Kostskole - kunne I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Dorthe1986

Mariajny skriver:

før skolen eller forældre takker evt ja til en plads på vores skole, er barnet og ligeledes forældrene på prøve i 14 dage for at se om de "passer" ind.

Det må alligevel lægge et pres på barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Mariajny

Dorthe1986 skriver:

Det må alligevel lægge et pres på barnet...

jeg håber og tror ikke at børnene får det at vide på den måde.. men at de lige kan prøve det af, for at se om det er noget for dem..
de forældre som har haft børn på prøve, har været glade for dette, da det jo ikke er gratis ligesom en folkeskole...

Anmeld

5. januar 2013

Dorthe1986

Mariajny skriver:

jeg håber og tror ikke at børnene får det at vide på den måde.. men at de lige kan prøve det af, for at se om det er noget for dem..
de forældre som har haft børn på prøve, har været glade for dette, da det jo ikke er gratis ligesom en folkeskole...

Ja på den måde kan jeg godt se fordelen, at man lige kan se om det nu er det, man forestiller sig.

Anmeld

5. januar 2013

Mariajny

Dorthe1986 skriver:

Ja på den måde kan jeg godt se fordelen, at man lige kan se om det nu er det, man forestiller sig.

lige netop

vil varmt anbefale privat skole...

Anmeld

5. januar 2013

morethanperfect

Baagøe skriver:

Hvilken en? Og fra hvilken alder?

Når folkeskolen sluttede .. Herlufsholm ..

Kender en del der har været der , og de har været SÅ glade for det

Anmeld

5. januar 2013

morethanperfect

tarkoflen skriver:

Nu er jeg nysgerrig

Ville du også sende dem afsted som 12 årige eller tænker du senere? Og hvad er årsagen til, at du gerne vil have dine børn på kostskole?

Nej efter folkeskolen .. 12 årig er måske lige lidt for tidligt ..

Jeg kan godt li pli og orden .. Og jeg kender en del der har gået på herlufsholm som har været SÅ glde for det

Anmeld

6. januar 2013

tarkoflen

Baagøe skriver:

Helt enig. I første serie indrømmer Frantz' far også, at han ikke har mulighed for at have ham pga. Arbejde og han ikke bKan lægge arbejdet om I mine øjne er det i bund og grund et spørgsmål om prioritering...

enig!

Anmeld

6. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

Nej efter folkeskolen .. 12 årig er måske lige lidt for tidligt ..

Jeg kan godt li pli og orden .. Og jeg kender en del der har gået på herlufsholm som har været SÅ glde for det

Jamen i gymnasiet ville jeg heller ikke være afvisende overfor det, hvis mit barn gerne ville! Gik i 10. klasse med en pige som kom på kostskole i gym, fordi det ville hun rigtig gerne, og det var hun super glad for!

Anmeld

6. januar 2013

Stumpen

Baagøe skriver:

Ja, men i min optik er efterskole og kostskole to helt forskellige verdener

Det er det også i min!

Anmeld

6. januar 2013

-Sigrid-

Baagøe skriver:

I et år eller mere?

Et år, så begyndte jeg på HTX

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.