Wik skriver:
Min datter var 2 da hun overnattede ude første gang, og jeg sov ikke ret meget den nat, det var en meget ubehagelig nat, siden har hun sovet ude til vores bryllup, så vi kunne nye vores bryllupsdag, og der går lang tid inden hun skal igen
Det er først og fremmest fordi jeg selv blev passet meget som barn, og det ikke er noget jeg ønsker at gentage.
Min datter havde også kolik, men det var ikke slemt om natten hvis hun lå tæt ind på mig, men havde hun ikke det, var jeg også ødelagt fordi de mange timers gråd eller utilfredshed terper en for energi. JEg synes det lyder som om du har haft brug for pusterummet, den første gang og man skal huske at man bliver en bedre mor hvis man er klar i hovedet og ikke er helt udmattet.
Jeg har ikke min datter til at overnatte fordi jeg ikke er tryg ved det, og føler det skal bruges hvis hun selv hygger sig med det, og hvis det er nødvendigt. Når hun bliver et par år ældre tror jeg det er sundt for hende at lære, men synes ikke hun eller hendes mor og far er klar til jævnlige overnatninger, og jeg har overhovedet ikke behov for at være væk fra hende om natten. En aftendate med manden har jeg behov for, samt en hyggelig aften med veninderne i ny og næ, men gør det kun hvis jeg føler det er passende og føler hun ikke han skulle undvære os dagene op til.
Jeg går efter min intuition, så hvis det føles forkert, eller som for meget pasning så får jeg hende ikke passet. Så hvis du mærker det er for meget, eller at det ikke skal være flere nætter, så synes jeg du skal lade hver! Men det er jo bare min mening, jeg tror at mennesket lytter for lidt til deres følelser og deres intuition. Jeg gjorde det klart for min mand, at hvis jeg sagde nej eller ikke var klar til pasning så var der ikke noget kompromis, fordi jeg tit har oplevet at mødre bliver presset af faren eller beskyldt for at være pylleret, så der skal vi altid være 100 enige. Jeg kan justere rigtig mange afspektere af mit liv, men ikke min intuition som mor.
Så føl efter, vi er alle forskellige, og vi har ikke samme behov eller baggrund.
Det giver jeg dig ret i. Min mor tilbød jo også at tage en nat mere, men kunne godt mærke at det kunne jeg ikke klare. Tror det ville have været ok for manden, men så var jeg altså helt klar på at tage en søvnløs nat mere. Vi har kun været igennem 3 forkølelser indtil videre i Hectors liv og det er først denne hvor der tilstødte mellemørebetændelse og øjenbetændelse.Vi klarede det alle sammen og er glad for den søvn jeg nu fik, da jeg også selv måtte op flere gange pga halsbetændelse, ondt i ørerne og snot ud over det hele :p