Kroniske smerter - vil du dele ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2014

lotteBB

Hønsemor skriver:

Jeg har lidt af kroniske smerter siden jeg var 15 år gammel og idag er jeg 22

Jeg har fået diagnosen karpaltunnelsyndrom, og er opereret for det en enkelt gang, dog uden effekt. Skal ind nu her om 3 uger og opereres i samme ar og hånd igen, da en ny undersøgelse har vist at min blodåre og min nerve i hånden kapper hinanden over når jeg bruger hånden. Oveni har jeg kronisk senehindeskedebetændelse og hovedpine + jeg stadig lider voldsomt under den sidste bækkenløsning jeg fik, hvor det endte med at jeg var følelsesløs fra livet og ned, så jeg går rigtig skidt..

Min hverdag er at jeg står op kl. 6 og gør mig klar. Tager afsted kl. 7 og er på arbejde hvor jeg er dopet med diverse smertestillinde og så bider jeg ellers smerten i mig. På de rigtig dårlige dage bliver jeg hjemme og sover 22 timer i døgnet, så der for jeg hjælp til alt. På de gode dage, forsøger jeg at fungere som alle andre, men kan jeg snige mig til det tager jeg en lur på en halv til en hel time inden jeg henter vores børn på 1,5 og 3,5 år, så er jeg sammen med dem og laver mad, når kl. rammer mellem 19-20 lander jeg atter på sofaen og de fleste dage falder jeg så i søvn kl. 20.30, jeg vågner gerne et sted mellem 5-20 gange i løbet af en nat.

Det lyder godt nok hårdt. Hvor er det synd for dig at lide sådan. Bliver helt flov over endnu engang at nævne HNPP, men den giver karpaltunnelsyndrom. Har du prøvet at Google? Jeg kan anbefale www.hnpp.org. Der er også en enkelt dansk patient der har lavet en hjemmeside. Måske er det SLET ikke den retning. Men 22 års uforklarlige smerter, føleforstyrrelser, udmattelse osv falder 100% på plads i dette lys for mig. Har følt mig forkert i mange år, for jeg ser rask ud! Men jeg kan slet ikke holde til det andre kan. Og jeg kan slet ikke lave fysisk belastende arbejde. Mange læger kender den ikke. Jeg udviklede tendens til dropfod pga lammelse i nerven. Den kan skabe stikken, prikken, følelsesløshed og lammelse. Det skal nu undersøges på neurologisk afd. Held og lykke til dig og skriv endelig igen hvis du synes det er relevant! Kh. Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

Michella2

Jeg har kroniske smerter i håndledene, og det har jeg haft siden 2009, efter jeg fik diagnosen kronisk seneskedehindebetændelse. Mine håndled kramper, og har en brændende fornemmelse inde i dem, og er meget generende.

jeg tror jeg har lært at leve med smerterne, men nogle dage er er selvf værre end andre.

jeg prøver så vidt muligt ikke at lade det påvirke min hverdag, men det gør det dog af og til.

efter jeg er blevet nybagt mor for anden gang, så har det været lidt værre end det plejer, da min søn kræver, og det er tit en belastning for mine håndled.

jeg ser desværre kun en fremtid i møde hvor min lidelse vil blive værre.

jeg er dog begyndt at overveje om kirugi skal afprøves, men risiciene for at det bliver forværret er desværre meget høje, så det er noget der skal tænkes igennem grundigt først :-)

indtil videre så forbliver det som det er nu 

Anmeld

15. juni 2014

lotteBB

Michella2 skriver:

Jeg har kroniske smerter i håndledene, og det har jeg haft siden 2009, efter jeg fik diagnosen kronisk seneskedehindebetændelse. Mine håndled kramper, og har en brændende fornemmelse inde i dem, og er meget generende.

jeg tror jeg har lært at leve med smerterne, men nogle dage er er selvf værre end andre.

jeg prøver så vidt muligt ikke at lade det påvirke min hverdag, men det gør det dog af og til.

efter jeg er blevet nybagt mor for anden gang, så har det været lidt værre end det plejer, da min søn kræver, og det er tit en belastning for mine håndled.

jeg ser desværre kun en fremtid i møde hvor min lidelse vil blive værre.

jeg er dog begyndt at overveje om kirugi skal afprøves, men risiciene for at det bliver forværret er desværre meget høje, så det er noget der skal tænkes igennem grundigt først :-)

indtil videre så forbliver det som det er nu 

Ja, man vænner sig nemlig til at fungere med smerter. Jeg havde slet ikke mistænkt at det kunne være en neurologisk sygdom, når jeg havde ondt i mine led. Har mange forskellige symptomer. Så det var meget vildt at støde på HNPP. Heldigvis kan den i 80 % tilfælde afgøres ved en blodprøve. Pas godt på dig selv! Kh. Lotte

Anmeld

15. juni 2014

Hønsemor

lotteBB skriver:

Det lyder godt nok hårdt. Hvor er det synd for dig at lide sådan. Bliver helt flov over endnu engang at nævne HNPP, men den giver karpaltunnelsyndrom. Har du prøvet at Google? Jeg kan anbefale www.hnpp.org. Der er også en enkelt dansk patient der har lavet en hjemmeside. Måske er det SLET ikke den retning. Men 22 års uforklarlige smerter, føleforstyrrelser, udmattelse osv falder 100% på plads i dette lys for mig. Har følt mig forkert i mange år, for jeg ser rask ud! Men jeg kan slet ikke holde til det andre kan. Og jeg kan slet ikke lave fysisk belastende arbejde. Mange læger kender den ikke. Jeg udviklede tendens til dropfod pga lammelse i nerven. Den kan skabe stikken, prikken, følelsesløshed og lammelse. Det skal nu undersøges på neurologisk afd. Held og lykke til dig og skriv endelig igen hvis du synes det er relevant! Kh. Lotte

Jeg har fået scannet mine hænder, hvor den jeg skal opereres i viste det med blodåren og nerven og i den anden hånd viste den "normalt"

Jeg vil dog lige læse dit link alligevel

Men ja det er bestemt ikke sjovt at se rask ud, og så ikke være det. Har godt nok mødt megen fordom :/

Jeg har mere eller mindre vendt mig til smerten, og det gør så desværre at jeg selv forværre det hele. Var til lægen forleden, og han fortalte at jeg ødelægger mig selv indefra og hvis jeg ikke begynder at lytte og slappe af, så vare det ikke mange år før jeg er afhængig af hjælp døgnet rundt og i forvejen lyder det at når jeg er 25 vil jeg muligvis være ude af stand til at arbejde, hvis jeg sendes i prøvning (regner dog ikke med ender i den mølle)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.