Rydder du op i din mands rod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

MorTilEn2013Dreng

EK's Moar skriver:

Det er frygteligt som det kan påvirke en negativt det rod..

Jeg ville absolut også kun smide de ting ud, jeg ved at han ALDRIG nogensinde i sit liv ville savne...

Lige præcis
Jeg føler ikke jeg kan komme igan hvis jeg ikke kunne få lov at smide de ting ud han aldrig bruger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Fenja09

EK's Moar skriver:

Åhhhh, sikke en drøm, at han havde sit eget rum og jeg bare kunne lukke døren ind til rodet... FEDT!

Men ideen med en kasse, er faktisk ikke dårligt, så kan jeg jo nøjes med at sætte det meste på loftet, og så kan han selv få lov at sortere i det en dag..

Ja og så alligevel - jeg er ligeglad med det rum han har i kælderen til sine ting for det ser jeg sjældent, men synes nu stadig det er træls at vide at værelset ovenpå roder og at jeg skal lukke døren når vi f.eks får gæster. Engang imellem giver han det en ordentlig omgang og så kan man faktisk se hvad der er derinde

Jeg har brugt det med kasser og synes det har fungeret fint. Noget er blevet sorteret og andet står stadig og venter - men det roder ikke

/Fenja

Anmeld

13. december 2012

MissMona

Elgaard73 skriver:

Men er det ikke også en smule nedværdigende og respektløs at han ikke har forståelse for hendes behov for orden...?

Selvfølgelig skal man tale om tingene, men nogen gange hjælper det bare ikke... ( Har selv et pragteksemplar af manderacen, der samler på ALT, hvor jeg kan snakke fra nu af og til påske, uden at han rydder op/smider ud) Og så gør jeg det sgu...

Vi har trods alt en lille dreng der piller i alt og hans sikkerhed er altså vigtigere end faren's tilknytning til diverse bolter og møtrikker, eller hvad han nu lige har fået skrabet til sig...

Nej det mener jeg ikke det er. Det er måske manglende forståelse og indsigt men ikke nedværdigende og respektløst. Det var noget andet hvis hun HAVDE talt med ham om at de ikke har plads til tingene og han så ikke gik ind i problemstillingen. Så må hun advare om at den og den dato, rydder hun op i det for ham hvis han ikke kan finde ud af det. Jeg mener det er respektløst og direkte skidt for parforholdet hvis man skal gå og gøre noget bag den andens ryg!!

Min oplevelse er at oplægget i debatten her er at det er nemmere at smide det ud bag hans ryg, fordi så slipper man for diskussion eller debat om hvorvidt det skal smides ud eller ej. ... Jeg ville blive rasende hvis min kæreste smed noget af mit ud uden jeg vidste det!!

En løsning såsom en synlig "på vej ud kasse" er langt bedre".

Anmeld

13. december 2012

Elgaard73

MissMona skriver:

Nej det mener jeg ikke det er. Det er måske manglende forståelse og indsigt men ikke nedværdigende og respektløst. Det var noget andet hvis hun HAVDE talt med ham om at de ikke har plads til tingene og han så ikke gik ind i problemstillingen. Så må hun advare om at den og den dato, rydder hun op i det for ham hvis han ikke kan finde ud af det. Jeg mener det er respektløst og direkte skidt for parforholdet hvis man skal gå og gøre noget bag den andens ryg!!

Min oplevelse er at oplægget i debatten her er at det er nemmere at smide det ud bag hans ryg, fordi så slipper man for diskussion eller debat om hvorvidt det skal smides ud eller ej. ... Jeg ville blive rasende hvis min kæreste smed noget af mit ud uden jeg vidste det!!

En løsning såsom en synlig "på vej ud kasse" er langt bedre".

Jeg er enig med dig langt hen af vejen... Men jeg læser indlægget som om at de har talt om det... ( Han har da argumenteret for at han skal bruge denne og denne ting på et eller andet tidspunkt... Så det må jo have været oppe og vende)

Så jeg tolker det altså som om at der er blevet talt om det... Og hvor længe skal der tales, uden handling..? 

Det med en kasse, er som sådan en god ide... Men herhjemme bliver en kasse bare pludselig til to... og så pludselig tre... Og ja, vi har måske ikke dimser og dippedutter til at ligge rundt omkring, men så har vi kasser her og der...( Som sønnike også er rigtig god til at få fingrene i og jeg kan flytte rundt på i uendelighed hver gang der skal støvsuges/ tørres støv af osv....)Og til sidst får jeg nok og så ryger det ud... Uden at jeg spørger om lov.

Jeg tror at vores uenighed bunder i at vi læser indlægget forskelligt...

Anmeld

13. december 2012

Nadia&Daniel

EK's Moar skriver:

Ja, som spørgsmålet lyder..

Min mand roder, og han gemmer ALT, som i ALT. Det er til at blive sindssyg over på 54 kvm.
Og jeg må meget, meget sjældent sortere og rydde ud i hans ting.

Han gemmer dimser og dutter, som han måske en dag, laaaaaangt ude i fremtiden (som i: aldrig nogensinde, vi har trods alt været gift i snart 6 år, så kender ham lidt efterhånden) vil reperere, få brug for, what ever...

Jeg hader rod, jeg trives ikke i det. Jeg bliver doven og opgivende, fordi det ikke nytter noget at rydde op, vi kommer alligevel aldrig til bunds i det. (skuffer, skabe, loftsrum, osv. fyldt med skrammel).

Så, igen til mit spørgsmål, kunne du finde på at rydde op i dine mands ting og smide ting ud? Velvidende at han ALDRIG ville opdage det, eller komme til at savne noget af det? Eller er det NOGO?

Kram...

Har jeg gjort  F.eks. en hvid klam jakke i "lamme-skind", som bare lå i kælderen.. En gammel skralespand (bulet).. En bog om sportsgrene.. En flad bold.. Og ja, sikkert mere - men KUN fra kælderen..

Anmeld

13. december 2012

MissMona

Elgaard73 skriver:

Jeg er enig med dig langt hen af vejen... Men jeg læser indlægget som om at de har talt om det... ( Han har da argumenteret for at han skal bruge denne og denne ting på et eller andet tidspunkt... Så det må jo have været oppe og vende)

Så jeg tolker det altså som om at der er blevet talt om det... Og hvor længe skal der tales, uden handling..? 

Det med en kasse, er som sådan en god ide... Men herhjemme bliver en kasse bare pludselig til to... og så pludselig tre... Og ja, vi har måske ikke dimser og dippedutter til at ligge rundt omkring, men så har vi kasser her og der...( Som sønnike også er rigtig god til at få fingrene i og jeg kan flytte rundt på i uendelighed hver gang der skal støvsuges/ tørres støv af osv....)Og til sidst får jeg nok og så ryger det ud... Uden at jeg spørger om lov.

Jeg tror at vores uenighed bunder i at vi læser indlægget forskelligt...

Det har du nok ret i Tak for debatten!

Anmeld

13. december 2012

MorDk

NEJ! Det er totalt NoGo i min verden!

Ville heller ik bryde mig om at han blandede sig eller rodet i mine ting!

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

Dinna88 skriver:

Yes! Det må være vejen frem!! Og når weekenden er omme er der en større belønning måske?

Min kærestes tjans er herhjemme at ordne gulvene og tage opvasken. Opvasken er intet problem, men han synes "simpelthen ikke han laver andet end at støvsuge," de der MAKS to gange om ugen - hvilket han ikke gør alligevel, så nok snarere een gang om ugen Der siger jeg tit:" Jamen, hvis du nu støvsuger lige når du kommer hjem, så kan du spille til jeg har maden klar." (min tjans er at lave mad, og hans hobby er eet bestemt spil på computeren, som han ikke kan spille, hvis han skal kunne kontaktes.) det er en god måde, at overtale på

Man må lige finde ud af hvilke godbidder der virker..

Anmeld

13. december 2012

Københavnermor

Kay skriver:

nej netop...

og i går kom min mand så hjem med hans forældres gamle dabradio... og vores radio her hjemme er så tændt max 10 gange på et år  men så kan vi jo høre dab radio

Åhh.... Man skulle tro vi havde den samme mand. Manden her kunne have fundet på PRÆCIS samme show ..

Anmeld

13. december 2012

klmf

Her trækker jeg sygeplejerske-kortet og fortæller, at det er en kilde til dårligt indeklima med meget støv og at det ikke er godt for bassens astmatiske bronkitis. Så bliver vi enige om en realistisk tidshorisont, hvor der skal være ryddet op i BEGGE vores bunker (vi er lige gode om det, jeg bliver nok bare hurtigere irriteret og vil rydde op) - og så bliver det gjort.

Bryder mig ikke om at smide hans ting ud uden han ved det - hvad der virker fuldstændig ligegyldigt for mig, kan jo være vigtigt for ham. Dog trækker jeg grænsen ved tøj med huller i - det ryger ud uden yderligere diskussion. Hans absolutte yndlingsboksershorts røg på den konto til stor ærgrelse for ham, men helt ærligt, der var mere hul end der var stof der dækkede Så jeg omdøbte dem score-bukserne og mente jo ligesom ikke han havde brug for dem mere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.