Carina:-) skriver:
Gad godt nogen så kunne forklare hvorfor der er noget der overhovedet hedder barsel siden det er fuldstændigt ligegyldigt?'
Samt hvordan det kan være at det åbenbart er lige så godt at være 15 børn om 2-3 voksnes opmærskomhed frem for en forældre om et barn
Hvorfor får vi ikke bare droppet barslen så vi kan komme ud på arbejdsmarkedet med det samme-når det nu er så super ligegyldigt hvem der er vores barns primøs omsorgspersoner?
Går udfra at seperationsangst og tilknytningsfaser så også bare er noget nogen har fundet på?
Desuden så står der i de link du har at hele succesen med at starte f.eks som 8 måneder kun er til stede HVIS de personer der nu skal være hovedpersonerne i børnenes liv har tid til dem.
Og det kan man jo ikke påstå er realistisk i vores tid inst. . . .
Den er ikke ligegyldig, det er bare ikke alle der kan gå hjemme i flere år uden at begynde at rive hårerne ud på sig selv, og det må man respektere. Vær du bare glad for at vi har mere barsel end vores forældre, og tænk på dem der ikke har lang barsel,der er tvunget ud i arbejde fra børn er omkring 4måneder, fordi der bare ikke er mere barsel og så er der ikke noget at sige, du skal bare i arbejde igen.
Og så være væk fra sit spædbarn mellem 4-12timer om dagen. Jeg synes at vi har det godt i danmark, og hvis man kan være hjemme i flere år, så fred vær med det. men hvis man gerne vil i gang med sin uddannelse eller at ens praktik starter når barnet kun er 6-7måneder, skal man så bare sige: Nah jeg vil hellere vente et år?? Hvad vis det er en super svær uddannelse at komme ind på? Eller der kun er få praktikpladser?
Jeg er sikke rpå at børn har det godt hjemme hos mor og far, men vi har bare ikke alle sammen den luksus at vi kan gå hjemme i flere år. jeg vil også gerne arbejde hjemme med min passion, men det må jeg ikke få kommunen. der er altså bare nogle ting der spiller ind.
Det er ikke et angreb på dig men bare det at man angriber hinanden på den måde, fordi man ikke lige har samme meninger, og nogle bliver "stemplet" som dårlige forældre, fordi at de sender deres børn tidligt afsted, er bare ikke okay.
Vi er voksne mennesker, og vi er forskellige som nat og dag, og derfor tager vi gudskelov også forskellige valg.
Man skal følge sin mavefornemmelse, og i teorien ikke lytte til andre. Ingen kender børn bedre end deres forældre. (mener jeg)