Dot D skriver:
Jeg ved selv at når andre smertepatienter fortæller de takler det "så'n og så'n" så bliver jeg faktisk glad, for føler nogen gange "normale" personer ser mig som doven
Ja, det er nemlig et stort problem, for det er desværre ikke altid, at man kan se på én, om man fejler noget, og så er det nemmere at blive kaldt doven
Præcis... Da kæresten og jeg mødte hinanden forstod han det ikke. Så jeg slæbte ham med på et hold hvor der var en sygeplejerske, og en psykolog som fortalte om det, sygeplejersken fortalte om nervesmerteskader (min skade) og psykologen fortalte om hvor svært det kan være at takle for en smertepatient at du pludselig ikke kan det samme som andre længere, og forklarede hvordan man skal finde den gyldne mellemvej.
Da vi kom derop startede de med at sige at de altså ikke kunne kende forskel på pårørende og smertepatienter, for det kan du bare ikke se. Jeg bad min kæreste kigge sig godt rundt i lokalet og fortælle hvem der var smertepatient, men det kunne han ikke.
Nej, du kan ikke pege en smertepatient ud. Sygdommen er skjult, og derfor svær for "normale" (ja, ved altså ikke hvad jeg ellers skal kalde dem
) at vide hvad de har med at gøre...
Næst efter at kæmpe med selv at takle og accepter sygdommen, kommer manglen på forståelse fra omverdenen, det er R*V hårdt at føle sig set ned på, og ikke accepteret når man selv har svært ved at acceptere det...
ej, undskyld den smører, nogen gange skal man vidst bare ud med lidt galde

Anmeld