Hvad er grunden til at du er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.765 visninger
51 svar
1 synes godt om
28. december 2012

..

Hejsa.

Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?

Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?

Håber I kan gøre mig klogere :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Mettefpigen

Jeg er på det da jeg ikk kan finde et arb....

Anmeld

28. december 2012

Sara.

Jeg er ikke på kontanthjælp nu, men har været det en enkelt gang.

Jeg gik i folkeskole, så 10. klasse. Højskole og senere HF. Da jeg var færdig med HF vile jeg ud og arbejde som pædagog medhjælper.

Først arbejdede jeg kort i en børnehave, derefter i en SFO. Da jeg så blev hurtig gravid og kun var ansat i en tidsbegrænset stilling som stoppede 1 uge før jeg var berettiget til barsel, røg jeg på kontanthjælp. (havde ikke været ansat længe nok til dagpenge).

Var på kontanthjælp under barsel, indtil min datter startede i vuggestue september mdr. og jeg startede på pædagog uddannelsen (som jeg bliver færdig med til januar, yay!!!).

Derfor var jeg i ca. et år på kontanthjælp.

Anmeld

28. december 2012

livhemdrup

Jeg er på Kh fordi jeg afventer på afklaring omkring min pensions sag. Har altid arbejdet siden jeg var 14 men blev syg for 4 år siden og står nu i klemme i systemet og venter på min afgørelse. 

Anmeld

28. december 2012

M&N

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?

Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?

Jeg havde lige fundet ud af jeg var blevet gravid og kort tid efter skulle jeg starte på min drømme uddannelse som jeg desværre måtte meldes ud af igen da jeg ikke kunne magte andet end at sove og kaste op i de første 4 måneder, det var virkelig hårdt .. 

Men søgte dog først KH da jeg var over uge 20 Når jeg har gået på barsel i år herhjemme med den lille, starter jeg op på skolen igen ..

Anmeld

28. december 2012

B&J

Puhhh det er en længre historie....

men prøver at skrive den uden den roder for meget....

jeg kommer fra et hjem hvor det altid har været mig der er moren, såda jeg blev 18 viste jeg ikke hvad jeg ville overhovede, så jeg røg på en produktionskole i lidt over 1år og de personale der var der fik mig hjælpet ind på en HG som jeg bestod og har den dag idag men fik aldrig et job, for da HGen var slut havde jeg ikke tænkt på man skulle have et job ja lyder som om jeg er komplet idiot, men jag havde så mange ting at tænke på og da min HG næsten var slut stod jeg model til et mord i vores opgang......

så jeg havde brug for at tænke og slappe af det vil sige jeg røg på kontanthjælpen igen og skulle møde et sted hverdag.... der var jeg så også lidt over 1år

der efter skaffede jeg mig selv en praktik i foderland, dog på en kontanthjælp for at buste mig selv da jeg har en høj grad af angst for mennesker og for at se hvordan det var at arbejde uden at blive række ned på.... og det var det bedste jeg gjorde for mig selv, de gjorde til mig en af deres ejen... i mens jeg var der fik jeg vores søn og jeg fik min operation........

nu ville jeg se hvad der ellers var i verden så nu er jeg i praktik hos en sfo.. og det er helt fantastisk, det er så dejligt jeg har prøvet 2 ting nu hvor jeg bliver taget godt imod og hvor jeg kan styrke mig lidt mere....

imens jeg er igennem alle de ting her søger jeg stadig job men ingen ting er kommet inu....

Anmeld

28. december 2012

Silas&Mille

Jeg er på barsel.

Vores søn er født i Sverige og vi flyttede hjem til DK da han var 6 uger gammel, så startede faktisk med at være på starthjælp fordi vi havde boet i Sverige i 3½ år, men kom på KH pr 1.1.2012 fordi den nye regering fjernede starthjælpen.

Så blev jeg gravid igen da Silas kun var 4 måneder gammel, så nåede ikke på arbejdsmarkedet inden jeg kunne gå på barsel med lillesøster

Nu søger jeg arbejde med lys og lygte. Har nok søgt 130 jobs siden juni måned.

Anmeld

28. december 2012

wamse

Jeg er pt på revalidering, men ryger nok over på kh i februar 

Jeg har for 10 år siden sidst været på kh, hvor jeg desværre var i mange år. 

Jeg var på kh fra jeg var 18 til jeg var 28/29  I de 10 år var jeg i forskellige arbejdsprøvninger bla. 1 år i en sfo, fabrik, rengøring. Ud over det tog jeg 9 + 10 og derefter hf-enkeltfag på VUC. Jeg har 3 perioder på daghøjskole og 2 gange barsel i det også. 

Jeg har aldrig fået taget en uddannelse, og fik barn da jeg var 18 og 21. Jeg er opvokset i et hjem med en alkoholiseret far, og da jeg blev 25 begyndte jeg at misbruge stoffer, og gjorde det et par år frem, indtil jeg kom i døgnbehandling. Der var jeg i et år på kh. 

Jeg var på kh fordi jeg ikke kunne andet, jeg havde så meget brug for hjælp til at komme over og komme videre fra min barndom, men jeg er født i en tid, hvor man ikke var klar over betydningen af en sådan barndom. Jeg oplevede ikke at kunne få hjælp støtte, ej heller da jeg som 18 årig stod som mor, og ikke havde fået de ressourcer med hjemmefra, som det kræves som mor. 

Det kan lyde som en masse undskyldninger, men det er sådan det var/er, og lige nu går jeg i udredning hos distrikspsykiatrien, en udredning som burde have været sat igang for mange år siden.  

Anmeld

28. december 2012

Krussedulle

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg blev "ved en fejl" smidt ud af mit studie, kort før jeg skulle på barsel..

Den 4/1 er sidste gang jeg modtager kh, og så har min periode varet 11 mdr! Dvs alt imens jeg har været på barsel

Anmeld

28. december 2012

isabellasmor

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg er ikke på kh, men var det under min barsel. Så her var det fordi jeg blev gravid inden jeg fyldte 18. 

Min kæreste er på Kh og har været det i mange år, pga nogle psykiske lidelser, og at de ikke har kunne finde ud af hvor og hvad de skulle gøre af ham . Han må ikke bare finde sig et Job. Men han fik grønt lys af hans nye kommune (min kommune) til at starte på et ordblindehold og derefter forhåbentlig den uddannelse han gerne vil på. Så lige nu går han i skole (VUC) og er på Kh. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.