Hvad er grunden til at du er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

isabellasmor

Miss Kat skriver:

Muligvis ikke KUN fordomme, men jeg mener stadig fuldt og fast at TS's spørgsmål stinker langt væk af nedladenhed og mangel på forståelse frem for nysgerrighed. Og hvorfor skal alle de, der faktisk trænger til hjælpen, ses ned på, bare fordi der findes typer som dit familiemedlem? En person som tydeligvis også har farvet dit eget generelle syn på modtagerne.

Og hvordan fik du lige konkluderet at JEG er på kontanthjælp? Bare fordi jeg faktisk ejer nok empati til at kunne sætte mig ud over at der nok findes andre årsager til folks brug for kontanthjælp end udelukkende dovenskab eller kræsenhed? Empati er desværre en mangelvare her i landet, hvor folk har så ganske rigeligt i deres eget. "MINE SKATTEPENGE! Hvis folk sulter nok, skal de sq nok finde sig et arbejde!"  Jeg kender indtil flere på kontanthjælp, som absolut ikke har det nemt, og oven i hatten er tvunget til at lytte til folks egoistiske selvfedme og nedladenhed.

Og hvorfor er folks svar altid "du kan jo bare lade være med at svare", hvis man ikke bare nikker samtykkende og siger amen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

tinasmor

Jeg er nok en af dem som har en smule fordomme omkring kh. Jeg kan sagntens forstå, at man som demittent eller på barsel eller lign. kan være på dp et års tid eller lign. Men med mindre der ligger sygdom bag, så synes jeg faktisk ikke det burde kunne betale sig at være på kh i forhold til at arbejde. Hvis jeg en dag stod i den uheldige situation ville jeg klart hellere arbejde på MacDonnalds, Seven Eleven, hos en bager osv. Også selv om jeg har en universitetsgrad og det selvfølgelig ikke er min livsplan at arbejde på MC Donnalds. Jeg betaler til DP og ville ryge på det først, men bagefter ville jeg hellere tage et af overstående jobs end at modtage KH. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.