Hvad er grunden til at du er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

isabellasmor

wamse skriver:

Jeg er pt på revalidering, men ryger nok over på kh i februar 

Jeg har for 10 år siden sidst været på kh, hvor jeg desværre var i mange år. 

Jeg var på kh fra jeg var 18 til jeg var 28/29  I de 10 år var jeg i forskellige arbejdsprøvninger bla. 1 år i en sfo, fabrik, rengøring. Ud over det tog jeg 9 + 10 og derefter hf-enkeltfag på VUC. Jeg har 3 perioder på daghøjskole og 2 gange barsel i det også. 

Jeg har aldrig fået taget en uddannelse, og fik barn da jeg var 18 og 21. Jeg er opvokset i et hjem med en alkoholiseret far, og da jeg blev 25 begyndte jeg at misbruge stoffer, og gjorde det et par år frem, indtil jeg kom i døgnbehandling. Der var jeg i et år på kh. 

Jeg var på kh fordi jeg ikke kunne andet, jeg havde så meget brug for hjælp til at komme over og komme videre fra min barndom, men jeg er født i en tid, hvor man ikke var klar over betydningen af en sådan barndom. Jeg oplevede ikke at kunne få hjælp støtte, ej heller da jeg som 18 årig stod som mor, og ikke havde fået de ressourcer med hjemmefra, som det kræves som mor. 

Det kan lyde som en masse undskyldninger, men det er sådan det var/er, og lige nu går jeg i udredning hos distrikspsykiatrien, en udredning som burde have været sat igang for mange år siden.  

Det lyder præcis som var det min kæreste der skrev det .. 

Håber du ender med det du gerne vil og har en masse "lyse" år til gode 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Benjamins'mor

Jeg er på kontanthjælp fordi jeg fik et barn da jeg var 16.
Jeg blev 18 i sommers og har været igang med nogle uddannelser også, men jeg ved ikke rigtigt hvad det er jeg vil.

Jeg søger også en masse Jobs men de vælger jo dem der er mest kvalificeret

Anmeld

28. december 2012

Miin'Baby'Mus

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?

Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?

Håber I kan gøre mig klogere :-)

Jeg er på KH fordi at jeg blev gravid og ikke ville kunne færdiggøre mit første semester inden jeg skulle føde.

Jeg snakkede med flere studievejledere der alle sagde at de syntes det var dumt at jeg startede da jeg skulle starte om igen efter barsel og derfor overhovedet ikke ville få noget ud af at starte på uni nu.

På en måde er jeg glad for min beslutning da min graviditet bare har været et helvede med hovedpine, ondt alle vegne, bækkenløsning, vand i kroppen, dårligt blodtryk osv.
Men på den anden side er KH bare et ***** system der virkelig tager livsgejsten ud af folk, eller sådan føler jeg det i hvert fald.

Jeg starter på uddannelse til september igen og jeg håber ALDRIG nogensinde at skulle på KH igen 

Anmeld

28. december 2012

Benjamins'mor

Min kæreste er på kontanthjælp fordi han blev fyret i november. Han havde ikke optjent nok timer til dagpenge.

Anmeld

28. december 2012

wamse

isabellasmor skriver:

Det lyder præcis som var det min kæreste der skrev det .. 

Håber du ender med det du gerne vil og har en masse "lyse" år til gode 

Mange tak skal du have 

Jeg er helt sikker på, at det bliver bedre  Håber din kæreste er godt på vej i hans liv 

Anmeld

28. december 2012

MariaKyedDK

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?

Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?

Håber I kan gøre mig klogere :-)

jeg havner på kontanthjælp efter 2 gange endt uddannelse, fordi jeg sempelthen har fået afslag på alle mine elev / og jobansøgninger

Anmeld

28. december 2012

isabellasmor

wamse skriver:

Mange tak skal du have 

Jeg er helt sikker på, at det bliver bedre  Håber din kæreste er godt på vej i hans liv 

selv tak det ser lysere og lysere ud, så det er jeg helt sikker på 

Anmeld

28. december 2012

tarkoflen

Hvor ville jeg dog ønske, at man kunne skrue et systemet sammen, der kunne hjælpe jer, der tydeligvis har brug for det, i stedet for at "parkere" jer på kontanthjælp... Når jeg læser ovenstående, ser jeg ikke folk der ikke har lyst til at arbejde, men mennsker, der mangler hjælp til at komme over nogle vanskeligheder!

Det kan godt være, at det er mig, der er uvidende, men det virker lidt som den nemme løsning for kommunerne, at give kontanthjælp i stedet for at tage fat i de egentlige problemer? Det må da være den klart dyreste løsning i længden, frem for at hjælpe jer i gang på arbejdsmarkedet... Men det er jo nok tit et spørgsmål om hvor pengene skal tages fra

Anmeld

28. december 2012

helle85

tarkoflen skriver:

Hvor ville jeg dog ønske, at man kunne skrue et systemet sammen, der kunne hjælpe jer, der tydeligvis har brug for det, i stedet for at "parkere" jer på kontanthjælp... Når jeg læser ovenstående, ser jeg ikke folk der ikke har lyst til at arbejde, men mennsker, der mangler hjælp til at komme over nogle vanskeligheder!

Det kan godt være, at det er mig, der er uvidende, men det virker lidt som den nemme løsning for kommunerne, at give kontanthjælp i stedet for at tage fat i de egentlige problemer? Det må da være den klart dyreste løsning i længden, frem for at hjælpe jer i gang på arbejdsmarkedet... Men det er jo nok tit et spørgsmål om hvor pengene skal tages fra

jeg vil give dig het ret

er selv på kontanthjælp og er sygemeldt da jeg ikke kan passe et fuldtids arbejde men sagsbehandlerne kan ikke gører så meget for at hjælpe ud over at kalde en til samtale hver 3 mdr.

jeg håber dog snart med at jeg kan begynde noget aktivering hvor jeg nok starter med et par timer et par gange om ugen, for at finde ud af hvor meget jeg kan klare.

Anmeld

28. december 2012

isabellasmor

tarkoflen skriver:

Det er præcis hvad kommunerne gør. Du har fuldstændig ret.. Det er ærgerligt. Og hvis man ikke ER syg så bliver man det sq i længden! -i hvert fald af dem jeg har haft kendskab til som bliver parkeret på Kh, uden at få hjælp. Det er hårdt og opslidende. især når man ikke har noget job/skole at stå op til. Har aldrig hørt om nogen som synes det er fedt. 

og de med psykiske lidelser er dem jeg oftest hører/oplever blive "opgivet" og sat på Kh... Og hvad sker der så efter et par år? Jamen så er de da bare dét mere nede i kuld kælderen fordi de bliver afskærmet og bare kan sidde derhjemme... 

Der havde min kæreste også siddet idag hvis ikke vi havde mødt hinanden . 100%. For han havde INGEN.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.