Kan det passe, at vi kan få 2000 kr i boligstøtte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Jesuisunefemme

Mor_til_2_unger skriver:

Der er ikke forskel i kommunerne,de udregner alle boligsikringen efter de samme regler og takster,det er ene og alene indtægtsbestemt,kombineret med om man har børn,og lejlighedens størrelse og husleje. 

Det var også det jeg troede. ellers ville en genrel udregningsmaskine på nettet jo være ubrugelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

helle85

Jesuisunefemme skriver:

Nej det er der ikke lige nogen der har snakket om.. Men hvis den gør, ved du så hvorfor?

jeg kan ikke lige huske hvordan der er da det er 2/3 år siden vi fik det. jeg kan bare huske at vores faldt med halvdelen efter 6 mdr. men det kan i jo evt for hørere jer om på kommunen nå i søger så i er helt sikre

Anmeld

15. januar 2013

Lunae

Vi bor i en 3 værelses lejlighed. 2 voksne og 1 barn! Vi er begge studerende og vi får omkring 3000 kr om mdr, så tror sagtens at det kan passe!

Anmeld

15. januar 2013

MariaKyedDK

Christina9870 skriver:

Hvordan bar I jer ad med det. Vi er to arbejdsløse og kan ingenting få fordi vi tjener for meget!

hvordan kan i tjene for meget hvis i er arbejdsløse ??

Anmeld

15. januar 2013

Mom2

MariaKyedDK skriver:

hvordan kan i tjene for meget hvis i er arbejdsløse ??

Har vi også undret os over. Men da vi søgte fik vi at vide, at vi tjener for meget! Selvom vi begge er arbejdsløse!

Anmeld

15. januar 2013

MariaKyedDK

Christina9870 skriver:

Har vi også undret os over. Men da vi søgte fik vi at vide, at vi tjener for meget! Selvom vi begge er arbejdsløse!

Okay virkelig meget mærkeligt... kan jeg desværre ikke svare dig på ......

Anmeld

15. januar 2013

Mom2

MariaKyedDK skriver:

Okay virkelig meget mærkeligt... kan jeg desværre ikke svare dig på ......

Synes vi også. Vi prøver at søge igen når nu vi skal flytte og får en dyre husleje, så må vi se hvad de siger..

Anmeld

15. januar 2013

MariaKyedDK

Christina9870 skriver:

Synes vi også. Vi prøver at søge igen når nu vi skal flytte og får en dyre husleje, så må vi se hvad de siger..

synes ikke det helt hænger sammen det du siger ... hvis i ikke har nogen intægter begge to, hvordan kan i så flytte i noget dyrer ?

Anmeld

15. januar 2013

Tøs85

Jesuisunefemme skriver:

Hej.

Vi står og skal flytte her til marts, har aldrig søgt boligstøtte før fordi vi synes vi sad så billigt i det at det ikke var nødvendigt.

Men der hvor vi flytter hen kommer vi så til at sidde ret meget dyrere  og har så været inde for at søge boligstøtte.

Vi er to voksne og et barn, en på kontanthjælp og en der studere + har weekend arbejde hveranden weekend.

Har været på borger.dk og udregne boligstøtte.

Kan det virkelig passe vi kan få omkring 2000 kr. i boligstøtte? Syns det lyder af rigtig meget.

Nogen herinde der får så meget?

Det kommer an på kvm og husleje og indkomst, men det lyder da sandsynligt.. Det højeste man kan få i boligstøtte er ca 3500, og der er mange der får så høj en boligstøtte.. Men du skal ikke regne 100% med udregningen, for kommunen kan godt komme frem til et andet beløb, da der er rigtig mange ting der skal med..
(Jeg har siddet med boligstøtte inden barsel)

Anmeld

15. januar 2013

Jesuisunefemme

MariaKyedDK skriver:

synes ikke det helt hænger sammen det du siger ... hvis i ikke har nogen intægter begge to, hvordan kan i så flytte i noget dyrer ?

De er arbejdsløse, men der bliver jo ikke sagt noget om at de ikke får f.eks. kontanthjælp eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.