Putomanen skriver:
Jeg ville ønske, at min kæreste kunne forstå, at jeg på ingen måde føler, at det er hans skyld. Mne jeg forstår godt, hvorfor han tænker som han gør. Jeg prøver ofte at fortælle ham, at det ingen betydning har for mig, og at det er ham, jeg vil starte en familie med, lige meget hvad. Jeg tror, at frygten for, at jeg går ud og finder en anden, ligger og lurer i hans baghoved.
Pengene fylder ikke så meget for mig mere, det er mest om hvorvidt vi kan acceptere en donor og hvorvidt jeg kan overkomme eventuelt 3 ekstra behandlinger, hvis chancen for at det lykkes, er minimalt. Men vi skal helt sikkert snakke med en privatklinik om det, og få deres syn på det. Forhåbentlig kan det give os et bedre grundlag at træffe beslutningen på.
Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg har været gennem så mange lange behandlinger, det var kun 1 enkelt, som var kort. Jeg har prøvet både næsespray og sprøjte ved nedregulering, og næsesprayen var forfærdelig. Jeg tror desværre, at det psykisk bliver hårdere og hårdere for hvert forsøg, og det gør, at nedreguleringen føles endnu værre.
Vi har fået taget en smule hul på diskussionen, men det bliver en længere diskussion som skal gentages mange gange. Det har jeg det faktisk også helt fint med nu, jeg har overhovedet ikke travlt med at komme igang igen.
Mange tak for det, det varmer rigtig meget 

Altså jeg forstår også logisk, at min kæreste vil have børn med mig, og at han ikke går fra mig, og heller ikke ville gøre det, hvis det ikke kunne lade sig gøre... Men jeg kan stadig få ondt i maven over, at vi skal igennem alt det her, og det faktisk slet ikke er nødvendigt for ham! Og her er det mig, der tækker det store læs i forhold til, hvad min krop bliver udsat for! Kunne forestille mig, at det ville være endnu værre, hvis det var ham, der skulle trække læsset, fordi der var noget galt med mig! Så jeg forstår til en hvis grad din kæreste! Og det har INTET med dig at gøre og han tvivler helt sikkert heller ikke på at, det ikke betyder noget for om han stoler på dig og tror på, hvad du siger! Det er bare tankerne, der til tider tager uhensigtsmæssigt over!
Hvordan var det at være på kort protokol? Hvis det var væsentligt nemmere for dig, synes jeg det er værd at overveje, om ikke det kunne være løsningen for jer, hvis l skal give det 3 forsøg mere! Heldigvis kan l lidt bedre selv bestemme i det private i og med at l betaler for det... I det offentlige vil de jo helst de lange behandlinger fordi de er nemmere at lægge skemaer ud fra!
Jeg håber en samtale i det nye år, kan kaste lidt lys på, om l skal give det et forsøg, eller hellere lade være! Og at l i mellemtiden kan få en masse gode snakke om, hvad der er bedst for jer!
Så vidt jeg ved, kan l betale jer fra oplysninger om donorerne! Vist nok, så l kan se babybilleder og ud fra det træffe en beslutning om, hvem l synes ligner din kæreste mest! Hvis du gerne vil vide det, er jeg ret sikker på, at jeg kan få fat i om det er muligt og måske hvad det koster, da jeg har en veninde, der arbejder i en sædbank

og jeg spørger meget gerne

Jeg håber l får en rigtig skøn december måned og at. 2013 bliver jeres år på den ene eller den anden måde