29. januar 2013

Carina:-)

Nemesis skriver:

systemet er desværre sådan i dag, at man måske nok er uskyldig..måske ovenikøbet kan bevise det..men det er som om de ikke vil kigge på de beviser medmindre de SELV har fundet dem.

synes der er flere og flere sager, hvor lovens ord bliver tolket meget anderledes end det der reelt står!

At det så skal tag SÅ lang tid førend der rent faktisk kommer afklaring er dybt kritisabelt hvad endten man er uskyldig eller ej.

Sisse

Men det tager jo altså tid inden der f.eks er svar på blodprøver,tekniske prøver osv.

Det er jo for at beskytte både sagen ,men også ofre og alle os andre.

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

Det er svært at svare på.... Har de nogle beviser så skal man sidde varetægsfængslet.... Men alt efter hvor grov sagen er så tager det lang tid.. Da min mor blev overfaldet ventede vi 14 måneder på at komme i retten...

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Facts er at de fleste der sidder varetægtsfængslet altid ifølge dem selv er uskyldige....

Jeg synes det er ok at man sidder varetægtsfængslet,indtil man kan komme for en dommer.

For hvad nu hvis en person har begået mord,men det ikke er bevist teknisk endnu.?

Og for at give politiet arbejdsro så ingen kan forpurre efterforskningen ved f.-esk at kunne snakke sammen.

Desuden så er din kammerat jo ikke bare blevet snuppet som en tilfældig på gaden-han har jo en eller anden relation til den omtalte sag.

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Sisse

Af en aller anden grund, har jeg bare aldrig troet at det var sådan i dk!? 

Jeg syntes også det værste er at politiet rent faktisk har sagt til ham, at de ikke rigtig har nogen beviser mod ham, men at de regner med at hvis hans venner har gjort noge, at de så måske vil snakke/tilstå, så han ka blive løsladt. Problemet er så bare at hans venner er nogle klaphatte, der ik vil sige noget, for hvis de siger at han er uskyldig, så siger de jo indirekte at de selv er skyldige!!

Han har mistet sit job pga af det, de har brugt hele deres opsparing på husleje og advokat osv. Det er klart at når han bliver løsladt får noget erstatning, men det giver han jo hverken job eller opsparing tilbage! 

Anmeld

29. januar 2013

Nemesis

Men det tager jo altså tid inden der f.eks er svar på blodprøver,tekniske prøver osv.

Det er jo for at beskytte både sagen ,men også ofre og alle os andre.

ja det tager da sin tid..men ikke 4 måneder! Så er der jo endten for lidt der arbejder med det, eller en forkert prioritering.

I andre lande kan det gøres langt hurtigere.
:-) Sisse

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

Nemesis skriver:

ja det tager da sin tid..men ikke 4 måneder! Så er der jo endten for lidt der arbejder med det, eller en forkert prioritering.

I andre lande kan det gøres langt hurtigere.
:-) Sisse

Alt efter hvor grov sagen er kan det sagtens tage 4 måneder....

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Personen som de har som hovedmistænkt, har boet til leje i deres hus, så de mener at han jo må være medskyldig. Men heltærligt, ved du hva der forgår inde ved din nabo/ overbo osv??

Er helt enig i at morder osv, selvføjelig ik bare ska ku gå rundt på gaden, til fare på andre mennesker, men syntes bare heller ikke det er rimeligt at sidde så længe inden man kommer for en dommer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.