E. B. skriver:
Jeg synes det er helt fair ... En "enlig" forældre koster samfundet 100.000 om året
, og det er penge man ikke er berettiget til, hvis man indgår i et fast parforhold. Har man kæreste ( i ½ år eller mere), så har du også en der hjælper din situation økonomisk. Det kan være han laver mad, køber ind, låner dig en bil, henter dine børn eller betaler halvdelen af en tur til Lalandia. Altså er der en økonomisk gevinst ved at være i fast parforhold.
Synes desuden ikke det var sagbehandleren der var forkert på den i den omtalte sag. Synes ærligt talt hun lød utroligt forkælet og regnede med at samfundet kunne løse hendes problemer. "Hvordan skal jeg så betale mine regninger den 1?" Som om det er kommunens problem, at hun lever over evne.
Beklager hvis det lyder lidt hårdt, men jeg blev forarget på "samfundets" vejne og ikke for de stakler der hver måned høster en bonuschek fordi de er enlige forsørgere.
Der er vi så nok bare grundlæggende uenige om hvor den bør skille. Jeg kan ikke se hvorfor min eventuelle kærester skulle betale halvdelen af min husleje i op til 3 måneder før vi reelt flyttede sammen, hvis ikke vi mere eller mindre boede hos hinanden eller der var andre skærpende omstændigheder.
Og som jeg har skrevet til en anden så sker det da osse at man spiser hos en veninde eller en forælder ind imellem.
-og Jeg har da osse før været i lalandia med min søn, og hans far OG en kammerat, da vi havde besluttet os for at det kunne være hyggeligt. (til alle sagsbehandlere derude, så var der hverken sex eller andet gris som at betale hinandens billetter indblandet) Jeg har aldrig været kærester med min søns far, men jeg vil da, for hans skyld gerne kunne nyde en familiemiddag engang imellem uden at skulle føle mig som en socialbedrager.
Jeg har osse haft lånt min brors bil på et tidspunkt, da jeg havde solgt min, og skulle hen og købe en ny. -og min venindes far´s da den er større og jeg skulle hente en skab i Kbh.
-og blev jeg klandret for det så ville jeg nok osse stå som et stort spørgsmålstegn, og ikke vide hvordan jeg skulle betale min husleje d.1
Jeg lever i øvrigt heller ikke over evne i min lille 3-værelses.
Det blev meget langt, men altså.. Jeg tror bare at det jeg mangler det er nogle faste retningslinier på området, for nøj hvor vil jeg nødigt rende ind i sådan en forudindtaget sagsbehandler en dag.