Sover din kæreste til middag? Hjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Har du haft ham et smut forbi lægen? For det der lyder som om han mangler et eller andet, har en usund livsstil.. et eller andet der får ham til at miste energien.

Her står jeg op kl 5 når jeg skal møde kl 8, går i seng kl 22.30 og har rigeligt med energi. Klart det er et krævende job at være håndværker - men så skal vi vist heller ikke gøre det værre

nej har ikke haft ham til lægen.. har prøvet at nævne det for ham, men så siger han bare at han skal i hvertfald ikke til lægen, han fejler ingenting :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

Hjælp søges, hvis man overhoved kan gøre noget ved det...

min kæreste er håndværker og står tidligt op om morgenen for at ta på job, og han er somrel hjemme ved en 3-tiden...men han skal ALTID sove til middag, det er møg irriterende!!!! Hvis ikke han sover til middag falder han i søvn på sofaen kl.8 og sover til næste dag... Er ved at dø over det. Jeg er på barsel med vores søn, og ja ved godt at det kan være hårdt på job, men han hver dag? 

han hjælper aldrig til med vores søn? Det er mig der gør alt og jeg mener virkelig ALT... 

sorry mit sure indlæg.., men er virkelig træt af det... Og har prøvet a snakke med ham om drt, men han er ikke til at tale med

Nej herhjemme får manden aldrig en morfar, nogle gange blunder han lige lidt på sofaen, men han sover ikke. Han står op ved 5 tiden og er hjemme igen lidt over kl 15.

Vil da gerne indrømme, at han næsten altid er ekstremt træt, men så laver vi altid noget for at holde os i gang. Hvis jeg laver aftensmad så leger han med vores datter og omvendt. Vi skiftes til det hele og gjorde det også da jeg havde barsel.

/Fenja

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Nej herhjemme får manden aldrig en morfar, nogle gange blunder han lige lidt på sofaen, men han sover ikke. Han står op ved 5 tiden og er hjemme igen lidt over kl 15.

Vil da gerne indrømme, at han næsten altid er ekstremt træt, men så laver vi altid noget for at holde os i gang. Hvis jeg laver aftensmad så leger han med vores datter og omvendt. Vi skiftes til det hele og gjorde det også da jeg havde barsel.

/Fenja

okay. det er lige præcis sådan jeg gerne ville have det herhjemme... er så død træt af at han hele tiden skal sove.. og ikke nok med det så er det som om han ikke gider at hjælpe til med vores søn... jeg gør alt arbejdet.. 

Når jeg prøvet at snakke med ham stille og roligt om det, siger han "jaja" og begynder at snakke om noget andet, eller også siger han "zzZZZzzzZZZZzzZZ" og er flabet eller provokere og/eller siger "jaja nu giver vi ikke høre på mere brok" ...??? 

Anmeld

13. december 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

min kæreste er håndværker og står tidligt op om morgenen for at ta på job, og han er somrel hjemme ved en 3-tiden...men han skal ALTID sove til middag, det er møg irriterende!!!! Hvis ikke han sover til middag falder han i søvn på sofaen kl.8 og sover til næste dag... Er ved at dø over det. Jeg er på barsel med vores søn, og ja ved godt at det kan være hårdt på job, men han hver dag? 

han hjælper aldrig til med vores søn? Det er mig der gør alt og jeg mener virkelig ALT... 

sorry mit sure indlæg.., men er virkelig træt af det... Og har prøvet a snakke med ham om drt, men han er ikke til at tale med

Hvorfor ikke lade ham få sin faste lur fra 15-16 hver dag. Så kan han være dfrusk til eftermiddagen hvor i kan hygge, lave mad og lign. 

Anmeld

13. december 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Hvorfor ikke lade ham få sin faste lur fra 15-16 hver dag. Så kan han være dfrusk til eftermiddagen hvor i kan hygge, lave mad og lign. 

det kunne han jo også godt.. men han vågner ikke efter en times lur? og hvis jeg vægger ham bliver han sur/irriteret og gider ikke være hans mor 

Anmeld

13. december 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

Synes ikke det lyder til at det er middagsluren der er problemet, mere alt det andet du skriver, kan ikke sige så meget andet end SNAK SNAK SNAK med ham ! Det er det eneste der virker

Anmeld

13. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

min kæreste er også håndværker og her i sne-tiden er han nogengange afsted fra 3-17 (stakkels ham)

han har også altid faldet i søvn på sofaen enten ved fem-tiden eller ved 8-9 tiden (træls når man ser film )

anyways her er det ikke så stort et problem fordi han er rigtig go til at hjælpe til og han er go til også at rumme de behov jeg har

så er problemet måske at han ikke hjælper og ikke at han sover? kan du fx sige "nu har jeg lige brug for en time hvor jeg ikke laver noget, vil du ta baby?" eller "jeg har brug for lidt hjælp herhjemme kan vi sige du gør rent den dag og gir baby bad den dag?" 

jeg tror det vigtigste er kommunikation fordi man som "den der ikke er på barsel" ikke rigtig kan sætte sig ind i den der følelse man har som at være på arbejde 24/7 - ja, vi har fordelene af at ku ta en lur midt på dagen, men vi skal tilgengæld ha ørene åbne døgnets 24 timer (her sover vores datter på snart 9 måneder stadig ikke igennem om natten)

jeg kan hvertfald mærke på mig selv at hans soven/holden fri når han kommer hjem generer mig når jeg selv er i underskud, men når alt spiller herhjemme så gør det mig ingenting

så altså: kommunikation, kommunikation, kommunikation!!!  

Anmeld

13. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

det kunne han jo også godt.. men han vågner ikke efter en times lur? og hvis jeg vægger ham bliver han sur/irriteret og gider ikke være hans mor 

det problem ka vi også godt ha - så vågner han (meget sur) og så blir jeg sur og så sir han "hvorfor er du sur" og så siger jeg, at det var ham der startede og så ender vi altid med at pjatte lidt over det fordi det er så latterligt hans humør når man vækker ham, at det næsten skal grines væk

det ska måske siges at jeg ikke er hverken sur eller humørsyg af natur så det er en af de ting jeg "rummer" (som regel)

Anmeld

13. december 2012

LR85

Anonym skriver:

Ja det er da godt nok irriterende. 

Du må tage fat i ham igen, prøve på en anden måde end det du har forsøgt. 

Sæt nogen regler op, turde a kræve noget af ham! 

Anmeld

13. december 2012

B&J

mangler han noget feks jern? vitaminer eller får han nok mad i løbet af dagen med gode protiener????

jeg tænker bare over det når han er så træt???

eller går han i ordenlig tid iseng???

for det er da super træls han går omkuld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.