Hvornår har jeres baby overnattet ude første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

Skifreaken

DAs mor skriver:

Adam var 11 mdr da han blev paset første gang (3 timer hos en tæt veninde, som han kendte ret godt)

Overnatning var i sommer engang så 21 mdr ca. (Hos olde)

hihi, ja så var det også noget tidligere med min lille mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Skifreaken

Mettefpigen skriver:

Jaa det gjorde jeg ikk... Men det var også kun fordi min mor blev overfaldet og lå på sygehuset....

Men vi har fået ham passet ca 1 gang om måneden i 1-3 dage af gangen.... Fordi jeg fik en heftig depression, og sådan nogle ting.....

puha, det lyder også som en slem omgang. Sikke en situation. Men så er det jo også fantastisk at i kan få ham passet, så du kan komme ovenpå igen!

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Frk.S skriver:

Ja, det er skønt. Men Freja har også altid været rigtig nem.

Selvom vi ikke har haft behovet tidligere, ser jeg ikke skævt til at andre har. Det er da forståeligt, at i har haft behov for et pusterum.

Dejligt, men må da sige, at jeg virkelig ikke forstår at man får barn nr. 2 :p koliktiden og de her forkølelser og mellemørebetændelser, kan slet ikke forestille mig hvordan man skulle klare et barn mere oven i alt det :p

Anmeld

3. december 2012

LinLin

Skifreaken skriver:

hihi, ja så var det også noget tidligere med min lille mand

Det må man sige
Men behovet har ikke været der før

Storebror david var noget yngre med første pasning (uden overnatning) og med overnatning er lidt svært at definere da hans far og jeg flyttede fra hinanden da han var 15 mdr, så derefter var det jo 'ude' for mig, når han var hos sin far

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

B&J skriver:

jaaaaa det var virkelig hårdt men den dag rede hun mig ski for jeg var helt død og ja jeg elsker min mor og det gør vores søn også og det er vidunderligt...

men nu tager han også det hele med for han sover de alm hverdage 12 timer og i weekenden er det 13-15 timer hihihihihi så nu kan du tro vi får sovet

haha hvor sejt!! Tænker at lillefyren her først sover så længe når han bliver teenager og så bliver jeg nok den der trælse mor der står og råber - kom så op, du skal ikke sove hele dagen - :p

Anmeld

3. december 2012

Mettefpigen

Skifreaken skriver:

puha, det lyder også som en slem omgang. Sikke en situation. Men så er det jo også fantastisk at i kan få ham passet, så du kan komme ovenpå igen!

Jaa det er rigtig rart

Jaa det var en rigtig hård tid..... Han sov også kun 6 timer i døgnet, og har en kæreste der arbejder nat, så det var sindssyg hårdt.....

Jeg har det på den måde, at så længe at bassen har det godt (og man kan godt mærke hvis de ikk har det godt med det) så gør jeg det

Anmeld

3. december 2012

Wik

Skifreaken skriver:

Eller har de overhovedet?

Min søn overnattede ved min mor og hendes mand allerede 2-3 mdr. gammel. Han var kolikbarn og efter de der 60-70 næsten total søvnløse nætter gik det helt galt for kæresten og jeg og vi havde bare brug for at være os selv og kunne sove - sove bare mere end 1 time af gangen.

Jeg græd hele vejen ned til min mor 65 km og hele vejen hjem da jeg havde afleveret ham.

Men vi klarede det selvfølgelig og tror det var godt for alle parter, vi fik i hvert fald det pusterum vi havde brug for.

Igår (er ikke kolikbarn mere ) var så 4. dag uden mere end 2 timers sammenhængende søvn, hvor bettefyren bare ellers græd og græd og pylrede og ikke ville sove pga mellemørebetændelse, forkølelse og øjenbetændelse. Min mor tilbød at tage en nat og vi sagde ja.  Jeg har fået halsbetændelse og en kæmpe forkølelse og det samme med manden. Så søvn - en by i Rusland.

Men alligevel får jeg lidt dårlig samvittighed over at aflevere ham. Fornemmer lidt at det ikke er noget man gør og det er total egoistisk af mig.

Hector er heldigvis ikke ked af at være sammen med folk han ikke kender, det har han aldrig været og er lige så glad for at sidde ved en fremmed som os - i hvert fald endnu, han er tæt på 8 mdr. Men alligevel...

Min datter var 2 da hun overnattede ude første gang, og jeg sov ikke ret meget den nat, det var en meget ubehagelig nat, siden har hun sovet ude til vores bryllup, så vi kunne nye vores bryllupsdag, og der går lang tid inden hun skal igen Det er først og fremmest fordi jeg selv blev passet meget som barn, og det ikke er noget jeg ønsker at gentage.

Min datter havde også kolik, men det var ikke slemt om natten hvis hun lå tæt ind på mig, men havde hun ikke det, var jeg også ødelagt fordi de mange timers gråd eller utilfredshed terper en for energi.  JEg synes det lyder som om du har haft brug for pusterummet, den første gang og man skal huske at man bliver en bedre mor hvis man er klar i hovedet og ikke er helt udmattet.

Jeg har ikke min datter til at overnatte fordi jeg ikke er tryg ved det, og føler det skal bruges hvis hun selv hygger sig med det, og hvis det er nødvendigt. Når hun bliver et par år ældre tror jeg det er sundt for hende at lære, men synes ikke hun eller hendes mor og far er klar til jævnlige overnatninger, og jeg har overhovedet ikke behov for at være væk fra hende om natten. En aftendate med manden har jeg behov for, samt en hyggelig aften med veninderne i ny og næ, men gør det kun hvis jeg føler det er passende og føler hun ikke han skulle undvære os dagene op til.

Jeg går efter min intuition, så hvis det føles forkert, eller som for meget pasning så får jeg hende ikke passet. Så hvis du mærker det er for meget, eller at det ikke skal være flere nætter, så synes jeg du skal lade hver! Men det er jo bare min mening, jeg tror at mennesket lytter for lidt til deres følelser og deres intuition. Jeg gjorde det klart for min mand, at hvis jeg sagde nej eller ikke var klar til pasning så var der ikke noget kompromis, fordi jeg tit har oplevet at mødre bliver presset af faren eller beskyldt for at være pylleret, så der skal vi altid være 100 enige. Jeg kan justere rigtig mange afspektere af mit liv, men ikke min intuition som mor. 

Så føl efter, vi er alle forskellige, og vi har ikke samme behov eller baggrund.

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

DAs mor skriver:

Det må man sige
Men behovet har ikke været der før

Storebror david var noget yngre med første pasning (uden overnatning) og med overnatning er lidt svært at definere da hans far og jeg flyttede fra hinanden da han var 15 mdr, så derefter var det jo 'ude' for mig, når han var hos sin far

Puha. Har tænkt at hvis det nogensiden skulle ske (håber jeg virkelig ikke) at manden og jeg gik fra hinanden og så skulle dele barnet, ved slet ikke om jeg ville kunne klare en uge uden ham

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Mettefpigen skriver:

Jaa det er rigtig rart

Jaa det var en rigtig hård tid..... Han sov også kun 6 timer i døgnet, og har en kæreste der arbejder nat, så det var sindssyg hårdt.....

Jeg har det på den måde, at så længe at bassen har det godt (og man kan godt mærke hvis de ikk har det godt med det) så gør jeg det

ja, det har du ret i. Jeg var jo sikker på, at han ikke ville kendes ved mig nårjeg hentede ham igen, fnis :p

Anmeld

3. december 2012

Sujan

Skifreaken skriver:

Heh, tak - det holdt også hårdt at gøre det synes jeg. Når dit bette pus er forkølet, hvordan foregår det så? Hector er meget utrøstelig om natten og vi er nok oppe 30-40 gange og gå rundt med ham, han vil gerne have sutten, men kan ikke have den i munden for så kan han ikke trække vejret pga tilstoppet næse. Vi har jo prøvet med at suge osv. men han bliver helt hysterisk.. så vi må bare ride stormen af, men puha, sådan 4-5 dage og når man også skal op på arbejde og har 37 timer, så er der dælme ikke meget overskud tilbage..

Du kommer sikkert til at hade mig nu:-)
MEN jeg har jordens nemmeste barn hvad angår søvn.. selv når hun er syg sover hun igennem. Hun kan være pylret om dagen, men sover altidfint.. kan tælles på 1 hånd, hvor mange nætter jeg er blevet holdt vågen...og hvis hun vågner om natten er hun vågen maks 30 min. Og maks 3 gange på en nat.... Så kan slet ikke sætte mig ind i hvordan i har det. Så når jeg har synes jeg er træt, tænker jeg der er en million gange værre for jer... Så tag imod alt det hjælp i kan få, for at aflaste lidt. Det gør jer kun til bedre forældre efter min mening.

Jeg priser mig bare lykkelig for at min datter har arvet sove genet fra min kærestes familie (de sover virkelig meget og kan sove fra ALT)

Men føler virkelig med dem, som bliver holdt vågne når de små pus er ulykkelige.. man skal tænke på at man faktisk bruger afbrudt søvn som tortur nogle steder.. så hav ingen dårlig samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.