Slår du edderkopper ihjel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Muhmi

jennah skriver:

Har du fluesmaekkere eller jagter du med sammenrullet avis?

Begge dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

kesuh

Kommer godt nok an på hvor stor edderkoppen er.

Hvis det er nogen af de små, så enten bliver de smidt ud af vinduet eller kvast.

Er det sådan de har den størrelse (stald/kælderedderkopper) at de næsten hvæser af en når man kommer tæt på, så er jeg lidt tilbøjelig til at bruge det jeg har ved hånden. Da at snuppe dem med papir er lidt for klamt når man klemmer til i hånden.

Dog har jeg forbarmet mig et par gange og lod dem være, hvor de så er forsvundet af sig selv et par uger efter-

Anmeld

29. januar 2013

Ciss

Muhmi skriver:

Haha, det vil vist sige vi bør fugtigt, siden vores har gummistøvler på 

Arrrgh, ej sådan én den beder jo sådan set også bare om at dø på groveste vis... Ville nok heller ikke sove særlig trygt den nat hvis det var mig... Adr...

Jeg har oplevet at jeg havde taget en bluse på og deri sad der så en rigtig lille irriterende edderkop, som synes den skulle løbe hen over klavergangen (Ja jeg ved godt det hedder kavalergang) på mig, MENS jeg sad spændt fast i en bil... ARGH, så kunne jeg ikke engang freake ligeså meget ud som jeg havde lyst til og rende rundt og råbe og skrige som besat... Nej jeg måtte sidde pænt og fattet og prøve at børste dyret af mig... Skræmmende oplevelse hehehe

Det var da også en usædvanlig fræk edderkopp! Udspekulerede lille bæst....

Anmeld

29. januar 2013

jennah

Ciss skriver:

Bier, som kommer ind på vinduet, bliver hjulpet ud igen med et glas og et stykke papir.

Humlebier ligeså.

Hvepse, som kommer ind, bliver kvast.

Fluer bliver viftet væk - men hvis der er en irriterende en plejer min mand at jagte på den med fluesmækkeren.

Edderkopper som vover at vise sig bliver kvast på første og bedste og hurtigste måde. Jeg er totalt angst for de kryb og klarer slet ikke at slappe af, før jeg ved, at bæstet 100% sikkert er aflivet og fjernet.

Jeg er egentlig dyreven, men edderkopper hører på en måde ikke rigtig med i den kategori.....

Du lader bier leve men kvaser hvepse?

Anmeld

29. januar 2013

MF<3

jennah skriver:

Jag er dyreven, men edderkopper...! Jeg pleijer slå dem med fluesmaekkeren, men jeg har lidt dårlig samvittighed. Slår du edderkopper ihjel? Kvaser du dem i papir?

NEJ! Jeg er rædselslagen for de dyr! 

Jeg ved godt det er vildt pivet, men hold op hvor kan jeg bare ikke holde dem ud. Jeg fryser helt når jeg ser dem! Min kæreste kvaser dem og smider dem i toilettet, eller støvsuger dem op. Men jeg er bange for de bare løber ud igen. 

Anmeld

29. januar 2013

jennah

Chrizta skriver:

Nej, de bliver fanget smidt udenfor eller for lov til at blive
Havde besøg af en i vinduet idag og den fik lov til at blive, det er jo koldt udenfor og gad ikke til at lege fange.

Er du lige so god ved fluer og hvepse?

Anmeld

29. januar 2013

Savannah

Nej - jeg tør ikke. Tør allerhøjest at lukke den inde i et glas, også vente på undsætning. Er panisk - men har arbejdet med det, og nu kan jeg da være i samme rum som en....hvis den er lille, altså.. ellers er jeg den, der er smuttet :-D
Prøver dog at være fattet når barnet er her. Panikker indeni, men synes ikke min irationelle frygt skal smitte af på hende.

Anmeld

29. januar 2013

jennah

JulieE skriver:

Jeg arbejder i en børnehave  Vi har en Leopardgekko på stuen som elsker edderkopper. Om sommeren fanger børnene edderkopper til den på legepladsen 

Jep... jeg plejer at kvase dem... Væk skal de 

Synes du ikke den maselyden er ulaekker?

Anmeld

29. januar 2013

JulieE

jennah skriver:

Synes du ikke den maselyden er ulaekker?

He he... Jeg tænker ikke rigtigt over det 

Anmeld

29. januar 2013

jennah

JulieE skriver:

He he... Jeg tænker ikke rigtigt over det 

Men der er ikke lov og draebe dem i børnehaven?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.