Sover din kæreste til middag? Hjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

betski

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

Hjælp søges, hvis man overhoved kan gøre noget ved det...

min kæreste er håndværker og står tidligt op om morgenen for at ta på job, og han er somrel hjemme ved en 3-tiden...men han skal ALTID sove til middag, det er møg irriterende!!!! Hvis ikke han sover til middag falder han i søvn på sofaen kl.8 og sover til næste dag... Er ved at dø over det. Jeg er på barsel med vores søn, og ja ved godt at det kan være hårdt på job, men han hver dag? 

han hjælper aldrig til med vores søn? Det er mig der gør alt og jeg mener virkelig ALT... 

sorry mit sure indlæg.., men er virkelig træt af det... Og har prøvet a snakke med ham om drt, men han er ikke til at tale med

For mig kommer det an på, hvor længe den lur er. Jeg har ofte selv brug for 20-30 min på sofaen når jeg kommer hjem. Og den "pause" skal jeg have lov til at have for at kunne få noget energi til resten af dagen. Men hvis luren varer fra han kommer hjem til I skal spise, ja så kan jeg godt forstå du er tvær. Det ville jeg heller ikke synes er ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

ano14316

Anonym skriver:

Nej jeg er ikke egoistisk, men det er han  

da jeg blev gravid, tvivlede jeg meget men han var fast besluttet på at vi sku ha barnet. Siden vores søm blev født har han ikke hjulpet med noget. Han har ikke på noget tids punkt puttet vires søn fx.. Han giver aldrig mad (flaskebsrn) han gider ikke engang skifte en ble uden det er for besværligt for ham. 

Hn står op og tager på job ca kl.5-6 om morgenrn og er hjemme ved 3 tiden. Nogle gange når han kommer hjem (2 ud af 7 dage om ugen) vælger han at ta ud med sine venner og drikke øl. Hvis han ik er ude og drikke øl med sinr venner så ligger han sig og sover når han kommer hjem i 3-4 timer ellers ligger han sig og sover på sofaen til næste morgen? Uden han har rørt en finger med hensyn til vires søn, så nej er ikke egoistisk men træt i mit hoved af hans ego 

Jeg synes det lyder som om at din mand ikke har det særlig godt..
Måske har han ikke været klar til at blive far, men han vil stå ved sit ansvar.. 

Det er jo en normal ting at "flygte" ind i søvnen hvis man har det skidt... Jeg ville nok prøve at se det den vej, ogsåd et du skriver men at han ofte tager ud og drikker...

Måske i skal aftale at når han kommer hjem kan han snuppe en time  , evt i sengen, så han ikke ligger og ser irriterende ud og kl 16, skal han så stå op og være på... 

Hvis han har det skidt, så aftal med ham at han kan sove til kl 16, og så går i en tur, det vil være godt for ham at komme ud og få lidt luft, det giver mere energi.

En anden ting der falder mig ind... får de nogen gange en øl eller to i løbet af arbejdsdagen, det kan jo også være han har et problem den vej, for så vil han jo også være mget træt.. 

Anmeld

14. december 2012

gædde/gitte

Joan ( Smallie ) skriver:

Altså nu ved ejg ikke hvad tidlig er for jer men min mand står nomalt op kl 4.20 og er så tit først hjemme fra arbejde igen ved 17 tiden og der er ikke tid til at sove han går i seng ved 22.30 tiden og når vi kommer til fredg er han mega træt så der sover han tit fra 20 til 9 næste dag og det får han lov til da han jo har en lang uge.

Kan godt forstå du syntes det er træls han ikke hjælper men det er jo noget med en anden rytme han skal ind i

samme historie her

min mand arbejder også 03.30-17/18 stykker... kommer hjem -ordner vasketøj eller støvsuger....

jeg står for resten

han får også tit at vide han er supermand  tilgengæld kan han sove hele weekenden væk

Anmeld

14. december 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg begyndte at træne og sagde så at han skulle ha vores søn alene mens jeg trænede 1 time i ny og næ om afteenen, men det er åbenbart os et problem,.. han kan ik være alene med vores søn , han siger vores søn begydnder at græne helt vildt når jeg går... MEN når vores søn bliver passet af andre i nogle timer, har han aldrig grædt??? så forstår det ikke ??

så det har jeg droppet fordi han altså ringer eller siger inden ejg går "ejjjj kan du ik blive hjemme" og jeg sys det synd for min søn...

fx oplevede jeg at jeg skulle ned i byen og købe ny tlf, jeg sagde til ham han sku ta vores søn og det var altså max 30 minutter jeg var væk, lige da jeg nåede ned i butikken ringede han og sagde jeg blev nøs til at komme hjem forid vores søn skreg,.. skyndte mig hjem,, og da jeg kom ind af døren stod han i stuen, og havde lagt vores lille søn på vores seng og han var helt rød i hovedet så ked af det var han  og det vil jeg ikke byde min søn en gang til... det knuste mit hjerte at se min søn bare var lagt .. det er ca 2 mpneder siden...

(undksyld hvis det blev rodet)

Det lyder altså virkelig ikke godt det dér. Jeg kan godt forstå at du er frustreret.

Det virker som om han er blevet totalt taget på sengen m.h.t. hvor hårdt det er at have et lille barn. Der er nok både nogle dele dovenskab og nogle dele frygt/magtesløshed inde over. Han er træt og gider ikke, men han føler sig sikkert også utilstrækkelig og som en dårlig far når han ikke kan håndtere jeres dreng alene.

Men det er ikke en undskyldning for at behandle dig som han gør. At snakke nedladende og negligere dine problemer.

Og den eneste løsning er jo at han tilbringer tid med jeres søn, så han lærer hans signaler at kende, og så de kan blive trygge ved hinanden.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til min SP og sætte hende ind i sagen. Og spørge om I ikke kan få nogle samtaler med hende og/eller en familierådgiver via kommunen. Jeg tror at I skal have hjælp udefra.

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

14. december 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

min kæreste er håndværker og står tidligt op om morgenen for at ta på job, og han er somrel hjemme ved en 3-tiden...men han skal ALTID sove til middag, det er møg irriterende!!!! Hvis ikke han sover til middag falder han i søvn på sofaen kl.8 og sover til næste dag... Er ved at dø over det. Jeg er på barsel med vores søn, og ja ved godt at det kan være hårdt på job, men han hver dag? 

han hjælper aldrig til med vores søn? Det er mig der gør alt og jeg mener virkelig ALT... 

sorry mit sure indlæg.., men er virkelig træt af det... Og har prøvet a snakke med ham om drt, men han er ikke til at tale med

Min kæreste står oz tidligt op.. Han bliver oz træt omkring kl 20 og det er helt fint med mig Tror du må vælge hvornår du vil have han er vågen, om eftermiddagen eller om aftenen

Anmeld

14. december 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej alle herinde... 

Nej det kan han ik rigtig ..

Står op kl. 5 næsten hver dag , og er hjemme igen ved 17. tiden ...
Når han kommer hjem , skal der mad på bordet mens en af os laver mad , eller ser efter ungerne , så skal der spises , så skal der bades , og så skal der puttes børn , og SÅ er han træt

Og han er da også træt når han kommer hjem , men det ville være umuligt for os at få mad hvis han gik ind og sov .. Hvis han havde fri kl. 14 var det da helt okay han tog en lur ..
Der er jo ik rigtig noget vi skal alligevel .. 

OG , han falder i søvn på sofaen mellem 20-20.30 ..
Især når han ved han skal op tidlig dagen efter .. 
Engang i mellem kan han holde sig lidt mere vågen , hvis han skal møde sent , eller har fri

Sådan er det bare og ha børn , og man skal være glad for man har en der har lyst til at være sammen med én 
Husk taknemmelighed .. 

Sommetider er jeg bare taknemmelig for at Daniel er min kæreste .. Også selvom han er skide irriterende nogle gange .. 

Jeg går også på barsel , og Oscar er 2 år , og Noel er 11 uger .. 
Selvom Jeg sommetider er alene når der skal laves mad , må man bare gøre det .. Der skal mad på bordet selvom det er hårdt ..

Anmeld

14. december 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

nej det ka jeg godt forstå

altså nu spørger jeg bare - elsker du ham stadigvæk? for de ting du oplever ville jeg ikke selv finde mig i, og jeg tror faktisk jeg havde været på vej ud af døren hvis ikke han ville lytte og finde en løsning og være fælles om familielivet

Ja elsker ham stadig. Men har været på vej ud af døren mange gange, fordi jeg bliver sindsyg over ham... 

Fx. nu, vores søn sov, og han vågnede, jeg spurgte ham om vi skulle ligge os ind til ham, og tage en lur, så siger han "jeg vil ikke sove, men du kan ligge dig ind" jeg ligger mig så ind til vores søn, og min søn og jeg er lige ved at falde i søvn, og han kommer så ind og siger vi ik skal sove og vi skal være sammen nu hvor han ik sover osv osv osv osv. han tager vores søn op og fjoller med ham, ligger ham ned igen og går ind i stuen, jeg står så op og tager vores søn med ind i stuen (nu var han jo vågen) og så gudhjælpe mig om han ik ligger sig på sofaen og siger han vil sove en time? 

Tak for F****** lort tænkte jeg bare! og nu har han lagt sig ind i seng? og ligger der stadig, det er 3 kvarter siden nu.. hvad f***** er det for en måde at være på... bliver bims af ham! 

Anmeld

14. december 2012

Anonym trådstarter

betski skriver:

For mig kommer det an på, hvor længe den lur er. Jeg har ofte selv brug for 20-30 min på sofaen når jeg kommer hjem. Og den "pause" skal jeg have lov til at have for at kunne få noget energi til resten af dagen. Men hvis luren varer fra han kommer hjem til I skal spise, ja så kan jeg godt forstå du er tvær. Det ville jeg heller ikke synes er ok.

okay.. jamen det er så forskelligt hvor længe hans lur er... det kan være fra 1-2 til 4-5 timer, eller nogle gange helt til næste morgen, og så har jeg måtte lave noget med til mig selv...

Anmeld

14. december 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes det lyder som om at din mand ikke har det særlig godt..
Måske har han ikke været klar til at blive far, men han vil stå ved sit ansvar.. 

Det er jo en normal ting at "flygte" ind i søvnen hvis man har det skidt... Jeg ville nok prøve at se det den vej, ogsåd et du skriver men at han ofte tager ud og drikker...

Måske i skal aftale at når han kommer hjem kan han snuppe en time  , evt i sengen, så han ikke ligger og ser irriterende ud og kl 16, skal han så stå op og være på... 

Hvis han har det skidt, så aftal med ham at han kan sove til kl 16, og så går i en tur, det vil være godt for ham at komme ud og få lidt luft, det giver mere energi.

En anden ting der falder mig ind... får de nogen gange en øl eller to i løbet af arbejdsdagen, det kan jo også være han har et problem den vej, for så vil han jo også være mget træt.. 

ja men han gider ikke at "aftale" hvor meget han "må" sove, for som han siger jeg skal ikke bestemme over ham... han tænker kun på sig selv, og tager sig selv først frem for andre..

Anmeld

14. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Ja elsker ham stadig. Men har været på vej ud af døren mange gange, fordi jeg bliver sindsyg over ham... 

Fx. nu, vores søn sov, og han vågnede, jeg spurgte ham om vi skulle ligge os ind til ham, og tage en lur, så siger han "jeg vil ikke sove, men du kan ligge dig ind" jeg ligger mig så ind til vores søn, og min søn og jeg er lige ved at falde i søvn, og han kommer så ind og siger vi ik skal sove og vi skal være sammen nu hvor han ik sover osv osv osv osv. han tager vores søn op og fjoller med ham, ligger ham ned igen og går ind i stuen, jeg står så op og tager vores søn med ind i stuen (nu var han jo vågen) og så gudhjælpe mig om han ik ligger sig på sofaen og siger han vil sove en time? 

Tak for F****** lort tænkte jeg bare! og nu har han lagt sig ind i seng? og ligger der stadig, det er 3 kvarter siden nu.. hvad f***** er det for en måde at være på... bliver bims af ham! 

jeg tror hvertfald jeg ville tale med store bogstaver hvis det var mig - er stor modstander af at man bruger parforholdet i skænderier altså "hvis ikke du gør sådan og sådan så går jeg fra dig" - men jeg synes det er ok hvis man virkelig mener det og vil turde gøre alvor af det - hvis vores parforhold var så jeg ku finde på at gå så ville jeg sige det til min kæreste og forlange at vi fandt en god løsning sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.