Hvad er grunden til at du er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

Monski

Jeg er på kontanthjælp fordi jeg er sygemeldt fra mit studie og venter på at få en diagnose, noget der indtil videre har taget 2 år ..
Har dog "kun" fået kontanthjælp det sidste år
Hvis jeg er heldig kan jeg starte mit studie igen til sommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg er på KH,fordi jeg er for syg til ordinær job/flex job,men for rask til førtidspension. 

Anmeld

28. december 2012

roenlund

MariaKyedDK skriver:

jeg havner på kontanthjælp efter 2 gange endt uddannelse, fordi jeg sempelthen har fået afslag på alle mine elev / og jobansøgninger

Burde du ikke efter endt uddannelse være berettiget til dagpenge på dimmitent sats?

Anmeld

28. december 2012

Hønsemor

Er godt nok ikke på KH mere, men var i små 2 år..

Grunden til jeg kom på kontanthjælp, var fordi jeg 5 dage efter jeg var startet uddannelse op fandt ud af jeg var gravid, men blev desværre så syg af generne fra graviditeten at jeg blev indlagt på sygehuset, da min fraværsprocent blev for høj, blev vi enige om at jeg skulle stoppe. Jeg havde på det tidspunkt gået på uddannelsen i en måned og havde måske været i skole i sammenlagt 14 dage, hvoraf mange af dagene kun var få timer. Og da jeg så pludselig stod der som gravid, uden uddannelse, uden indtjening og med lejlighed osv + kæreste, ja så måtte jeg jo så søge kontanthjælp.. Efter fødslen gik der så en masse ting galt, som betød at jeg pludselig blev sygemeldt og var det i et stykke tid..

Nu er jeg godt nok gravid igen, men blev faktisk sygemeldt inden jeg havde gået på uddannelse i 3 mdr. men min ansættelsesansvarlige, synes ikke hun ville smide mig ud af uddannelsen, da mine karaktere simpelthen var for høje og der stadig var et lille håb om at jeg kunne komme tilbage efter et stykke tid.. Nu er jeg så gået fra på barsel og er stadig på elevløn..

Anmeld

28. december 2012

MariaKyedDK

roenlund skriver:

Burde du ikke efter endt uddannelse være berettiget til dagpenge på dimmitent sats?

det aner jeg intet om....

fik afvide at jeg ikke måtte stå i HK, efter jeg have betalt i ½ år.

Anmeld

28. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg blev gravid da jeg var 18 og igang med socail- og sundhedshjælper udd.
Jeg bliver sygemeldt en måned før jeg skulle på barsel, men er så heldig at jeg fortsætte med at få fuld ud elevløn. (heldig??)
Føder i marts, og får elevløn til juni - starter på barselsdagpenge juli til feb året efter. Men kan først blive optaget på uddannelsen igen pr 1. Maj, (heldigvis) havde jeg tjent lige præcis timer nok til st kunne gå hjemme i 2 1/2 måned på dagpenge.
Maj begyndet jeg forfra på hjælperen, og får derfor elevløn, jeg bliver færdig juni året efter, og er så heldig og kan fortsætte med mit nye fag de næste 3mdr. Da så vi når 1.okt og jeg står ledig, mangler jeg 1 måned for at ku komme på den dagpence sats man kan låses på.
Så pr 4. juni i år, fik jeg skåret 50% af mine dagpenge (hva der svare til 349 pr dag = kan man ikk leve på som forsøger) så jeg måtte på kommunen og søge suppl kontanthjælp.
Jeg havde den forventning at jeg IGEN bare blev afvist, men den gik sq igennem. Så jeg fik suppl KH én måned, så havde jeg scoret 6 ugers sommerferie arbejde og derefter startede jeg på skole med SU.

Længre oppe i min tekst har jeg skrevet (heldig??)
Det undre jer nok en del. Men jeg synes virkelig ikk vores system hænger sammen på nogen måde ! Hvis man læser KH -reglerne haf jeg hørt derinden under siden jec stod og havde bestemg mig for at fuldføre min graviditet. Men jeg er blevet afvidst både på skrivt og mundtlig flere gange, og har desværre været så blåøjeg og naiv !
Imens jeg tager en udd på 14 måneder og faktisk kun har råd til at betale regning og husleje, sidder der ældre personer i min klasse som får ALT betalt.. Det skyldes så at de er over 25, men de har jo ikk mere små børn... FUCK NU AF - 25 ÅRS REGEL !!!! Men jeg havde også en veninde som bare fortsat rendte hjemme på KH imens jeg faktisk vaf igang med at uddanne mig. Nu duer jeg ikk til at gå hjemme, så jec var glad for situationen, MEN synes det var mærkeligt, og unfair at jeg som var ved at tage en udd kun skulle ha halvdelen i løn en dén hun fik for at rende hjemme ... HVAD GÅR DER GALT !!!!

sorry skulle bare lige ud med det. Jeg håber aldrig at komme på KH igen, og alligevel håber jeg lidt, da der er flere penge i dét, end på dan sats i dagpenge jeg høre til pt...

Anmeld

28. december 2012

AMM00

Er på kh da jeg er på barsel og har ikke noget a kasse..

Anmeld

28. december 2012

DKTiha

er på kontanthjælp efter at min kæreste og jeg mistede vores chef stilling i den lokale netcafe. Og nu jeg gravid, og starter forhåbelig en ikke for lang skole gang op til januar og går på barsel til Maj

Anmeld

28. december 2012

4xGreve

Macrolf skriver:

Hejsa.

Jeg syntes det virker som om mange herinde er på kh, og det gør mig nysgerrig. Hvordan kan det være at I er på kh?

Jeg har 7-9-13 aldrig været det og er derfor interreseret i at blive klogere hvorfor man havner på kh? Er det primært nyuddannede der ikke kan få job, er det folk der ikke gider arbejde, er man for kræsen med valg af job, eller?

Håber I kan gøre mig klogere :-)

Jeg blev dårligt vejled af min tidliger chef. Jeg arbejdet på et vikarberu. Blev gravid og fik at vide jeg skulle sige op da de intet job havde til mig når jeg var gravid mm. Jeg var så dum at jeg gjorde det så blev arbejdsløs d. 21 december 2007 og søgte KH 18 jan. 2008 og må desværre indrømme jeg har været her siden, jeg endte med at føde i uge 26+1 (3 måneder før tid) og gik derfor hjemme i 1 1/2 år med hende. Da hun kom ud og virket som om hun klaret det okay søgte jeg ind på en uddannelse og kom ind men måtte hoppe fra og tilbage på KH med det samme da hun lige pludselig ikke kunne tackle hverdagen mere krævet færre timer ude i pasning og flere timer hjemme krævet mere ro og struktur osv. Og det krævet at jeg blev nød til at gå hjemme - vi blev tilmeldt et handicap center og ha været der siden vi valgte så at få et barn mere og derefter fik manden kappet strengene så nu er der heller ikke flere bærn til os og nu kan vi fokuser på arbejdsmarket. Idag er min sidste dag på barsel også må vi se hvad der sker, men en ting er sikkert jeg vil væk fra KH og det bliver for håbenligt senest til august hvor jeg forhåbenligt starter på en uddannelse (håber det kan blive til noget denne gang tros det min datters tilstand den sneste tid er blevet betydeligt forværret men nu må vi se hvad der sker! Jeg hader at være på KH er da glad for muligheden men jeg ser det ligesom mange andre som en mødløsning som jeg desværre har gjort brug af i snart 5 år nu...

jeg trænger til at komme ud, få mit egen, få en ordenlig indkomst mm. 

Anmeld

28. december 2012

emmelyn

jeg blev student da jeg var 14 uger henne. 16 uge blev jeg sygemeldt, og jeg havde ikke kræfterne til at starte på studie.. så jeg havde ikke andre muligheder på det tidspunkt. men jeg starter op på studie igen enten til sommer eller næste vinter, alt efter om jeg kan slippe min søn når han er 8-9 mdr eller når han er et år :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.