Carina:-) skriver:
Helt ærligt-
Så gør jeg det her mhs til privatskole fordi jeg ønsker at skabe bedst mulige forhold for mine børns skolegang-
At det så betyder at mine børn måske ikke lærer rummelighed for f.eks dårligt stillede børn opvejes af at de til gengæld får en bedre skolegang når der ikke er forstyrrende elementer-så som utilpassede børn.
Jeg mener så at rummeligehed for andre kan læres på mange andre måder,blandt andet så giver vi hjælp igennem vores kirke både til jul men også igennem frivilligt arbejde i vores nærområde.
Ja jeg betaler for at bane vejen for mine børn,og det kan man have sin mening om.
Men lige som ekstra sygeforsikring,ja så betaler jeg gerne for at mine børn får en fordel.
At jeg så synes der skal ryddes op i ghettoer rundt omkring,og gribes hårdere ind over for socialt udsatte familier -med f.eks regelmæssig måltider,i inst. hjælp til reng. og vask af tøj osv samt retten til firtidsint.
Sådan at det overskud der så ville være i de familier kan bruges på at støtte ens børn i skolegang og generlt støtte i at bryde en spiral-
Er så en helt anden diskution
Og så er jeg ellers helt enig med dig i at det kan være svært at opdage mistrivsel,men at det kan lade sig gøre at gribe ind tidligere end der gøres mange steder.
Mistrivsel er ikke kun vold osv-men lige så meget bare det at man skiller sig ud fordi man ikke får den rigtige vejledning og støtte hjemmefra.
Jeg sådan set enig med dig. Jeg har selv tænkt på privatskole. Det var kun fordi i dine første indlæg lød det som om der ikke må være et eneste utilpasset barn - nærmest udrensing.