Putomanen skriver:
Ja, jeg synes virkelig det er et svært dilemma at stå i.
Min kæreste har ikke sagt så meget endnu, andet end at han føler at han er skyld i 3 års nedtur og at han nu skal overveje, om hans kæreste skal have barn med en anden mand
Han har sagt, at han ikke vil snakke om det endnu, jeg tror at han skal fordøje den og gennemtænke det hele. Så indtil videre må jeg forsøge at få styr på mine egne tanker. Lægen sagde også, at vi begge skal være helt enige om beslutningen, der er ingen af os, som må blive tvunget til noget.
Jeg ved ikke helt selv, hvordan jeg vil have det med at få et barn med en anden mands gener. Jeg vil jo gerne have et barn med min kæreste, at se vores gener smelte sammen i et barn og snakke om, hvilke ting barnet har fået fra os hver især. Men jeg tror også, at jeg i sidste ende ville "acceptere" et barn fra en donor.
Lægen sagde, at vi kunne få en kopi af prøverne fra laboratoriet. Det burde vel betyde, at vi også kan få en kopi af vores journaler. Jeg har svært ved at overskue særlig meget lige nu, men det kunne være en godt ide at snakke med en privat klinik. Jeg frygter dog, at de ikke vil være helt objektive i deres vurdering. Men så har vi en ekstra vurdering med i bagagen.
Mit største problem lige nu er, om jeg kan overskue at smidde 50.000 kr. efter 3 lange og hårde forsøg, hvis chancen for at det lykkes er minimal. Men ønsket om et biologisk barn med min kæreste er også stort.
Åhhh, det er bare så svært...

Årh hvor ville jeg ønske jeg kunne give dig andet end et cyperknus.

Kan ikke forstille mig, hvor svært I har det nu, både dig og manden din. Hvor er det bare en hjerteskærende udtalelse - det er jo ikke nogens skyld, han kan jo ikke gøre for, hans sæd er forringet.
50.000 er rigtig mange penge man potientielt spilder, og kan godt følge dig i din bekymring omkring objektivitet i det private - tror dog de fleste læger der er så faglig stolte, at I vil få en ok rådgivning, men selvfølgelig skal I have evt bagtanker i hovedet.
Uden overhovedet at havde været der, tror jeg umiddelbart, at vi ville vælge at forsøge os med kærestens sæd i 3 gange i det private. Tror pengene ville betyde mindre, end det altid at gå at tænke på, hvad nu hvis? Lykkes det så ikke i et af de tre forsøg, så kan man jo prøve doner derefter. Tænker hvis det ikke lykkes i et af de 3 forsøg, så er man nok ret sikker på, at det aldrig kunne lykkes med jer alligevel, og måske bliver doner tanken så lidt nemmere.
For fanden hvor jeg håber på et mirakel til jer, I har om nogen fortjent det!