TIGERSPRING - Hvilket et synes i var det værste og længste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket tigerspring synes du var det værste?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

41.244 visninger
55 svar
30 synes godt om
22. december 2012

Malli

Stem og uddyb gerne !

Vi er midt i 19 ugers tigerspringet, og kører nu på dag 17 - uden specielt meget søvn om natten, da lillepigen konstant kræver mad ( har hun aldrig gjort - altid kun en gang om natten) og selvom hun er vågen meget i løbet af natten, så står hun alligevel gerne op kl 6 - 6.30 GAB! I løbet af dagen er hendes humør meget svingende, og hun er meget utilregnelig. hendes flasker interessere hende kort tid, så hun er svær at få særlig meget mad i af gangen. Hun gider ikke ligge for sig selv, særlig længe. Og hvad der i det ene øjeblik kan synes virkelig sjovt for hende, kan ligeså hurtig blive vendt til skrig og gråd og hidighed!

Jeg trænger snart til noget nattesøvn og ro igen! - Jeg synes det her spring er det slemmeste indtil nu...

Stem gerne og uddyb evt med disse spørgsmål?

-Hvilket tigerspring husker i som det slemmest hos jer?
-Hvor længe varede det værste tigerspring?
-Og hvordan ændrede jeres baby sig under tigerspringet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Muhmi

Har stemt 12 ugers springet... For der var Silas lige kommet ind i en rytme hvor han sov hele natten igennem uden mad, så tog vi til sjælland og så var alting ødelagt... Så skulle han op mindst tre-fire gange om natten derefter... -.-

Anmeld

22. december 2012

Malli

Muhmi skriver:

Har stemt 12 ugers springet... For der var Silas lige kommet ind i en rytme hvor han sov hele natten igennem uden mad, så tog vi til sjælland og så var alting ødelagt... Så skulle han op mindst tre-fire gange om natten derefter... -.-

Det er så mega hårdt. Man bliver vidst hurtigt for vant, når de en længere periode bare sover som en drøm, og så pludselig bliver det ændret fra det ene dag til ande, og står på alt alt for langt tid

Vores lille pige har også sovet helt fantastisk og upåklageligt indtil hun blev 3 1/2 måned, og vi blev ramt af 19 ugers tigerspringet - som stadig står på. Gud hvor bliver man dog træt og ugidelig når man ikke får sin søvn!

Hvor længe varede SIlas 12 ugers spring, og mærkede i noget til 19 ugers springet som kom efterfølgende?

Anmeld

22. december 2012

Muhmi

Malli skriver:

Det er så mega hårdt. Man bliver vidst hurtigt for vant, når de en længere periode bare sover som en drøm, og så pludselig bliver det ændret fra det ene dag til ande, og står på alt alt for langt tid

Vores lille pige har også sovet helt fantastisk og upåklageligt indtil hun blev 3 1/2 måned, og vi blev ramt af 19 ugers tigerspringet - som stadig står på. Gud hvor bliver man dog træt og ugidelig når man ikke får sin søvn!

Hvor længe varede SIlas 12 ugers spring, og mærkede i noget til 19 ugers springet som kom efterfølgende?

Ja det er VILDT irriterende hehe

Men hans 12 ugers spring belev faktisk ved så længe at vi ikke lagde mærke til 19 ugers springet hehe... Det er i hvert fald 12 ugers springet der har sat spor i mig... De andre har jeg kun lagt mærke til at han er lidt ekstra umulig, men det er det synes jeg

Anmeld

22. december 2012

Carina:-)

Jeg tror ikke på tigerspring ....Eller mine rollinger har aldrig haft dem.

De har indimellem spist underligt,sovet sært,været p*sse irriternede osv osv -men det har aldrig hængt sammen sådan at jeg kunne sige -AHA det må være fordi de er så og så gamle.

De har alle sammen gjort det ,men ikke så man kunne sætte x i kalenderen ved den og den uge.

(Tror det er noget nogen har opfundet ,for at give forældre håb om at det kun er en overgang &nbsp

Så tigerspring,fuldmåne eller bare fordi de kan -ja så har de indimellem været som børn (eller mennesker generelt) er- hamrende uforsigelige

Anmeld

22. december 2012

Thalia

Herhjemme er tigerspring i samme kategori som julemanden og tandfeen. Hvis man tror på dem så findes de.

Vi er på baby nummer 4 og har endnu aldrig oplevet et tigerspring, men generelt for dem alle synes jeg der har været nogle hårde perioder når børnene har været mellem 6 og 12 mdr gamle og gerne vil mere end de rent fysisk og verbalt er i stand til. Det har helt klart givet nogle frustrationer.

Anmeld

22. december 2012

Isaac's mor

Vi sov alle for første gang i 3-4 uger heeeeele natten!
Dog stod lille manden op 5:30, men er faktisk helt mig selv igen nu (i hvertfald idag) var simpelthen ved at blive en zombie
for at det bliver ved sådan og for at i snart ogs kan få sovet lidt igen, for puha, det er sgu ikk morsomt :/ Slet ikk hvis det kommer over de 10 gange om natten, jesuuuuusssss!

Anmeld

22. december 2012

Isaac's mor

Sophie.Hammershøy skriver:

Dog stod lille manden op 5:30, men er faktisk helt mig selv igen nu (i hvertfald idag) var simpelthen ved at blive en zombie
for at det bliver ved sådan og for at i snart ogs kan få sovet lidt igen, for puha, det er sgu ikk morsomt :/ Slet ikk hvis det kommer over de 10 gange om natten, jesuuuuusssss!

(Min søn er forresten lidt over 6 måneder)

Anmeld

22. december 2012

Malli

Sophie.Hammershøy skriver:

Det lyder jo helt fantastisk det må næsten føles mærkeligt at være dig Idag, helt veludhvilet hvilket spring har i haft gang i jeg ser virkelig frem til at det snart (forhåbentlig) bliver bedre

Anmeld

22. december 2012

-Sigrid-

Malli skriver:

Stem og uddyb gerne !

Vi er midt i 19 ugers tigerspringet, og kører nu på dag 17 - uden specielt meget søvn om natten, da lillepigen konstant kræver mad ( har hun aldrig gjort - altid kun en gang om natten) og selvom hun er vågen meget i løbet af natten, så står hun alligevel gerne op kl 6 - 6.30 GAB! I løbet af dagen er hendes humør meget svingende, og hun er meget utilregnelig. hendes flasker interessere hende kort tid, så hun er svær at få særlig meget mad i af gangen. Hun gider ikke ligge for sig selv, særlig længe. Og hvad der i det ene øjeblik kan synes virkelig sjovt for hende, kan ligeså hurtig blive vendt til skrig og gråd og hidighed!

Jeg trænger snart til noget nattesøvn og ro igen! - Jeg synes det her spring er det slemmeste indtil nu...

Stem gerne og uddyb evt med disse spørgsmål?

-Hvilket tigerspring husker i som det slemmest hos jer?
-Hvor længe varede det værste tigerspring?
-Og hvordan ændrede jeres baby sig under tigerspringet?

Vi har ikke lagt mærke til nogen ud over de 4-5 første, til gengæld var den første et mareridt! Hun var 3 uger gammel og vi kendte jo ikke os selv som forældre endnu, men hun var godt nok svær at regne ud!:O

Men det værste generelt syntes jeg var den første rigtig varme nat, hvor vi blev nød til at svinge hende rundt i luften for at hun blev afkølet, ellers funkede det ikke for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.