Rydder du op i din mands rod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

JS<3

Hehe, det lyder præcis som ham her hjemme 

Jeg fjerner det fra det eneste, hen til et sted hvor han ved at hvis det har været der for længe så ryger det ud!

han ved jeg HADER det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

MissMona

Prinsessen<3 skriver:

jeg kunne nok ikke finde på at smide det ud, men sotere ja , og så spørge ham, om han skal bruge noget af dette jeg har lagt til side

min mand smider altid sit tøj på gulvet eller på natbordet, jeg ryder det satme ikke op fik nok en dag

og når jeg ligger hans tøj sammen, så tager han putter han det ikke i skabet før 3-4 dage efter.. han kaster det op i vindueskammen indtil da

Åh mænd

Jeg er ligesom din mand på det punkt. Hvad angår bunken af tøj før sengetid har jeg fundet en løsning. Jeg har lavet en lille kurv hvor jeg kan smide mit tøj i (og samle det op hvis jeg vil have det på igen næste dag) Det er så min kurv og den skal kæresten ikke blande sig i om tøjet er lagt sammen eller ej. Men nu kan han nemt flytte rundt på min "bunke" uden at det generer ham.

Mht. at ligge tøjet på plads. Spørg ham om det er svært for ham at tage sig sammen til at lægge det på plads? Og om I skal aftale at når du siger at nu synes du det skal på plads, så gør han det.

Disse to ting virker hos os. Selvfølgelig skal jeg så lige huske at vi har indgået den aftale at min kæreste kan sige at nu skal tøjet (mit tøj) på plads, og der skal være en rigtig god grund til jeg afviser det har vi aftalt. Men jeg ved at ellers får det lov at ligge i dagevis. Han er bedre til at tage os sammen!

Kram...

Anmeld

13. december 2012

MissMona

anbiku skriver:

I min verden er det altså et no go at smide en andens ting ud bag deres ryg. Selvom tingen kan virke fuldstændig ligegyldig for dig, kan du risikere en dag at smide noget med fx affektionsværdi ud. 
Så mit råd er at snakke med hinanden om det.

Jeg er fuldstændig enig! Jeg vil endda gå så langt som til at sige at jeg synes det er nedværdigende og respektløst.

Anmeld

13. december 2012

FrkZier

EK's Moar skriver:

Ja, som spørgsmålet lyder..

Min mand roder, og han gemmer ALT, som i ALT. Det er til at blive sindssyg over på 54 kvm.
Og jeg må meget, meget sjældent sortere og rydde ud i hans ting.

Han gemmer dimser og dutter, som han måske en dag, laaaaaangt ude i fremtiden (som i: aldrig nogensinde, vi har trods alt været gift i snart 6 år, så kender ham lidt efterhånden) vil reperere, få brug for, what ever...

Jeg hader rod, jeg trives ikke i det. Jeg bliver doven og opgivende, fordi det ikke nytter noget at rydde op, vi kommer alligevel aldrig til bunds i det. (skuffer, skabe, loftsrum, osv. fyldt med skrammel).

Så, igen til mit spørgsmål, kunne du finde på at rydde op i dine mands ting og smide ting ud? Velvidende at han ALDRIG ville opdage det, eller komme til at savne noget af det? Eller er det NOGO?

Kram...

min kæreste, er det man kalder et - ordens menneske, næsten så det grænser til det sygelige så jeg for aldrig muligheden for at rydde op i hans ting

Anmeld

13. december 2012

Kay

EK's Moar skriver:

Min mand roder, og han gemmer ALT, som i ALT. Det er til at blive sindssyg over på 54 kvm.

Han gemmer dimser og dutter, som han måske en dag, laaaaaangt ude i fremtiden (som i: aldrig nogensinde, vi har trods alt været gift i snart 6 år, så kender ham lidt efterhånden) vil reperere, få brug for, what ever...

Jeg hader rod, jeg trives ikke i det. Jeg bliver doven og opgivende, fordi det ikke nytter noget at rydde op, vi kommer alligevel aldrig til bunds i det. (skuffer, skabe, loftsrum, osv. fyldt med skrammel).

Så, igen til mit spørgsmål, kunne du finde på at rydde op i dine mands ting og smide ting ud? Velvidende at han ALDRIG ville opdage det, eller komme til at savne noget af det? Eller er det NOGO?

Kram...

hihi er du mig? eller er jeg dig??? bor også på 54 kvadratmeter og det lydder meget som en beskrivelse af min mand...

og ja... det gør jeg... en lille ting her og en lille ting der... når jeg alligevel rydder op eller skal ud med skraldet... og han opdager intet...

Anmeld

13. december 2012

Gardenia

EK's Moar skriver:

Kram...

Det kan du tro jeg kunne ... Har også gjort det, da vi flyttede sammen for 7 år siden.. Og nej - han aner ikke det er væk!

Han har nu sit kælderrum. Der må han rode, og det gør han så. Men heroppe i huset bliver vi bare nødt til at holde det nede, for ellers så vokser det over hovedet på os og jeg gider ærlig talt ikke gøre mere rent end det der bliver gjort i forvejen. Så det er muligt min dovenskab der dikterer at vi har et rent og ryddeligt hjem.. Men når han nu elsker at samle venner der ligeledes elsker at dukke op uanmeldt, så synes jeg faktisk det er en fair byttehandel?
Jeg har et rent hjem og du har venner der kommer og går som det passer dem...

For husfredens skyld kunne du advare ham? Noget med 14 dage og så rammer vi en skæringsdag? Det gjorde veninden, hold da fast han kunne få fingeren ud

Anmeld

13. december 2012

Miin'Baby'Mus

EK's Moar skriver:

Kram...

Haha jeg siger efterhånden bare at han har en uge til at finde ud af det ellers ryger det ud!

Og er det ting der ligger alle steder så har han sit eget lille hjørne ved hans computer hvor det hele ryger ind. Er det hans tøj så smider jeg det ind i skabet uden at ligge det sammen - jeg er træt af at rydde op og ligge tøj sammen der i forvejen var lagt sammen OG HAN VED DET. 

Så han får det på den hårde måde 

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

TaAsJu skriver:

Jeg har en mand lige som din... Hvad nu hvis jeg kan bruge lige den dims om 5 år  Vi er 5 mennensker på 116 kvm og da vil flyttede her til fra Grønland hvor vi havde boet i 2 år med et hus på 160 kvm plus to opbevarings rum her i dk... Han var ikke hjemme da de 4 første continer kom og alt det jeg ikke har smidt ud af dimser og dutter.. Og Gud hjælpe mig, jeg fyldt 4 trailer fuld som blev smidt ud eller genbrug... 

Så hvis du er sikker på han ikke ved det mangler så havde jeg altså smidt det ud... 

Det er nu 9 md siden at jeg ryddede op og han har ikke spurgt efter en eneste ting af det jeg har "konfiskeret"... 

Vi står nemlig overfor en flytning i næste måned, og er der noget jeg ville hade mere end at det roder i ALLE hans ting nu, er at rodet får lov at flytte med! Så bliver jeg officielt sindssyg...

Det er stensikkert mig der kommer til at skulle pakke langt det meste ned, og også ud. Så han ville ALDRIG opdage der røg noget her og der.. Præcis som din mand, ville han aldrig spørge efter det.

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

MiichellaMalou skriver:

Det gøre jeg altså herhjemme min kæreste er også bare en der gemmer.. Og han får heller aldrig brug for det. Og vi bor på 45 kvm så ja jeg har smidt meget af det ud jeg ved han aldrig kommer til at bruge og ikke engang vil opdage. Er ligesom dig hader rod, og bliver også doven og opgivende.

Det er frygteligt som det kan påvirke en negativt det rod..

Jeg ville absolut også kun smide de ting ud, jeg ved at han ALDRIG nogensinde i sit liv ville savne...

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

anbiku skriver:

Jeg har lidt samme problem, som dog heldigvis er blevet bedre med tiden...
Min mand er også meget dårlig til at smide ting ud, og jeg hader rod! Vi har dog snakket om det, og efterhånden er han blevet meget bedre:-)
I min verden er det altså et no go at smide en andens ting ud bag deres ryg. Selvom tingen kan virke fuldstændig ligegyldig for dig, kan du risikere en dag at smide noget med fx affektionsværdi ud.
Så mit råd er at snakke med hinanden om det.

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men jeg ville også kun smide ting ud jeg vidste INGEN værdi havde i hans øjne heller. Du ved, han er bare SÅ dårlig til selv at få ryddet op, så det kunne jo tage årtier, hvis jeg skulle prøve at få ham til det...

Men ja, må heller vende det med ham.. Selvom jeg ikke er meget for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.