Jeg blev gravid da jeg var 18 og igang med socail- og sundhedshjælper udd.
Jeg bliver sygemeldt en måned før jeg skulle på barsel, men er så heldig at jeg fortsætte med at få fuld ud elevløn. (heldig??)
Føder i marts, og får elevløn til juni - starter på barselsdagpenge juli til feb året efter. Men kan først blive optaget på uddannelsen igen pr 1. Maj, (heldigvis) havde jeg tjent lige præcis timer nok til st kunne gå hjemme i 2 1/2 måned på dagpenge.
Maj begyndet jeg forfra på hjælperen, og får derfor elevløn, jeg bliver færdig juni året efter, og er så heldig og kan fortsætte med mit nye fag de næste 3mdr. Da så vi når 1.okt og jeg står ledig, mangler jeg 1 måned for at ku komme på den dagpence sats man kan låses på.
Så pr 4. juni i år, fik jeg skåret 50% af mine dagpenge (hva der svare til 349 pr dag = kan man ikk leve på som forsøger) så jeg måtte på kommunen og søge suppl kontanthjælp.
Jeg havde den forventning at jeg IGEN bare blev afvist, men den gik sq igennem. Så jeg fik suppl KH én måned, så havde jeg scoret 6 ugers sommerferie arbejde og derefter startede jeg på skole med SU.
Længre oppe i min tekst har jeg skrevet (heldig??)
Det undre jer nok en del. Men jeg synes virkelig ikk vores system hænger sammen på nogen måde ! Hvis man læser KH -reglerne haf jeg hørt derinden under siden jec stod og havde bestemg mig for at fuldføre min graviditet. Men jeg er blevet afvidst både på skrivt og mundtlig flere gange, og har desværre været så blåøjeg og naiv !
Imens jeg tager en udd på 14 måneder og faktisk kun har råd til at betale regning og husleje, sidder der ældre personer i min klasse som får ALT betalt.. Det skyldes så at de er over 25, men de har jo ikk mere små børn... FUCK NU AF - 25 ÅRS REGEL !!!! Men jeg havde også en veninde som bare fortsat rendte hjemme på KH imens jeg faktisk vaf igang med at uddanne mig. Nu duer jeg ikk til at gå hjemme, så jec var glad for situationen, MEN synes det var mærkeligt, og unfair at jeg som var ved at tage en udd kun skulle ha halvdelen i løn en dén hun fik for at rende hjemme ... HVAD GÅR DER GALT !!!!
sorry skulle bare lige ud med det. Jeg håber aldrig at komme på KH igen, og alligevel håber jeg lidt, da der er flere penge i dét, end på dan sats i dagpenge jeg høre til pt...
Anmeld