Hvad er grunden til at du er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

grinny

Jeg er på KH da jeg ikke kunne/kan få et arbejde eller en elevplads efter jeg blev færdig med min uddannelse 

Jeg har været på KH siden 1/7/12 - jeg starter op på min nye uddannelse d. 1/9-13 

Så lige lidt mere end et år kommer jeg til at være på kontanthjælp, og hvor er det dejligt at kunne se en ende på det her lort  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

JustMe

Jeg er sygemeldt og derfor på KH, da jeg studerede, da jeg blev sygemeldt.

Anmeld

28. december 2012

Miss Kat

" Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?"

- Det synes jeg godt nok er en super ærgerlig formulering. Det er meget tydeligt at du netop IKKE er nysgerrig efter årsagen, men din egentlige holdning til den store mængde af kontanthjælpsmodtagere i dette forum skinner ret voldsomt igennem.  Øv.

Anmeld

28. december 2012

tarkoflen

isabellasmor skriver:

Det er præcis hvad kommunerne gør. Du har fuldstændig ret.. Det er ærgerligt. Og hvis man ikke ER syg så bliver man det sq i længden! -i hvert fald af dem jeg har haft kendskab til som bliver parkeret på Kh, uden at få hjælp. Det er hårdt og opslidende. især når man ikke har noget job/skole at stå op til. Har aldrig hørt om nogen som synes det er fedt. 

og de med psykiske lidelser er dem jeg oftest hører/oplever blive "opgivet" og sat på Kh... Og hvad sker der så efter et par år? Jamen så er de da bare dét mere nede i kuld kælderen fordi de bliver afskærmet og bare kan sidde derhjemme... 

Der havde min kæreste også siddet idag hvis ikke vi havde mødt hinanden . 100%. For han havde INGEN.. 

Godt han mødte dig

Anmeld

28. december 2012

isabellasmor

tarkoflen skriver:

Godt han mødte dig

Ja det kan man sige  Hehe

Anmeld

28. december 2012

isabellasmor

Miss Kat skriver:

" Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?"

- Det synes jeg godt nok er en super ærgerlig formulering. Det er meget tydeligt at du netop IKKE er nysgerrig efter årsagen, men din egentlige holdning til den store mængde af kontanthjælpsmodtagere i dette forum skinner ret voldsomt igennem.  Øv.

Anmeld

28. december 2012

Carina:-)

Miss Kat skriver:

Nu er der jo altså folk der ikke gider arbejde-så det er jo ikke ren fordomme.

Har selv et par stykker i familien-blandt andet en som er 49 og aldrig har arbejdet,og selv givet udtryk for at det passede hende glimrende at blive forsøget.

Og HVIS det er fordomme der styrer TS nysgerrighed,.er det jo kun godt at folks svar så kan guide hende i den retning at der er andre muligheder end de nævnte.

Du kan jo bare lade være med at svare ,hvis det ikke rager andre hvad der ligger til grund.

Anmeld

28. december 2012

anna111

Profilbillede for anna111

jeg er på kh da jeg er syg med en kronisk sygdom og vis kommunen ikke kan se at man kan blive helt rask og komme til at arbejde kan man ikke få forlænget sygedagpenge og så bliver man sat på en lille kontanthjælp 

(men kan ikke forstå din formolering med om det er fordi folk ikke gider arbejde symtes jeg sku er noget mærkeligt noget for man bliver ikke rig af at være på kontanthjælp)

Anmeld

28. december 2012

Tvillingemor80

Jeg er IKKE på KH, men har været det under barsel.

Jeg gik på lærerudannelsen da jeg blev gravid med tvillingerne.. Da jeg var omkring 12 uge ville lægen havde mig sygemeldt fordi jeg simpelthen blev ved med at tabe mig (kastede op næsten 24/7).
Jeg gik på studiekontoret der fortalte mig at man ikke kan få SU når man er sygemeldt.. Derfor måtte jeg melde mig ud af skolen og sig ja til KH.. Lige så snart min barsel var færdig startede ejg udannelse igen - og efter min næste praktik har jeg sparet nok op til dagpenge, så jeg forhåbentlig ikke skal på KH nogensinde igen ..

Anmeld

28. december 2012

Miss Kat

Nu er der jo altså folk der ikke gider arbejde-så det er jo ikke ren fordomme.

Har selv et par stykker i familien-blandt andet en som er 49 og aldrig har arbejdet,og selv givet udtryk for at det passede hende glimrende at blive forsøget.

Og HVIS det er fordomme der styrer TS nysgerrighed,.er det jo kun godt at folks svar så kan guide hende i den retning at der er andre muligheder end de nævnte.

Du kan jo bare lade være med at svare ,hvis det ikke rager andre hvad der ligger til grund.

Muligvis ikke KUN fordomme, men jeg mener stadig fuldt og fast at TS's spørgsmål stinker langt væk af nedladenhed og mangel på forståelse frem for nysgerrighed. Og hvorfor skal alle de, der faktisk trænger til hjælpen, ses ned på, bare fordi der findes typer som dit familiemedlem? En person som tydeligvis også har farvet dit eget generelle syn på modtagerne.

Og hvordan fik du lige konkluderet at JEG er på kontanthjælp? Bare fordi jeg faktisk ejer nok empati til at kunne sætte mig ud over at der nok findes andre årsager til folks brug for kontanthjælp end udelukkende dovenskab eller kræsenhed? Empati er desværre en mangelvare her i landet, hvor folk har så ganske rigeligt i deres eget. "MINE SKATTEPENGE! Hvis folk sulter nok, skal de sq nok finde sig et arbejde!"  Jeg kender indtil flere på kontanthjælp, som absolut ikke har det nemt, og oven i hatten er tvunget til at lytte til folks egoistiske selvfedme og nedladenhed.

Og hvorfor er folks svar altid "du kan jo bare lade være med at svare", hvis man ikke bare nikker samtykkende og siger amen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.