Macrolf skriver:
Hejsa.
Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?
Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?
Håber I kan gøre mig klogere :-)
De folk som ikke har prøvet at være på kontanthjælp stiller de samme spørgsmål som du, hvilket jeg også selv gjorde dengang... Jeg havde den mening før i tiden at folk på KH bare nasser på samfundet...
Nu hvor jeg selv er havnet på KH pga, jeg blev gravid, under uddannelse, men min eneste mulighed var KH! Og det er jeg også på nu i min barsel, men får forhåbentlig et arbejde efter! 
Jeg syntes KH, er en fantastisk løsning, til de der ikke er i stand til et arbejde pt, desværre har jeg den mening at 60% af kontanthjælps modtagere er samfundsnassre, ja undskyld, men støder kun ind i sådanne folk som udnytter det, hvilket er for klamt! - Jeg syntes det er fint at man kan få det. f.eks hvis man har afsluttet en uddannelse og ikke kan komme videre, desværre vil dette samfund bare ikke hjælpe en ud i arbejdsmarkedet, men istedet punke folk for at finde et job som bare ikke findes! 
Ja, det er en fejl i dette land at folk kan sidde på deres flade RØV og få penge ind på kontoen når de ikke fejler en skid!- Hvis man er så skide syg så søg dog jeres førtidspension istedet & hvis ikke i bliver godkendt så lav dog noget ! 
Håber virkelig en dag at de som sagtens kan komme ud og igang bliver sparket ud i det virkelig liv, så vi ikke har så meget minus på kontoen i dette land!
BUm...
Anmeld