TIGERSPRING - Hvilket et synes i var det værste og længste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2013

Victoria2013

Helt klart det 1. tigerspring, 5 uger. Ikke det længste, men klart det værste

For dengang jeg stod i det anede jeg ikke hvad der var galt, og alt og alle kom med gode råd. "Det kan være det er det mad du spiser, som hun ikke kan lide i mælken" "Måske du ikke har mælk nok" osv, man tror man gør noget forkert...

Jeg endte med at ringe til min SP for at hun ku' komme og se på min pige, fordi hun bare var utrøstelig hver eneste dag den uge og jeg var tyndslidt om fredagen og kunne bare ikke mere. Men det var vist mere mig der havde brug for SP end baby. Hun så knap nok på lillepigen, men snakkede til gengæld med mig i en time om at det hele var helt normalt og det gik over igen og vores datter var sund og rask - og kom med lidt forslag til hvad vi ellers kunne gøre for at hjælpe lillepigen igennem det...

Derefter er vi blevet meget bedre til at håndtere de udviklingstrin hun går igennem, for nu ved vi hvad der virker for at få hende til at slappe af og vi ved hvordan vi skal hjælpe hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Enirt

Carina:-) skriver:

Jeg tror ikke på tigerspring ....Eller mine rollinger har aldrig haft dem.

De har indimellem spist underligt,sovet sært,været p*sse irriternede osv osv -men det har aldrig hængt sammen sådan at jeg kunne sige -AHA det må være fordi de er så og så gamle.

De har alle sammen gjort det ,men ikke så man kunne sætte x i kalenderen ved den og den uge.

(Tror det er noget nogen har opfundet ,for at give forældre håb om at det kun er en overgang &nbsp

Så tigerspring,fuldmåne eller bare fordi de kan -ja så har de indimellem været som børn (eller mennesker generelt) er- hamrende uforsigelige

Jeg kom bare lige til at tænke på at det der med at kunne sætte x ved den og den dato ift tigerspring ikke nødvendigvis er den uge som springer er opkaldr efter f.eks. starter uge 46 springet allerede i uge 40-42 og kan vare fra 3-6 uger. Så det kan jo godt være dine børn har været det igennem. Hvilket man vist siger alle børn gør.

Jeg har bare som mor bedre kunne tackle de her ting, når jeg har været sådan lidt forberedt på dem og har kunne prøve at finde en mening med tingene.

Jeg har købt den bog der hedder vidunderlige uger. Det har været guld værd hjemme hos os og har givet mig det mere ro på i de her perioder fordi jeg kunne få en bedre forståelse for det hele gennem bogen.

Anmeld

24. oktober 2013

Clisolka

Victoria2013 skriver:

Helt klart det 1. tigerspring, 5 uger. Ikke det længste, men klart det værste

For dengang jeg stod i det anede jeg ikke hvad der var galt, og alt og alle kom med gode råd. "Det kan være det er det mad du spiser, som hun ikke kan lide i mælken" "Måske du ikke har mælk nok" osv, man tror man gør noget forkert...

Jeg endte med at ringe til min SP for at hun ku' komme og se på min pige, fordi hun bare var utrøstelig hver eneste dag den uge og jeg var tyndslidt om fredagen og kunne bare ikke mere. Men det var vist mere mig der havde brug for SP end baby. Hun så knap nok på lillepigen, men snakkede til gengæld med mig i en time om at det hele var helt normalt og det gik over igen og vores datter var sund og rask - og kom med lidt forslag til hvad vi ellers kunne gøre for at hjælpe lillepigen igennem det...

Derefter er vi blevet meget bedre til at håndtere de udviklingstrin hun går igennem, for nu ved vi hvad der virker for at få hende til at slappe af og vi ved hvordan vi skal hjælpe hende...

Jeg kan kun give dig ret i 5-ugers springet! Nøøøj det har været en hård gyser med lillebror  Jeg kan se at jeg skrev 12-ugers springet med hans storesøster, men hun har ikke reageret på samme måde som med ham, og varede ikke så længe. 

Som du skriver, nste gang er vi også gearet bedre herhjemme, for så ved vi hvad der hjælper, nu er vi begyndt at kende hans signaler 

Anmeld

24. oktober 2013

modesty

Malli skriver:

Det er så mega hårdt. Man bliver vidst hurtigt for vant, når de en længere periode bare sover som en drøm, og så pludselig bliver det ændret fra det ene dag til ande, og står på alt alt for langt tid

Vores lille pige har også sovet helt fantastisk og upåklageligt indtil hun blev 3 1/2 måned, og vi blev ramt af 19 ugers tigerspringet - som stadig står på. Gud hvor bliver man dog træt og ugidelig når man ikke får sin søvn!

Hvor længe varede SIlas 12 ugers spring, og mærkede i noget til 19 ugers springet som kom efterfølgende?

Jeg kan ikke huske hvilket spring der var det værste. Vi mærkede en del til både 8, 12 og 19 uger herhjemme. 

Men vil bare lige indskyde at det er helt normalt at babyer der har sovet godt som spæde, begynder at vågne oftere omkring 4 mdrs. alderen. Bare så I er forberedt på at det muligvis fortsætter når tigerspringet stopper.

Anmeld

24. oktober 2013

Rikke S

Malli skriver:

Stem og uddyb gerne !

Vi er midt i 19 ugers tigerspringet, og kører nu på dag 17 - uden specielt meget søvn om natten, da lillepigen konstant kræver mad ( har hun aldrig gjort - altid kun en gang om natten) og selvom hun er vågen meget i løbet af natten, så står hun alligevel gerne op kl 6 - 6.30 GAB! I løbet af dagen er hendes humør meget svingende, og hun er meget utilregnelig. hendes flasker interessere hende kort tid, så hun er svær at få særlig meget mad i af gangen. Hun gider ikke ligge for sig selv, særlig længe. Og hvad der i det ene øjeblik kan synes virkelig sjovt for hende, kan ligeså hurtig blive vendt til skrig og gråd og hidighed!

Jeg trænger snart til noget nattesøvn og ro igen! - Jeg synes det her spring er det slemmeste indtil nu...

Stem gerne og uddyb evt med disse spørgsmål?

-Hvilket tigerspring husker i som det slemmest hos jer?
-Hvor længe varede det værste tigerspring?
-Og hvordan ændrede jeres baby sig under tigerspringet?

Kan ikke stemme, for jeg ved simpelthen ikke hvad det er

Begge mine drenge (hhv. 3 og 1 år) er blevet ammet ca 7-8 mdr , men har fra de var omkring 3 uger gamle haft en fast søvnrytme, hvor de ammeperioden blev ammet kl ca 23 som  dagens sidste amning og så sov til l ca 7.

Efter ammeperioden har begge sovet fra kl 19-ca7 morgen (afhængig af min og min mands mødetider), men de sover gerne 12-15 t.

Anmeld

24. oktober 2013

Trekløver(:

Har en datter på 13 uger lige om lidt, og har slet ikke oplevet de spring.

Anmeld

24. oktober 2013

Victoria2013

Babymor1013 skriver:

Jeg kan kun give dig ret i 5-ugers springet! Nøøøj det har været en hård gyser med lillebror  Jeg kan se at jeg skrev 12-ugers springet med hans storesøster, men hun har ikke reageret på samme måde som med ham, og varede ikke så længe. 

Som du skriver, nste gang er vi også gearet bedre herhjemme, for så ved vi hvad der hjælper, nu er vi begyndt at kende hans signaler 

Ja og de små reagerer jo åbenbart forskelligt i de tigerspring... vi har også bogen Vidunderlige Uger (som min sp anbefalede mig dengang ved 5. ugers springet) og den er altså super. Det er ikke alt som passer, men noget af det gør. Fx. har min lille pige altid sovet rigtig godt (lige på det punkt er hun et vidunderbarn... har sovet igennem siden hun var 6-7 uger gammel) og hun sover også rigtig godt om natten når hun er igang med sine spring. Men det kan være sværere at få hende i seng, hun får "ulvetime" om aftenen og bliver utrøstelig og har brug for mere kontakt. Kan nu mærke jeg får mere ondt i ryggen end ellers ved hendes spring, fordi hun vil bæres hele tiden

Nu har hun lige overstået 19 ugers springet, som vi ellers frygtede lidt, fordi der stod der kunne vare 5-6 uger (og de har en tendens til at vare den længste tid der står de kan vare). Men det var kun ca. 1 uge det stod helt slemt til hér... og nu er hun vist kommet over det

Anmeld

24. oktober 2013

Bell'star

Carina:-) skriver:

Jeg tror ikke på tigerspring ....Eller mine rollinger har aldrig haft dem.

De har indimellem spist underligt,sovet sært,været p*sse irriternede osv osv -men det har aldrig hængt sammen sådan at jeg kunne sige -AHA det må være fordi de er så og så gamle.

De har alle sammen gjort det ,men ikke så man kunne sætte x i kalenderen ved den og den uge.

(Tror det er noget nogen har opfundet ,for at give forældre håb om at det kun er en overgang &nbsp

Så tigerspring,fuldmåne eller bare fordi de kan -ja så har de indimellem været som børn (eller mennesker generelt) er- hamrende uforsigelige

Hvor er jeg glad for at læse dette! nu er min søn kun lidt over 8uger, så kan jo ikke rigtig vide hvad fremtiden bringer, men har ikke kunnet finde noget såkaldt tigerspring hos ham da han var hverken 5uger eller 8 uger..  

så var begyndt at blive helt bekymret, meen det kan jeg så se nu, er helt ok!

Anmeld

24. oktober 2013

CaWi

Nogle gange tror jeg, at min dreng på nu 18 mdr, har levet i ET stort tigerspring. Altid sover dårligt, hængt i babserne hele tiden, været svær at gøre tilfreds osv osv.

Måske jeg lægger mere mærke til det ved næste barn, hvis barnet (forhåbenligt) bliver noget nemmere end sin storebror

Anmeld

24. oktober 2013

Clisolka

Victoria2013 skriver:

Ja og de små reagerer jo åbenbart forskelligt i de tigerspring... vi har også bogen Vidunderlige Uger (som min sp anbefalede mig dengang ved 5. ugers springet) og den er altså super. Det er ikke alt som passer, men noget af det gør. Fx. har min lille pige altid sovet rigtig godt (lige på det punkt er hun et vidunderbarn... har sovet igennem siden hun var 6-7 uger gammel) og hun sover også rigtig godt om natten når hun er igang med sine spring. Men det kan være sværere at få hende i seng, hun får "ulvetime" om aftenen og bliver utrøstelig og har brug for mere kontakt. Kan nu mærke jeg får mere ondt i ryggen end ellers ved hendes spring, fordi hun vil bæres hele tiden

Nu har hun lige overstået 19 ugers springet, som vi ellers frygtede lidt, fordi der stod der kunne vare 5-6 uger (og de har en tendens til at vare den længste tid der står de kan vare). Men det var kun ca. 1 uge det stod helt slemt til hér... og nu er hun vist kommet over det

Lillebror har reageret lige modsat storesøster - f.eks. hun ville ikke spise ret meget efter kl. 16, og der skovler han ind som om han er bange for ikke at få mere  Men børn er jo forskellige og vi kan tydeligt mærke springet. Jeg investerede også i bogen da min datter var nyfødt, og har fundet den frem igen (han er kun 6 uger), så det er spændende at følge med igen 

Til gengæld har vi ikke mærket meget til springene hos storesøster foruden 8+12-uger - så glæder mig ikke til at se hvordan han reagerer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.