Alder ved første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

Babydrøm

4xGreve skriver:

så er det også beder at vente, for man skal føle man er klar inden man tager det alle største skridt af dem alle. et ansvar man aldrig kan løbe fra.

Syntes det er fornuftigt i giver det så mange tanker!!

Ja lige præcis, så vi venter, men ja der er mange tanker, og vi kunne aldrig finde på bare at springe ud i det, som du skrev, ja et rigtig stort ansvar, så ja vi venter og nyder hinanden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

4xGreve

AnnL skriver:

Ja lige præcis, så vi venter, men ja der er mange tanker, og vi kunne aldrig finde på bare at springe ud i det, som du skrev, ja et rigtig stort ansvar, så ja vi venter og nyder hinanden 

god ide'...

Anmeld

16. december 2012

MariaKyedDK

AnnL skriver:

Hejsa I skønne ladies 

Jeg tænkte på hvornår besluttede I at begynde på pb? Hvilken alder? 

Jeg er 26, kæresten snart 27. Kan ik lade være med at tænke at vi vel snart brude gå i babytanker? Altså pga. jeg altid synes man får at vide at kvinder har en "udløbsdato" lidt hårdt sagt.. Eller jeg tænker nok bare meget over, at hvad nu hvis vi venter og vi så ik kan få børn på naturlig måde.. Så ville jeg jo fortryde vi var startet senere.. 

Men tænker vel for meget over det..

Vi har været samen i 6 år, og det er ment to be  Vi vil også gerne have børn sammen 

Men der er lige nogle ting vi gerne vil først, ex. jeg er ledig pt. vi skal blive enige om hvor vi vil bo, vi drømmer om rejse og et hus  Ja drømme har vi da  

Havde lige brug for at komme ud med det, tak fordi du læste med

jeg var 19 og min mand 26

Anmeld

16. december 2012

Miin'Baby'Mus

Hejsa I skønne ladies 

Jeg tænkte på hvornår besluttede I at begynde på pb? Hvilken alder? 

Jeg er 26, kæresten snart 27. Kan ik lade være med at tænke at vi vel snart brude gå i babytanker? Altså pga. jeg altid synes man får at vide at kvinder har en "udløbsdato" lidt hårdt sagt.. Eller jeg tænker nok bare meget over, at hvad nu hvis vi venter og vi så ik kan få børn på naturlig måde.. Så ville jeg jo fortryde vi var startet senere.. 

Men tænker vel for meget over det..

Vi har været samen i 6 år, og det er ment to be  Vi vil også gerne have børn sammen 

Men der er lige nogle ting vi gerne vil først, ex. jeg er ledig pt. vi skal blive enige om hvor vi vil bo, vi drømmer om rejse og et hus  Ja drømme har vi da  

Havde lige brug for at komme ud med det, tak fordi du læste med

Vi er nu 24 år og 26 år, har været sammen i 7 år og er gravide. Det var meningen vi skulle vente lidt, eller i hvert fald indtil jeg fik min endelige uddannelse.

Desværre fik jeg af vide at jeg ville have svært ved at få børn, så det tog ligesom beslutningen for os og vi gik i gang med det samme (det kunne jo tage alt fra 1 måned til resten af vores liv og vi var så kede af det). Vi var så utrolig heldige og blev gravide i første forsøg på klinikken  

Jeg ville nok stadig syntes, at hvis jeg skulle have ventet de 3 år, at så blev jeg "gammel" inden jeg fik mit første barn  Men ville gerne have haft min uddannelse inden og det ville min kæreste også gerne at jeg havde fået - nok for at fremtidssikre os selv, men nu tager vi det som det kommer 

Vi har også drømme, men de er selvfølgelig bare blevet skubbet lidt. Går ikke ud fra at vores liv "dør" fordi vi får et barn  Rejser og hus skal nok komme 

Og nej, vi føler os ikke klar og tror ikke vi får den rette følelse før vores lille prinsesse ankommer om ca 5 uger   Puha jeg er nervøs og kæresten herhjemme er begyndt at få øjnene op for at han skal være far, men så længe vi glæder os og tror på at vi får et dejligt og hyggeligt liv så er jeg ligeglad - og jeg skal nok blive klar den dag jeg får hende i mine arme  

Anmeld

16. december 2012

Babydrøm

LilleNyPåVej skriver:

Vi er nu 24 år og 26 år, har været sammen i 7 år og er gravide. Det var meningen vi skulle vente lidt, eller i hvert fald indtil jeg fik min endelige uddannelse.

Desværre fik jeg af vide at jeg ville have svært ved at få børn, så det tog ligesom beslutningen for os og vi gik i gang med det samme (det kunne jo tage alt fra 1 måned til resten af vores liv og vi var så kede af det). Vi var så utrolig heldige og blev gravide i første forsøg på klinikken  

Jeg ville nok stadig syntes, at hvis jeg skulle have ventet de 3 år, at så blev jeg "gammel" inden jeg fik mit første barn  Men ville gerne have haft min uddannelse inden og det ville min kæreste også gerne at jeg havde fået - nok for at fremtidssikre os selv, men nu tager vi det som det kommer 

Vi har også drømme, men de er selvfølgelig bare blevet skubbet lidt. Går ikke ud fra at vores liv "dør" fordi vi får et barn  Rejser og hus skal nok komme 

Og nej, vi føler os ikke klar og tror ikke vi får den rette følelse før vores lille prinsesse ankommer om ca 5 uger   Puha jeg er nervøs og kæresten herhjemme er begyndt at få øjnene op for at han skal være far, men så længe vi glæder os og tror på at vi får et dejligt og hyggeligt liv så er jeg ligeglad - og jeg skal nok blive klar den dag jeg får hende i mine arme  

Det er jeg ked af at høre, kan godt forstå I prøvede med det sammen, hvor skønt at det lykkes i 1 forsøg 

Kan godt forstå du gerne ville have din udd. først, jeg har fået min, men står uden job.. Det er ik fedt, så kunne jo godt få børn nu, men kunne godt tænke mig et fast job først. Men selvfølgelig skal det da nok gå

Nej vi forventer heller ik at vores liv "dør" når vi får børn  Men nogle af tingene vil vi bare gerne først, føler vi  

Kan godt forstå I er nervøse og spændte  Man bliver vel aldrig helt klar, men ja selvfølgelig går det godt når I får hende i jeres arme, glæder mig til at høre mere fra jer  

Anmeld

16. december 2012

AnnaK89

20 og 25 år, da jeg fødte den første (ikke planlagt)
22 og 28 år, da jeg fødte nr. to (planlagt)

Anmeld

16. december 2012

Tulle28

morethanperfect skriver:

Vi var begge 10 .. Og Oscar var planlagt

Orv det var godt nok tidligt hi hi

Vi var begge 31 da vi fik vores datter Ingen af os var klar før og er egentlig glad for vi ventede. Vi har taget uddannelser, rejst og festet det vi skulle

Anmeld

16. december 2012

Babydrøm

Tulle28 skriver:

Orv det var godt nok tidligt hi hi

Vi var begge 31 da vi fik vores datter Ingen af os var klar før og er egentlig glad for vi ventede. Vi har taget uddannelser, rejst og festet det vi skulle

Det lyder også som en god alder Jeg kan åbenbart ik lade være med at tænke alle de tanker om vi får svært ved det.. Men ved man jo ik før man går igang.. 

Anmeld

16. december 2012

Clisolka

AnnL skriver:

Okay, altså menstruation-smerter? Det har jeg også, men ingen har givet mig den besked  Endnu  Kan da ske at det kommer  

Virkede det? lyder da skønt, hvis det virker 

Ja for mig er det blevet bedre - før jeg fødte blødte jeg helt vildt og havde mange smerter, nu er det fuldstændig omvendt :-D Jo, jeg bløder meget de første 2 dage, men det er til at overleve uden smertestillende. Men nu er det 2 år siden jeg fødte, så smerterne er så småt begyndt at komme retur, men slet ikke i samme omfang som før 

Anmeld

21. december 2012

Babydrøm

BB78 skriver:

Ja for mig er det blevet bedre - før jeg fødte blødte jeg helt vildt og havde mange smerter, nu er det fuldstændig omvendt :-D Jo, jeg bløder meget de første 2 dage, men det er til at overleve uden smertestillende. Men nu er det 2 år siden jeg fødte, så smerterne er så småt begyndt at komme retur, men slet ikke i samme omfang som før 

Okay det er da skønt Vil jeg se frem til  Kan da håbe det også sker for mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.