Hvor tidlig planlagde i dåben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Nu må den der nye lov de snakker om. Om at man må blive sat igang 40+0 altså gerne træde i kraft  

er godt nok glad for at min jm er så forstående.. Nægter at gå længere end 41+3 

Kommer der en ny lov  ? Er nemlig selv træt af at jeg kan komme til at gå over tid, er så smadret i min krop. Kan knap nok tage tøj på, har så ondt i mit bækken, klør alle vegne, kan ikke sove om natten og kan ski knap nok bukke mig efter den mest simple ting (kan græde ligeså snart jeg taber noget), min mave er så spændt ud og det hele er så ømt dernede  Hun ligger rigtig godt til dernede går jeg ud fra, men skal jeg fortsat gå i 2 uger så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Bertris

LilleNyPåVej skriver:

Det lyder heller iikke vildt usandsynligt den 19 maj   Der er konfierne vel ovre??

Har bare lige måtte ændre dato fordi det lokale vi vil leje ikke var ledigt den dato, bum bum, så er man jo på den igen altså..

Ej hvor surt  
og der er ikke et andet sted det er muligt?  

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Bertris skriver:

Ej hvor surt  
og der er ikke et andet sted det er muligt?  

Jo er der nok, men det her lokale er i vores boligforening så det er nemmere, praktisk, tæt på vores bolig hvis vi mangler noget og også noget billigere end hvis vi skal leje andre steder da vi jo bor her og derfor kan få det billigere 

Men det er fint nok, det bliver bare weekenden før så, så må vi jo se om den dato er ledig 

Anmeld

22. januar 2013

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Kommer der en ny lov  ? Er nemlig selv træt af at jeg kan komme til at gå over tid, er så smadret i min krop. Kan knap nok tage tøj på, har så ondt i mit bækken, klør alle vegne, kan ikke sove om natten og kan ski knap nok bukke mig efter den mest simple ting (kan græde ligeså snart jeg taber noget), min mave er så spændt ud og det hele er så ømt dernede  Hun ligger rigtig godt til dernede går jeg ud fra, men skal jeg fortsat gå i 2 uger så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre 

Har det på samme måde, og synes bare anden gang er så meget værre end første gang  

kan slet ikke overskue at skulle gå til 41+0 igen  

min jm snakkede om at det er til overvejelse, fordi at moderkagens funktion mindskes drastisk efter uge 38 .. 

Så man mener at kunne mindske børnedødeligheden på den måde ( som i forvejen er meget lav) 

det træder nok desværre først i kraft i 2014  

Anmeld

22. januar 2013

MilleRasmussen

Jeg bliver sat igang d.22 Februar. 

Vi ved hvem der skal med til dåben, hvor vi vil have mad fra, hvem der skal severe og lige så snart baby kommer ud så booker vi lokalet som vi længe også har vidst skulle være det. Så alt er ikke planlagt endnu, men vi er på vej 

Anmeld

22. januar 2013

AnthonsMor

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

Jeg er 33+5 og har da allerede planlagt en del, vi ved hvilken kirke, hvor festen skal være, hvem der skal med og hvad vi skal have og spise..

Men vi skal holde i juni, så der tror og håber jeg det er nemt at få lige den dag i måneden vi gerne vil, og der er egentlig kun en af de søndage der er, som vi ikke vil tage, da det lige falder sammen med min kærestes mormors fødselsdag.. Hende vil jeg helst ikke tage fokus fra

Men jeg vil helt sikkert også nå at få stress inden, for jeg er monster meget planlægningsmenneske, og vil gerne hvis jeg ved ting ½ år i forvejen

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Har det på samme måde, og synes bare anden gang er så meget værre end første gang  

kan slet ikke overskue at skulle gå til 41+0 igen  

min jm snakkede om at det er til overvejelse, fordi at moderkagens funktion mindskes drastisk efter uge 38 .. 

Så man mener at kunne mindske børnedødeligheden på den måde ( som i forvejen er meget lav) 

det træder nok desværre først i kraft i 2014  

Ja læste godt lige at moderkagens funktion mindskes - nu er jeg jo slet ikke mere panikslagen for at gå over tiden 

Årh det er synd for dig   

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

RikkeThygesen skriver:

Jeg er 33+5 og har da allerede planlagt en del, vi ved hvilken kirke, hvor festen skal være, hvem der skal med og hvad vi skal have og spise..

Men vi skal holde i juni, så der tror og håber jeg det er nemt at få lige den dag i måneden vi gerne vil, og der er egentlig kun en af de søndage der er, som vi ikke vil tage, da det lige falder sammen med min kærestes mormors fødselsdag.. Hende vil jeg helst ikke tage fokus fra

Men jeg vil helt sikkert også nå at få stress inden, for jeg er monster meget planlægningsmenneske, og vil gerne hvis jeg ved ting ½ år i forvejen

Ja, men vi vil så gerne holde det en lørdag  det er jo endnu mere besværligt haha 

Men mon ikke det går, tæller da bare til 10 

Anmeld

22. januar 2013

AnthonsMor

LilleNyPåVej skriver:

Ja, men vi vil så gerne holde det en lørdag  det er jo endnu mere besværligt haha 

Men mon ikke det går, tæller da bare til 10 

Kan man også det? Jeg troede kun det var bryllup.. Så vil jeg da også helst en lørdag

Anmeld

22. januar 2013

tinasmor

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

Vi havde mange udlandske gæster, så vi besluttede dato mv. da jeg havde fået MD scanningen vel overstået.

Dog kunne man ikke bestille tid i kirken inden barnet var født, hvilket jo reelt nok er ok, bare lidt irreterende nu hvor vi stod og skulle sende invitationer ud.

Dagen efter hun var født ringede vi til kirken og bestilte tid, der var lige en enkelt dåb tilbage (der må max være 5)

Jeg lavede alt forberedelsen de sidste måneder af min graviditet. Folk grinte lidt i krogende, men jeg havde en virkelig hård fødsel og kunne næsten ikke gå i 2-3 måneder derefter og et meget sygt barn, så jeg var SÅ overdrevent glad for, at jeg havde lavet det meste. Alt var købt ind f.eks duge, lys, lavet dekorationer, taget til Tyskland efter drikkelse og lækkerier osv, invitationer lavet mv. Så det hele var lige til at tage ud fra kælderen da hun skulle døbes da hun blev 3 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.