Slår du edderkopper ihjel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

JulieE

jennah skriver:

Men der er ikke lov og draebe dem i børnehaven?

Øh... Forstår ikke helt hvad du mener? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Miss Kat

Kunne jeg ikke drømme om! De er levende væsener som os andre og kan ikke gøre for, de er blevet født ind i en, for os at se, klam krop.

Respekt for ALT liv, tak. Dog er jeg så dobbeltmoralsk at jeg klasker myg der sætter sig på mig (jeg er allergisk overfor myggestik) og jeg slår også tæger og lus og lignende ihjel. Lige angående snyltere ser jeg det som selvforsvar.  Men en edderkop? Aldrig.

Anmeld

29. januar 2013

jennah

JulieE skriver:

Øh... Forstår ikke helt hvad du mener? 

I mine børns børnehave må de ikke slå dyr ihjel, ikke engang en flue. De siger de laerer børnen respekt. Finnes fluesmaekker i "din" børnehave?

Anmeld

29. januar 2013

Miss Kat

Fenja09 skriver:

Nej, jeg slår ikke edderkopper ihjel. Jeg gjorde det da jeg var yngre, men idag er jeg lidt ligeglad med dem, så længe de ikke sidder lige oven over min seng. Det er levende væsener og det gør altså ondt på dem at blive slået ihjel ved f.eks at blive mast eller blive suget af støvsugeren - der brækker de benene på vej nedad rører og ligger og lider i posen.

Det er faktisk ret sørgeligt så bange folk er for kryb. De var her først  Skal jeg fjerne dem, så ryger de udenfor.

/Fenja

Anmeld

29. januar 2013

Miss Kat

Isabella_mor skriver:

JEG er RÆDSELSSLAGEN for edderkopper.. men jeg kan godt mande mig op til at tage et glas og en avis eller lign og fange den og så sætter vi den ud...

Samme her.

Anmeld

29. januar 2013

JulieE

jennah skriver:

I mine børns børnehave må de ikke slå dyr ihjel, ikke engang en flue. De siger de laerer børnen respekt. Finnes fluesmaekker i "din" børnehave?

OK... På den måde  Det tror jeg ikke... Men det er kke noget vi som sådan snakker om. Børnene plejer at fange edderkopper til Lady (gekkoen) og vi har dyr på legepladsen (som vi deler med en "bygger") og arbejder meget med naturen generelt. Men der findes ingen regler for den slags 

Anmeld

29. januar 2013

Miss Kat

Filuca skriver:

Nej, slår som princip ikke dyr ihjel, heller ikke selv om der er tale om en edderkop.

Alt hvad der forvilder sig indendøre herhjemme (hvad enten der er tale om edderkopper, hvepse, mus eller frøer), bliver fanget i en lille beholder og sat ud i haven igen

Min kæreste griner ad mig, for kravlene når jo at løbe ind igen hurtigere end jeg kan lukke døren, men jeg har det godt med, at de får lov at leve, og så må jeg jo fange dem igen igen

Anmeld

29. januar 2013

pcoramt

AalborgPigen skriver:

NEJ ! Men det gør kæresten for mig

Jeg er meget værre, jeg tramper på dem, maser og kvaser.. Jeg kan bare ikke lide de kryb.

Anmeld

29. januar 2013

Miss Kat

FrkZier skriver:

Jeg kunne aldrig i mit liv drømme om at slå et dyr ihjel med vilje og nej jeg ejer ikke en fluesmækker

Anmeld

29. januar 2013

jennah

pcoramt skriver:

Jeg er meget værre, jeg tramper på dem, maser og kvaser.. Jeg kan bare ikke lide de kryb.

fobi?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.