Kan det passe, at vi kan få 2000 kr i boligstøtte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

lilledittemor

Bertris skriver:

Lyder da vildt at der er så stor forskel, kan da kun se at det er hvis din mand tjener virkelig godt at i får så lidt

Vores husleje er ikke så høj - 5300kr. Tror det er derfor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Jesuisunefemme

Bonderøvens kone skriver:

Hej TS

Det kan sagtens passe at I kan få 2.000 kr i boligsikring om måneden.

Men ud fra min erfaring (som sagsbehandler inden for boligsikring) så ved jeg at der er rigtig mange der får nogle forkerte beregninger på borger.dk - Hvorfor ved jeg ikke!

For at være helt sikker på at få et reelt tal, så ring til din kommune - De kan lave en hurtig prøveberegning.

De skal bare vide:

husleje uden forbrug

Antal m2

Jeres indkomster før skat

og hvor mange I skal bo i lejemålet.

-og for at der ikke skal være nogle misforståelser, så er lovgivningen den samme i hele Danmark

Forresten... så tror jeg folk får forkerte beregninger fordi de ikke ved om de skal indtaste deres indkomst før eller efter skat. Jeg havde til at starte med indtastet min indkomst efter skat og fik det til 2600 kr. og nu hvor du siger det skal være før skat så er vi nede på 1200 kr.

Så det burde stå derinde. Så ville beregningerne måske være mere korrekte, men jeg tror nu alligevel jeg prøver at ringe til kommunen for at være sikker. endnu engang tak for svar.

Anmeld

16. januar 2013

Bertris

Ditte_Marie skriver:

Vores husleje er ikke så høj - 5300kr. Tror det er derfor..

vores er ca 4500 

Så der burde ikke være så stor forskel

Anmeld

16. januar 2013

Bertris

Jesuisunefemme skriver:

Forresten... så tror jeg folk får forkerte beregninger fordi de ikke ved om de skal indtaste deres indkomst før eller efter skat. Jeg havde til at starte med indtastet min indkomst efter skat og fik det til 2600 kr. og nu hvor du siger det skal være før skat så er vi nede på 1200 kr.

Så det burde stå derinde. Så ville beregningerne måske være mere korrekte, men jeg tror nu alligevel jeg prøver at ringe til kommunen for at være sikker. endnu engang tak for svar.

Ja det er også en vigtig faktor at huske at skrive før skat!  

ellers vil det se ud som om man har en meget lavere indkomst end man realt har, også vil du skulle ind og søge igen når den ikke bliver godkendt fordi talene ikke er korrekte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.