Stumpen skriver:
Jeg må så have haft nemme børn så, for jeg har aldrig stået i den situation, hvor jeg har været nød til at ty til tigerspring..
Mine børn har da grædt, været pyllerede osv, men i min verden har det været pga manglende søvn, tung ble, larm, sult osv.. Det har aldrig stået på i perioder.... Har ikke haft behov for at kende til tigerspring med mine piger - og derfor er det ævl for mig.. ævl er måske heller ikke det rette ord - men jeg synes det er en skam at der i dag skal en "diagnose" på alt ligeså snart man agere anderledes end man plejer eller i forhold til andre..
Hmm. Men det er jo ikke en diagnose? Det er jo blot en betegnelse for udvikling. 
fx når de begynder at kunne se lidt længere, og kan følge ting, så er det da meget naturligt at nogen børn bliver mere nysgerrige på verden, med deres nye evne
det kan så medføre at de ikke vil "gå glip" af ting og derfor ikke vil overgive sig til søvn og kan derfor blive ekstra kede. "Tigerspring" handler jo blot om at forstå barnets reaktion ift hvor det er i udviklingen, så det er nemmere at løse problemet for barnet. Fx ved at skærme det lidt mere i den periode, så de ikke har en masse at følge med i til sovetid, eller stimulere deres nye evne ekstra meget så de bliver mættede.
Hvis man har et barn der ikke reagerer på de udviklingstrin som alle babyer gennemgår (ellers ville de jo være på nyfødt-stadiet hele livet
) jamen så er det klart man ikke skænker det en tanke. Men når man står med en meget ked baby, fra den ene dag til den anden, så er det da alletiders at se verden fra baby-perspektiv så man lettere kan hjælpe dem.
det er da på ingen måde at diagnosticere.
det er i princippet ikk anderledes end at man tjekker om de er kede pga sult, tung ble eller søvn 
Anmeld