Kan det passe, at vi kan få 2000 kr i boligstøtte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Bonderøvens kone

Christina9870 skriver:

Synes vi også. Vi prøver at søge igen når nu vi skal flytte og får en dyre husleje, så må vi se hvad de siger..

Det har jo intet med om man er abejdsløs eller ej.

2 ledige kan jo have en årlig indkomst på 416.000 kr.  Det er da forholdsvis mange penge alt efter husleje og antal i husstanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Bonderøvens kone

Nej det er der ikke lige nogen der har snakket om.. Men hvis den gør, ved du så hvorfor?

Indtil for et år siden kunne man blive ramt af loftsberegning efter et halvt år, hvis man var på kontanthjælp. Dette loft er heldigvis fjernet af den nye regering.

Anmeld

15. januar 2013

Mom2

MariaKyedDK skriver:

synes ikke det helt hænger sammen det du siger ... hvis i ikke har nogen intægter begge to, hvordan kan i så flytte i noget dyrer ?

Har vi også...

Anmeld

15. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Jesuisunefemme skriver:

Hej.

Vi står og skal flytte her til marts, har aldrig søgt boligstøtte før fordi vi synes vi sad så billigt i det at det ikke var nødvendigt.

Men der hvor vi flytter hen kommer vi så til at sidde ret meget dyrere  og har så været inde for at søge boligstøtte.

Vi er to voksne og et barn, en på kontanthjælp og en der studere + har weekend arbejde hveranden weekend.

Har været på borger.dk og udregne boligstøtte.

Kan det virkelig passe vi kan få omkring 2000 kr. i boligstøtte? Syns det lyder af rigtig meget.

Nogen herinde der får så meget?

60 kvadratmeter pr voksen
25 kvadratmeter pr barn

Og så regnes det jo via indkomst.

Jeg er enlig forsøger (SU) og bor på 85 kvadratmeter, har en husleje på 4583,- og får 3213,- i voligsikring

Anmeld

15. januar 2013

Bonderøvens kone

Hej TS

Det kan sagtens passe at I kan få 2.000 kr i boligsikring om måneden.

Men ud fra min erfaring (som sagsbehandler inden for boligsikring) så ved jeg at der er rigtig mange der får nogle forkerte beregninger på borger.dk - Hvorfor ved jeg ikke!

For at være helt sikker på at få et reelt tal, så ring til din kommune - De kan lave en hurtig prøveberegning.

De skal bare vide:

husleje uden forbrug

Antal m2

Jeres indkomster før skat

og hvor mange I skal bo i lejemålet.

-og for at der ikke skal være nogle misforståelser, så er lovgivningen den samme i hele Danmark

Anmeld

15. januar 2013

Bonderøvens kone

60 kvadratmeter pr voksen
25 kvadratmeter pr barn

Og så regnes det jo via indkomst.

Jeg er enlig forsøger (SU) og bor på 85 kvadratmeter, har en husleje på 4583,- og får 3213,- i voligsikring

Det er 65 m2 for ansøger og så plus 20 m2 for hver person derudover.

Anmeld

15. januar 2013

MariaKyedDK

Christina9870 skriver:

Har vi også...

når okay

Anmeld

16. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
MariaKyedDK skriver:

hvordan kan i tjene for meget hvis i er arbejdsløse ??

Det vil kunne lade sig gøre,hvis de begge får max. sats i dagpenge,så vil jeg stærkt gå ud fra,at de samlet set tjerner for meget om året ( lige under 400.000 kr brutto til sammen). '

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet,men det lyder sandsynligt.

Anmeld

16. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Bonderøvens kone skriver:

Det er 65 m2 for ansøger og så plus 20 m2 for hver person derudover.

Øhm den har jeg ikk lige hørt før. Men kan aldrig huske om det er 20 eller 25 for barnet. Men har aldrig hørt det kun er en voksen og så 20 forrsten.

Anmeld

16. januar 2013

Jesuisunefemme

Bonderøvens kone skriver:

Hej TS

Det kan sagtens passe at I kan få 2.000 kr i boligsikring om måneden.

Men ud fra min erfaring (som sagsbehandler inden for boligsikring) så ved jeg at der er rigtig mange der får nogle forkerte beregninger på borger.dk - Hvorfor ved jeg ikke!

For at være helt sikker på at få et reelt tal, så ring til din kommune - De kan lave en hurtig prøveberegning.

De skal bare vide:

husleje uden forbrug

Antal m2

Jeres indkomster før skat

og hvor mange I skal bo i lejemålet.

-og for at der ikke skal være nogle misforståelser, så er lovgivningen den samme i hele Danmark

hehe. så fik man svar fra en der vidste det helt præcist. tak for det. Nu  jeg for at vi kan få så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.