Hvor tidlig planlagde i dåben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.086 visninger
67 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er ikke sikkert, at du kan booke kirken før barnet er født. Det kunne vi ikke de to gange vi har holdt barnedåb.

Personligt synes jeg dog også, at man skal vente til barnet er kommet før man går i gang med, at planlægge dåben. Måske er jeg lidt overtroisk

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

MoarHvidovre skriver:

Det er ikke sikkert, at du kan booke kirken før barnet er født. Det kunne vi ikke de to gange vi har holdt barnedåb.

Personligt synes jeg dog også, at man skal vente til barnet er kommet før man går i gang med, at planlægge dåben. Måske er jeg lidt overtroisk

Nej, det kan selvfølgelig godt være at man ikke kan det  Det havde jeg ikk tænkt over hehe

Anmeld

22. januar 2013

baby012

Vi har planlagt dåben  

(dog ikke booket kirken eller forsamlingshus endnu) 

men mad, gæster, bordpynt, navn, kage, præst, osv. Er ordnet  

min erfarring siger bare, at der ikke er tid til det når først baby kommer  

Anmeld

22. januar 2013

Moar2011

LilleNyPåVej skriver:

Hej endnu engang hehe 

Ja, var på besøg hos svigerforældrene i weekenden og det første svigerfar spørger om, det er hvornår dåben skal holdes.

Svigerfar arbejder udenlands og har en vigtig stilling der gør at han ikke bare kan komme hjem når det lige passer, så han vil selvfølgelig gerne vide det hurtigst muligt så han kan få tingene til at passe sammen da han jo gerne vil med til dåben 

Min kæreste derimod syntes så absolut ikke at man snakker dåb eller i hvert fald gør noget som helst planlagt inden fødslen ang dåb. Jeg har ganske vist termin på fredag, men tænker jo også på at det skal passe ind i vores egen kalender og der kommer jo alle de konfirmationer der booker kirkerne og lokalerne osv  det giver mig helt automatisk stress at jeg har en hel måned jeg ikke kan røre ved og der er flere andre store arrangementer i svigerfamilien oveni de måneder vi gerne vil holde dåben i, stress  hehe.

Jeg kan ikke selv se hvorfor jeg ikke bare kan booke kirke og lokaler i morgen - så får svigerfar også besked og vi kan alle slappe af igen   Så hvad gjorde i og i syntes i også det er dumt at bestille kirke og lokale?

Storm er fra den 16April - og vi holdte dåb den 17 eller 18 Juli..

Anmeld

22. januar 2013

mortilnoahogmelina

Vi har ikk kunne booke kirke før efter fødslen .
Første gang var jeg i ret god tid der havde vi allerede dato og meget mere på plads inden fødslen . Den her gang har jeg godt nok været langsom i betrækket . Men har styr på det hele nu . Vi skal holde dåb midt februar nemlig

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Vi har planlagt dåben  

(dog ikke booket kirken eller forsamlingshus endnu) 

men mad, gæster, bordpynt, navn, kage, præst, osv. Er ordnet  

min erfarring siger bare, at der ikke er tid til det når først baby kommer  

Ja tænker nemlig også at der er sååå meget andet og have i hovedet når hun først kommer til verdenen 

Så i har købt pynt, bestilt mad og alt sådan noget?

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Mortil2tiloktober skriver:

Vi har ikk kunne booke kirke før efter fødslen .
Første gang var jeg i ret god tid der havde vi allerede dato og meget mere på plads inden fødslen . Den her gang har jeg godt nok været langsom i betrækket . Men har styr på det hele nu . Vi skal holde dåb midt februar nemlig

Ja, vi ville gerne holde dåben 2,5 måned efter min termin, og derefter er der også konfierne der booker det hele og svigermors 50 års. Efter konfierne kommer der bryllup og 30 års og ja så er der påsken og alt det der familie tamtam. Syntes bare der var meget og ville gerne have fundet en fast dato og vide at det er der det skal ske 

Anmeld

22. januar 2013

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Ja tænker nemlig også at der er sååå meget andet og have i hovedet når hun først kommer til verdenen 

Så i har købt pynt, bestilt mad og alt sådan noget?

Købt pynt

skrevet invitationer (uden endelig dato) 

lavet gæsteliste

lavet ønskeliste

bestemt præst og kirke

bedtemt mad 

booket hende der skal lave dåbskage/krænsekage

bestemt forsamlingshus 

(det var vist det)  

Anmeld

22. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Købt pynt

lavet gæsteliste

lavet ønskeliste

bestemt præst og kirke

bedtemt mad 

bestemt forsamlingshus 

(det var vist det)  

Købt pynt

lavet gæsteliste

lavet ønskeliste

bestemt præst og kirke

bedtemt mad 

bestemt forsamlingshus 

Jeg har også allerede styr på de ting jeg har lavet fed, så mangler bare pynten og invitationerne  Er bare frustrereret, tænk hvis datoerne for kirke og forsamlingshus ikke passer sammen, eller at kirken allerede er booket til andre der skal holde dåb eller bryllup 

Må holde mit kontrol-freak-gen nede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.