Donorsæd eller forsøge videre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Putomanen

Mikey Mike skriver:

Måske er det ikke det alle ville vælge, men jeg ville vælge donorsæd.. Men jeg tror også på at dna er fuldstændig ligemeget, for din mand og dig vil elske det her barn som var det skabt af jer begge. Og din mand har været med dig hele vejen igennem, og er den der snakker til din mave og er der for dig igennem hele graviditeten, så det VIL være hans barn, for han er den retmæssige far der har kæmpet for at dette lille vidunder kom til verden.. 

Det er rart at høre fra nogen, som ville vælge donorsæd.

Jeg vil selvfølgelig være ked af, at min kæreste aldrig skal se sine egne træk i et barn, men jeg er sikker på, at han vil gå helt ind i faderrollen, hvis vi begge bliver enige om beslutningen. Som du skriver, vil have være med hele vejen, og ens personlig er ikke kun defineret ud fra arv men også miljø.

Tusind tak for dit input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

tarkoflen

Putomanen skriver:

Hvis vi vælger en donor, skal vi helt sikkert høre om alle muligheder og begrænsningerne, før vi går igang. Så må man da håbe, at lægen forklarer alt om hvilke "kriterier", vi kan vælge ud fra samt konsekvenser ved en åben og en lukket donor.

Jeg håber, at du har det godt, og at graviditeten går rigtig godt

Det tror jeg helt sikkert l får rigtig god vejledning omkring l skal jo have et ordentligt grundlag at tage jeres beslutning ud fra

Baby har det godt tror jeg, der var i hvert fald god hjertelyd da jeg var til JM i torsdags! Nu venter vi i spænding på, at vi skal til skanning på mandag og forhåbentlig se en bebs, der bare har det super godt!

Anmeld

11. december 2012

KTP86

Putomanen skriver:

Jeg tror desværre ikke, at jeg kan bruge dit inlæg til så meget. Det føles som en dom af mig/os, hvis vi vælger den såkaldte anden løsning.

Vi har været meget igennem, og det er ikke bare at sige, at vi går i det private, da det er enormt hårdt og følelsmæssigt noget af det værste, jeg har prøvet.

Jeg ved, at dit indlæg er skrevet af god mening, og at du ud fra din situation ville vælge som du skriver. Men jeg står et helt andet sted i mit liv.

Det du vil høre er jo det du allerede har bestemt dig for. Hvorfor så oprette indlægget? Det skal nok gå. Jeg håber din mand er 100% med på de her tanker 

Anmeld

11. december 2012

Putomanen

KTP86 skriver:

Det du vil høre er jo det du allerede har bestemt dig for. Hvorfor så oprette indlægget? Det skal nok gå. Jeg håber din mand er 100% med på de her tanker 

Det handler ikke om, om jeg vil høre noget bestemt. Der er ingen af os som har besluttet os.

Jeg ønskede at høre folks overvejelser i forhold til donorsæd, og jeg havde ikke brug for at blive dømt til at blive gravid med en fremmed mands sæd.

Vi er i en svær proces, og følelserne sidder udenpå tøjet, så det er svært at blive dømt for de beslutninger, vi kan blive tvunget til at træffe.

Anmeld

11. december 2012

Putomanen

tarkoflen skriver:

Det tror jeg helt sikkert l får rigtig god vejledning omkring l skal jo have et ordentligt grundlag at tage jeres beslutning ud fra

Baby har det godt tror jeg, der var i hvert fald god hjertelyd da jeg var til JM i torsdags! Nu venter vi i spænding på, at vi skal til skanning på mandag og forhåbentlig se en bebs, der bare har det super godt!

Jeg håber, at det går rigtig godt, og at det bliver fantastisk at se bebs  Jeg venter stadig spændt på billeder

Anmeld

11. december 2012

tarkoflen

Putomanen skriver:

Jeg håber, at det går rigtig godt, og at det bliver fantastisk at se bebs  Jeg venter stadig spændt på billeder

Det er så pinligt, vi har ikke fået taget et endnu må altså virkelig tage mig sammen og få kæresten til at gøre det!

Anmeld

11. december 2012

Putomanen

tarkoflen skriver:

Det er så pinligt, vi har ikke fået taget et endnu må altså virkelig tage mig sammen og få kæresten til at gøre det!

Ellers kan det også være et scanningsbillede. En tråd med både et mavebillede og et scanningsbillede vil være dobbelt op

Anmeld

11. december 2012

tarkoflen

Putomanen skriver:

Ellers kan det også være et scanningsbillede. En tråd med både et mavebillede og et scanningsbillede vil være dobbelt op

Jeg har lovet min kæreste, at skanningsbilleder ikke bliver lagt ud på forums, han synes det er alt for privat, men hvis man kan vedhæfte i en besked til dig, må du gerne se det

Opdateringen med mavebilleder må komme på mandag, når jeg er blevet skannet

Anmeld

12. december 2012

sus73

Mikey Mike skriver:

Måske er det ikke det alle ville vælge, men jeg ville vælge donorsæd.. Men jeg tror også på at dna er fuldstændig ligemeget, for din mand og dig vil elske det her barn som var det skabt af jer begge. Og din mand har været med dig hele vejen igennem, og er den der snakker til din mave og er der for dig igennem hele graviditeten, så det VIL være hans barn, for han er den retmæssige far der har kæmpet for at dette lille vidunder kom til verden.. 

Jeg kunne ikke være mere enig.

Donor leverer nogle celler til hjælp - det handler ikke om at du i så fald "bærer en anden mands barn". Det løber mig koldt ned af ryggen, når nogen har den opfattelse.

Jeg selv forsøger at blive gravid - både med donoræg og donorsæd, da jeg er alene, og mine egne æg ikke dur. Det var pivhårdt at få den besked at der ikke var noget at gøre med mine æg - men idag har jeg det fint, og har det også godt med min beslutning om dobbeltdonation. Det vil på ingen måde gøre mig mindre til mor til det barn, jeg forhåbentlig snart får.

Snak det godt igennem, og drøft det med en eller flere privatklinikker. Lad det synke ind, så I er afklarede med jeres valg - uanset hvad det måtte blive.

Held og lykke

Anmeld

12. december 2012

Laulund87

Putomanen skriver:

Jeg tror desværre ikke, at jeg kan bruge dit inlæg til så meget. Det føles som en dom af mig/os, hvis vi vælger den såkaldte anden løsning.

Vi har været meget igennem, og det er ikke bare at sige, at vi går i det private, da det er enormt hårdt og følelsmæssigt noget af det værste, jeg har prøvet.

Jeg ved, at dit indlæg er skrevet af god mening, og at du ud fra din situation ville vælge som du skriver. Men jeg står et helt andet sted i mit liv.

Vil bare sige jeg er enig i det du skriver, det indlæg var yderst usympatisk 

Er 100% sikker på at ingen andre kan sætte sig ind i hvor svært det er for jer og man skal skal stå der selv for at vide hvordan det er. Så jeg synes det svar hun kom med var unødvendigt og slet ikke brugbart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.