tarkoflen skriver:
Åhh hvor får jeg ondt i maven over dit indlæg 
Hos os er det mig, der har problemet, og jeg har flere gange haft den tanke, som jeg kan læse, at din søde mand også har! Det er min skyld vi skal igennem alt det her, og min kæreste ville uden problemer kunne gå ud og gøre enhver anden kvinde gravid, og det er sgu bare ikke særlig sjovt! I det mindste var det så mig, der skulle trække det hårde læs her, og det tror jeg faktisk gør en stor forskel!
Jeg tror jeg ville smide alle tanker om penge ud til højre! Jeg ved godt, at det er mange penge, men det er ikke uoverkommeligt at få sparet sammen, og adoption er endnu dyre, så hvis det er muligheden skal I alligevel spare op... I skal forsøge at gøre hvad der føles rigtigt for jer!
Min første tanke var, at give det private de tre forsøg, og hvis det ikke lykkedes, så har i gjort alt hvad I kunne, og kan få ro i sindet, og have endnu længere tid til at overveje hvad I så vil...
Må jeg spørge hvorfor du er i lang protokol og bliver nedreugleret? Hvis det "kun" er din mand der er noget galt med, ville det vel ikke forringe jeres chancer, hvis det blev kort protokol, ville det? Måske det i hvert fald var værd at undersøge, så du kunne slippe for nedreguleringen! Alternativt kunne du prøve at høre Nessie ad, om hun har lige så mange bivirkninger med nedreguleringssprøjten frem for næsesprayen?
Jeg tror også det ville være en stor fordel at have en tredje part med inde over, fordi det er så sindsygt følsomt et emne, og en udefra kommende kunne måske komme med nogle redskaber til, hvordan I kommer frem til den bedste beslutning? Måske Foreningen for barnløse har nogle, der kan hjælpe eller som de kan henvise til?
Hvor har jeg lyst til at give jer begge to et kæmpe kram!
Jeg håber virkelig, at I kommer frem til den helt rigtige løsning for jer begge!
Og du er altid velkommen til at skrive, hvis du skal have luft for dine tanker!

Jeg ville ønske, at min kæreste kunne forstå, at jeg på ingen måde føler, at det er hans skyld. Mne jeg forstår godt, hvorfor han tænker som han gør. Jeg prøver ofte at fortælle ham, at det ingen betydning har for mig, og at det er ham, jeg vil starte en familie med, lige meget hvad. Jeg tror, at frygten for, at jeg går ud og finder en anden, ligger og lurer i hans baghoved.
Pengene fylder ikke så meget for mig mere, det er mest om hvorvidt vi kan acceptere en donor og hvorvidt jeg kan overkomme eventuelt 3 ekstra behandlinger, hvis chancen for at det lykkes, er minimalt. Men vi skal helt sikkert snakke med en privatklinik om det, og få deres syn på det. Forhåbentlig kan det give os et bedre grundlag at træffe beslutningen på.
Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg har været gennem så mange lange behandlinger, det var kun 1 enkelt, som var kort. Jeg har prøvet både næsespray og sprøjte ved nedregulering, og næsesprayen var forfærdelig. Jeg tror desværre, at det psykisk bliver hårdere og hårdere for hvert forsøg, og det gør, at nedreguleringen føles endnu værre.
Vi har fået taget en smule hul på diskussionen, men det bliver en længere diskussion som skal gentages mange gange. Det har jeg det faktisk også helt fint med nu, jeg har overhovedet ikke travlt med at komme igang igen.
Mange tak for det, det varmer rigtig meget