Hvornår har jeres baby overnattet ude første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

LinLin

Skifreaken skriver:

Puha. Har tænkt at hvis det nogensiden skulle ske (håber jeg virkelig ikke) at manden og jeg gik fra hinanden og så skulle dele barnet, ved slet ikke om jeg ville kunne klare en uge uden ham

Nogle gange kan det jo bare ikke være anderledes
De første weekender var helt mærkelige - pludseligt helt alene uden nogen andre man havde ansvar for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Skifreaken

Wik skriver:

Min datter var 2 da hun overnattede ude første gang, og jeg sov ikke ret meget den nat, det var en meget ubehagelig nat, siden har hun sovet ude til vores bryllup, så vi kunne nye vores bryllupsdag, og der går lang tid inden hun skal igen Det er først og fremmest fordi jeg selv blev passet meget som barn, og det ikke er noget jeg ønsker at gentage.

Min datter havde også kolik, men det var ikke slemt om natten hvis hun lå tæt ind på mig, men havde hun ikke det, var jeg også ødelagt fordi de mange timers gråd eller utilfredshed terper en for energi.  JEg synes det lyder som om du har haft brug for pusterummet, den første gang og man skal huske at man bliver en bedre mor hvis man er klar i hovedet og ikke er helt udmattet.

Jeg har ikke min datter til at overnatte fordi jeg ikke er tryg ved det, og føler det skal bruges hvis hun selv hygger sig med det, og hvis det er nødvendigt. Når hun bliver et par år ældre tror jeg det er sundt for hende at lære, men synes ikke hun eller hendes mor og far er klar til jævnlige overnatninger, og jeg har overhovedet ikke behov for at være væk fra hende om natten. En aftendate med manden har jeg behov for, samt en hyggelig aften med veninderne i ny og næ, men gør det kun hvis jeg føler det er passende og føler hun ikke han skulle undvære os dagene op til.

Jeg går efter min intuition, så hvis det føles forkert, eller som for meget pasning så får jeg hende ikke passet. Så hvis du mærker det er for meget, eller at det ikke skal være flere nætter, så synes jeg du skal lade hver! Men det er jo bare min mening, jeg tror at mennesket lytter for lidt til deres følelser og deres intuition. Jeg gjorde det klart for min mand, at hvis jeg sagde nej eller ikke var klar til pasning så var der ikke noget kompromis, fordi jeg tit har oplevet at mødre bliver presset af faren eller beskyldt for at være pylleret, så der skal vi altid være 100 enige. Jeg kan justere rigtig mange afspektere af mit liv, men ikke min intuition som mor. 

Så føl efter, vi er alle forskellige, og vi har ikke samme behov eller baggrund.

Det giver jeg dig ret i. Min mor tilbød jo også at tage en nat mere, men kunne godt mærke at det kunne jeg ikke klare. Tror det ville have været ok for manden, men så var jeg altså helt klar på at tage en søvnløs nat mere. Vi har kun været igennem 3 forkølelser indtil videre i Hectors liv og det er først denne hvor der tilstødte mellemørebetændelse og øjenbetændelse.Vi klarede det alle sammen og er glad for den søvn jeg nu fik, da jeg også selv måtte op flere gange pga halsbetændelse, ondt i ørerne og snot ud over det hele :p

Respekterer helt klart din holdning

Anmeld

3. december 2012

Janni.

Skifreaken skriver:

Puha kl. 5..., men hvor skønt du har manden til at klare det værste! Det er selvfølgelig ikke rart at han har været nødt til at blive hjemme pga ulykke. Men godt at i kan tage det som i gør Det er da for sejt! Her er manden studerende og skriver speciale. Så han har været hjemme ved Hector i nogle dage mens det var værst. Men han har jo også deadline med opgaven, så i morgen ryger bettemanden i dagpleje, men indtil videre har han også sovet 1 time, så vi krydser alt hvad krydses kan og håber på en stille nat :p

Hader også at skulle op så tidligt. Men sådan er det bare, har 45 km til jobbet.

Min kæreste ser hellere at jeg får en god nattesøvn, og har lidt overskud efter job, hvilket jeg sætter meget stor pris på.

for en dejlig stille nat.

Her har Silas sovet siden 18.30. Total færdig, bad om at komme i seng.

Anmeld

3. december 2012

Mettefpigen

Skifreaken skriver:

ja, det har du ret i. Jeg var jo sikker på, at han ikke ville kendes ved mig nårjeg hentede ham igen, fnis :p

Hahaha... Han ved udemærket godt hvem du er

Anmeld

3. december 2012

LR85

Skifreaken skriver:

Eller har de overhovedet?

Min søn overnattede ved min mor og hendes mand allerede 2-3 mdr. gammel. Han var kolikbarn og efter de der 60-70 næsten total søvnløse nætter gik det helt galt for kæresten og jeg og vi havde bare brug for at være os selv og kunne sove - sove bare mere end 1 time af gangen.

Jeg græd hele vejen ned til min mor 65 km og hele vejen hjem da jeg havde afleveret ham.

Men vi klarede det selvfølgelig og tror det var godt for alle parter, vi fik i hvert fald det pusterum vi havde brug for.

Igår (er ikke kolikbarn mere ) var så 4. dag uden mere end 2 timers sammenhængende søvn, hvor bettefyren bare ellers græd og græd og pylrede og ikke ville sove pga mellemørebetændelse, forkølelse og øjenbetændelse. Min mor tilbød at tage en nat og vi sagde ja.  Jeg har fået halsbetændelse og en kæmpe forkølelse og det samme med manden. Så søvn - en by i Rusland.

Men alligevel får jeg lidt dårlig samvittighed over at aflevere ham. Fornemmer lidt at det ikke er noget man gør og det er total egoistisk af mig.

Hector er heldigvis ikke ked af at være sammen med folk han ikke kender, det har han aldrig været og er lige så glad for at sidde ved en fremmed som os - i hvert fald endnu, han er tæt på 8 mdr. Men alligevel...

Min dreng var også omkring 4 måneder, og det var altså bare fordi vi skulle ud og more os lidt. 

Vores 2 dreng er nu 6 måneder og skal passes for første gang med overnatning her i næste weekend. Det blir meget mærkeligt, men har det fint med det. Det er min kære mor der har haft og skal havde dem. 

hun ser dem tit og kender dem godt. 

Synes det er fint. De er jo i gode hænder og det er sundt for os som forældre at undvære dem et lille døgnstid. 

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Sujan skriver:

Du kommer sikkert til at hade mig nu:-)
MEN jeg har jordens nemmeste barn hvad angår søvn.. selv når hun er syg sover hun igennem. Hun kan være pylret om dagen, men sover altidfint.. kan tælles på 1 hånd, hvor mange nætter jeg er blevet holdt vågen...og hvis hun vågner om natten er hun vågen maks 30 min. Og maks 3 gange på en nat.... Så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan i har det. Så når jeg har synes jeg er træt, tænker jeg der er en million gange værre for jer... Så tag imod alt det hjælp i kan få, for at aflaste lidt. Det gør jer kun til bedre forældre efter min mening.

Jeg priser mig bare lykkelig for at min datter har arvet sove genet fra min kærestes familie (de sover virkelig meget og kan sove fra ALT)

Men føler virkelig med dem, som bliver holdt vågne når de små pus er ulykkelige.. man skal tænke på at man faktisk bruger afbrudt søvn som tortur nogle steder.. så hav ingen dårlig samvittighed

Sikke en sej tøs du har der Under helt klart andre og deres nemme børn, meeen føler da et lille snert af jalousi :p

Men vil jo heller ikke bytte min lille mand for noget som helst i verden, for når han ikke er syg, er han verdens letteste barn. Og meget glad. Smiler til alle og charmer alle. Får utrolig mange mysser i dagplejen af tøserne som elsker ham :p

Total charmefis.

Men han er jo også en fyr, så måske det er derfor han er lidt ekstra pylret når han er syg :p

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

DAs mor skriver:

Nogle gange kan det jo bare ikke være anderledes
De første weekender var helt mærkelige - pludseligt helt alene uden nogen andre man havde ansvar for!

Ja for søren, det må være meget mærkeligt - puha Men man ved jo at man stadig har dem, det er jo det vigtigste

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Janni. skriver:

Hader også at skulle op så tidligt. Men sådan er det bare, har 45 km til jobbet.

Min kæreste ser hellere at jeg får en god nattesøvn, og har lidt overskud efter job, hvilket jeg sætter meget stor pris på.

for en dejlig stille nat.

Her har Silas sovet siden 18.30. Total færdig, bad om at komme i seng.

hihi hold da op, sejt! Så tidligt kan vi vidst ikke komme af sted med at putte her Men håber det kommer engang :p

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Mettefpigen skriver:

Hahaha... Han ved udemærket godt hvem du er

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

LR85 skriver:

Min dreng var også omkring 4 måneder, og det var altså bare fordi vi skulle ud og more os lidt. 

Vores 2 dreng er nu 6 måneder og skal passes for første gang med overnatning her i næste weekend. Det blir meget mærkeligt, men har det fint med det. Det er min kære mor der har haft og skal havde dem. 

hun ser dem tit og kender dem godt. 

Synes det er fint. De er jo i gode hænder og det er sundt for os som forældre at undvære dem et lille døgnstid. 

Ja. Man lærer i hvert fald også, synes jeg, at sætte, om muligt, endnu mere pris på de små pus når man lige får et pusterum fra dem. Og overskud betyder altså bare alt.

Min mor ser desværre ikke bettefyren så meget som jeg gerne ville, da vi jo bor lidt fra hinanden. Men maks 14 dage i mellem. Så ved ikke lige hvor meget han kan kende dem fra gang til gang, men han er som sagt ikke bange for nogen endnu. Så er det altså også lettere at aflevere ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.