Rydder du op i din mands rod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Dinna88

Nej. Men jeg ville sætte foden i jorden og sige: "dit rod, bliver til mit rod!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Københavnermor

Fenja09 skriver:

Jeg tror kun jeg ville smide ting ud, hvor jeg er absolut stensikker på, at han aldrig nogensinde ville spørge efter det eller komme til at mangle det. Alle småting f.eks en stump ledning, 1 skrue og andre ( for mig ligegyldige ting) ville jeg samle i en kasse/æske og så kan han selv få lov at sortere ud i tingene.

Vi bor på 200 kvm og min kæreste har sit "eget værelse" dvs. at det er det blevet, det er oprindeligt kontor, men han har så meget, så han kan ligeså godt bruge det værelse til hans ting og dippedutter  Jeg gider ikke rydde op derinde, jeg lukker bare døren. Hvis vi boede mindre ville jeg tvinge ham til at rydde op i sine ting - jeg ville grovsortere og så kunne han finsortere.

/Fenja

Åhhhh, sikke en drøm, at han havde sit eget rum og jeg bare kunne lukke døren ind til rodet... FEDT!

Men ideen med en kasse, er faktisk ikke dårligt, så kan jeg jo nøjes med at sætte det meste på loftet, og så kan han selv få lov at sortere i det en dag..

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

wamse skriver:

Jeg ville ikke smide hans ting ud, ligesom jeg ville blive ret vrissen, hvis en anden gik i mine ting, og sorterede i, hvad de mente der skulle være.

Men lav et kompromis, hvor han har et sted/område, hvor det er okay, at han roder/har hans ting.

Problemet er bare at vi bor 3 mennesker på 54 kvm.. Der er ikke nogen stedet/områder der er ledige..
Han har sin egen reol, men rodet bugner nu ud over den, og langs gulvet, og han har også parkeret ting i et hjørne i stuen...

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

Dot D skriver:

Herhjemme er det MIG, der "er din mand", og min mand rydder op i mine ting. Han smider dog aldrig noget ud UDEN AT SPØRGE FØRST, så jeg synes det er ok. 

Jeg er samler med stort S, så det er fint for mig, at han gør det, for jeg har enormt svært ved selv at sige "ud med det", det er underligt nok noget nemmere, når han står med sit -blik og siger: Hvad skal du da med det hér????

Det er sjovt som nogen lever i den omvendte verden.

Måske skal jeg prøve "blikket".

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

2-små skriver:

jeg kunne nok ikke finde på at smide det ud, men sotere ja , og så spørge ham, om han skal bruge noget af dette jeg har lagt til side

min mand smider altid sit tøj på gulvet eller på natbordet, jeg ryder det satme ikke op fik nok en dag

og når jeg ligger hans tøj sammen, så tager han putter han det ikke i skabet før 3-4 dage efter.. han kaster det op i vindueskammen indtil da

Åh mænd

Han roder også helt vildt med sit tøj... Jeg fatter simpelthen ikke hans system, selvom han påstår han har et (med tøjet)...
Så nogle gange tager jeg også bare hans tøj og propper ind iskabet, når jeg bliver træt af at se på det....

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

LR85 skriver:

Jeg synes GODT man (du) må rydde ud i de ting du ved han alligevel knap ved han har. 

Det ville jeg gøre. Jeg har endda smidt noget gammelt og grimt tøj ud, som han ikke aner han havde

TAK!!!!!!!

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

JS<3 skriver:

Hehe, det lyder præcis som ham her hjemme 

Jeg fjerner det fra det eneste, hen til et sted hvor han ved at hvis det har været der for længe så ryger det ud!

han ved jeg HADER det!

Det er også bare det værste!!! Jeg kan blive helt skør..

Han har SÅ mange bunker her og der, det er frygteligt!

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

FrkZier skriver:

min kæreste, er det man kalder et - ordens menneske, næsten så det grænser til det sygelige så jeg for aldrig muligheden for at rydde op i hans ting

Åh kunne din kæreste ikke smitte min mand lidt med det han har.. Det ville være skønt!

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

Kay skriver:

hihi er du mig? eller er jeg dig??? bor også på 54 kvadratmeter og det lydder meget som en beskrivelse af min mand...

og ja... det gør jeg... en lille ting her og en lille ting der... når jeg alligevel rydder op eller skal ud med skraldet... og han opdager intet...

Hehe.. En lidelsesfælle, som ved nøjagtigt hvor lidt plads 54 Kvm egentligt er!

Tror også jeg har besluttet mig for bare at rydde ud i hans ting...

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

Gardenia skriver:

Det kan du tro jeg kunne ... Har også gjort det, da vi flyttede sammen for 7 år siden.. Og nej - han aner ikke det er væk!

Han har nu sit kælderrum. Der må han rode, og det gør han så. Men heroppe i huset bliver vi bare nødt til at holde det nede, for ellers så vokser det over hovedet på os og jeg gider ærlig talt ikke gøre mere rent end det der bliver gjort i forvejen. Så det er muligt min dovenskab der dikterer at vi har et rent og ryddeligt hjem.. Men når han nu elsker at samle venner der ligeledes elsker at dukke op uanmeldt, så synes jeg faktisk det er en fair byttehandel?
Jeg har et rent hjem og du har venner der kommer og går som det passer dem...

For husfredens skyld kunne du advare ham? Noget med 14 dage og så rammer vi en skæringsdag? Det gjorde veninden, hold da fast han kunne få fingeren ud

GOD IDÈ med en skæringsdato!!!

Jeg går jo også hjemme med vores datter og skal glo på rodet, og jeg har virkelig svært ved at komme i bund med rengøring pga. alle hans ting. Det må da være fair at han rydde op idet, og hvis han ikke vil, så gør jeg det for ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.