Nu er der jo altså folk der ikke gider arbejde-så det er jo ikke ren fordomme.
Har selv et par stykker i familien-blandt andet en som er 49 og aldrig har arbejdet,og selv givet udtryk for at det passede hende glimrende at blive forsøget.
Og HVIS det er fordomme der styrer TS nysgerrighed,.er det jo kun godt at folks svar så kan guide hende i den retning at der er andre muligheder end de nævnte.
Du kan jo bare lade være med at svare ,hvis det ikke rager andre hvad der ligger til grund.
Muligvis ikke KUN fordomme, men jeg mener stadig fuldt og fast at TS's spørgsmål stinker langt væk af nedladenhed og mangel på forståelse frem for nysgerrighed. Og hvorfor skal alle de, der faktisk trænger til hjælpen, ses ned på, bare fordi der findes typer som dit familiemedlem? En person som tydeligvis også har farvet dit eget generelle syn på modtagerne.
Og hvordan fik du lige konkluderet at JEG er på kontanthjælp? Bare fordi jeg faktisk ejer nok empati til at kunne sætte mig ud over at der nok findes andre årsager til folks brug for kontanthjælp end udelukkende dovenskab eller kræsenhed? Empati er desværre en mangelvare her i landet, hvor folk har så ganske rigeligt i deres eget. "MINE SKATTEPENGE! Hvis folk sulter nok, skal de sq nok finde sig et arbejde!"
Jeg kender indtil flere på kontanthjælp, som absolut ikke har det nemt, og oven i hatten er tvunget til at lytte til folks egoistiske selvfedme og nedladenhed.
Og hvorfor er folks svar altid "du kan jo bare lade være med at svare", hvis man ikke bare nikker samtykkende og siger amen?
Anmeld