Hvor tidlig planlagde i dåben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

2 mdr før Ida blev født havde vi styr på kirke og selskabslokale

Jeg synes det var meget rart at have en dato og det mest basale på plads for alt tiden går jo med bebs når storken først har været der! Jeg er oz en planlægger.. Planlægger alt og gerne i rigtig god tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Bertris

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

altså jeg er 32+1 og vi har næsten styr på invitation, menu, dåbskjole, og gæstelisten er på plads  
Lokale ved vi dog ikke hvad vi gør med endnu Vi ved først efter vi er flyttet hvad vi har af muligheder, men vi vil ikke booke kirke eller lokale før efter fødslen  

også mangler vi at finde ud af med pynt

- og når ja vi har også en dato vi ønsker at holde det

Anmeld

22. januar 2013

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Købt pynt

skrevet invitationer (uden endelig dato) 

lavet gæsteliste

lavet ønskeliste

bestemt præst og kirke

bedtemt mad 

booket hende der skal lave dåbskage/krænsekage

bestemt forsamlingshus 

Jeg har også allerede styr på de ting jeg har lavet fed, så mangler bare pynten og invitationerne  Er bare frustrereret, tænk hvis datoerne for kirke og forsamlingshus ikke passer sammen, eller at kirken allerede er booket til andre der skal holde dåb eller bryllup 

Må holde mit kontrol-freak-gen nede 

Jeg har termin 11/2 og vil rigtig gerne holde dåben i starten af april.. MEN både april og maj plejer at være fuldstændig booket af konfirmationer  

så er spændt på om vi møder det problem igen .. (Sidste gang måtte vi holde det derhjemme, alle forsamlingshuse til overkommelig pris var allerede optaget  

så lige med april og maj skal man virkelig være hurtig.. 

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

2 mdr før Ida blev født havde vi styr på kirke og selskabslokale

Jeg synes det var meget rart at have en dato og det mest basale på plads for alt tiden går jo med bebs når storken først har været der! Jeg er oz en planlægger.. Planlægger alt og gerne i rigtig god tid

Så du kunne godt booke tid i kirken selvom hun ikke var født endnu? 

Ja, elsker at have styr på tingene, så er der mere ro de andre dage hehe

Anmeld

22. januar 2013

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Så du kunne godt booke tid i kirken selvom hun ikke var født endnu? 

Ja, elsker at have styr på tingene, så er der mere ro de andre dage hehe

Nej det kunne vi først efter fødslen, men vi havde ringet og fået bekræftet at datoen var ledig

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Bertris skriver:

altså jeg er 32+1 og vi har næsten styr på invitation, menu, dåbskjole, og gæstelisten er på plads  
Lokale ved vi dog ikke hvad vi gør med endnu Vi ved først efter vi er flyttet hvad vi har af muligheder, men vi vil ikke booke kirke eller lokale før efter fødslen  

også mangler vi at finde ud af med pynt

- og når ja vi har også en dato vi ønsker at holde det

Okay  Har også selv en dato, og derfor vil jeg gerne have booket lokale og kirke. Som sagt sker der rigtig meget omkring os i de måneder både med alle de konfirmationer der, men også med større arrangementer i svigerfamilien, så det virker efterhånden lidt svært at finde en dato og så er jeg jo ked af at misse den dato ved at vente for længe 

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Jeg har termin 11/2 og vil rigtig gerne holde dåben i starten af april.. MEN både april og maj plejer at være fuldstændig booket af konfirmationer  

så er spændt på om vi møder det problem igen .. (Sidste gang måtte vi holde det derhjemme, alle forsamlingshuse til overkommelig pris var allerede optaget  

så lige med april og maj skal man virkelig være hurtig.. 

Lige præcis, og derfor er det så frustrerende at sidde her nu med alle de konfirmationer og større familie sammenkomster 

Vil bare have styr på den dato, på kirke og på lokale !! 

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Nej det kunne vi først efter fødslen, men vi havde ringet og fået bekræftet at datoen var ledig

Arr okay  Buuh, så skal jeg under alle omstændigheder vente til at vidunderet kommer til verdenen 

Anmeld

22. januar 2013

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Lige præcis, og derfor er det så frustrerende at sidde her nu med alle de konfirmationer og større familie sammenkomster 

Vil bare have styr på den dato, på kirke og på lokale !! 

Hvornår har du termin ?? 

Men kan sagtens følge dig .. Det er meget frusterende .. Der er desværre ikke reg lange præster som lader børnene opskrive til dåb før de er kommet levende til verdenen  

og gør de har fastsat en dato, kan man ikke rigtig booke forsamlingshus, mad, osv ... 

Anmeld

22. januar 2013

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Arr okay  Buuh, så skal jeg under alle omstændigheder vente til at vidunderet kommer til verdenen 

Vi bookede lokalet fordi hvis vi skulle skifte dato så kunne vi sagens gøre det uden at det kom til at koste noget.. Bare vi var i god tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.